2025-05-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Instämmer i det du skriver. Men jag funderar om man inte kunde ha haft det i Karlstad och Örebro och sen kunde Karlskoga ha haft några matcher också. Det är städer som har stort hockey intresse, närma avstånd, det hade varit betydligt mer välfyllt på dom mindre lagens matcher. Jag tror att det hade varit bra tryck i hallarna istället för en trött stockholmspublik som knappt bryr sig.
Hockey-VM är för litet för Sthlm. Det märks inte på stan och allvarligt.

Semifinaler som slutar 6-2 och 7-0, det är inte direkt jämnt och spännande. Danmark slår Kanada. Hockey-VM är dött.
Citera
2025-05-24, 20:53
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Finland i senaste VM:

2025: 7a
2024: 8a
2023: 7a

Sämst sedan jag vet inte hur länge.

Det är dåligt med tanke på att våra bästa spelare slutspels hockey i världens bästa Liga.

Skärpning Finland, dags att plocka fram en ny Anttila och Jalonens C lag så vinner vi igen

Men det är ändå uselt att Sverige har såpass noll chans att utmana om OS,VM och definitivt JVM guld.

Sämsta när det gäller. Blåbärskungarna från Svea Rike
Citera
2025-05-24, 20:54
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Gyökeres, Isak, Truls, Duplantis, Sarah Sjöström, Beachvolleyboll-killarna, Ludvig Åberg, Frida Karlsson, Jonna Sundling, Ebba Andersson, Tove Alexandersson

Vi har några duktiga i betydelselösa sporter.

Att vi inte har en enda hockeyspelaren på den listan är en skam med tanke på hur mycket resurser Sverige lägger på hockeyn. Man får skämmas.

Gyökeres, Isak, Duplantis är inte svenskar.
Citera
2025-05-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Sjätte raka världsmästerskapet som vi inte tar oss till final. Vad krävs för att kronorna ska nå final?
Jag tror problemet ligger flera år tillbaka i tiden, och lösningen kika så.

Jag tror att förslaget som ligger just nu att göra om SHL, HockeyAllsvenskan och div 1 är rätt väg. Som jag ser förslaget så kommer fler lag röra sig mellan serierna, vilket även innebär pengarna.

Mer pengar till div 1 och allsvenskan och mindre till SHL. Jag tror det ger att fler spelare kan försörja sig på hockey och satsa helhjärtat. På bekostnad av att spelarna i SHL kanske kännar 100-200 kkr/mån istället för det dubbla.

Jag tror inte man blir sämre av lägre lön, när man ändå tjänar i den storleksordningen. Det finns en risk att spelare lämnar för andra serier.

För Sveriges skull tror jag att fler heltidsproffs ger bättre tre kronor, oavsett var de spelar.

Om SHL tappar mot ex Schweiziska ligan, kommer inte svenska supportrar börja följa Basel före sina lokala lag.
Citera
2025-05-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88

Gyökeres är svensk.
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Dom kan slå dom med.

Frågan är vilka Tre Skrönor kan slå i modern tid.
När dom Bästa är med...

Kazakstan
Italien
Norge
Slovakien
Slovenien

Mja vi har bara slagit usa och tagit poäng mot Kanada. Men vi hade säkert haft speciellt problem mot lag som Frankrike
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Han är kvar i OS 2026

Jaja, då kanske vi kan sikta in oss på en fjärde- femteplats då.

Vad har vi för tomtar på Svenska Ishockeyförbundet egentligen. Det är ju bra att Johan Stark inte längre är kvar.
Citera
2025-05-24, 21:21
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Mja vi har bara slagit usa och tagit poäng mot Kanada. Men vi hade säkert haft speciellt problem mot lag som Frankrike

Tre Kronor - Vitryssland...

med fantastiska spelare som
Shabanov,Makritsky,Romanov,Andriyevsky,Bekbulatov, Dudik,Kalyuzhny,Zankovets..Slaviska Legender från en Parkbänk i Minsk

Behöver jag säga något mer...
Senast redigerad av BizarreReverend 2025-05-24 kl. 21:30.
Citera
2025-05-24, 21:28
Bannlyst
Danmark är en liten sanddyna ett patetisk litet land som inget har att göra i ett VM. I morron vinner Sverige med 10-0.

Förbannade danskjävlar
Citera
2025-05-24, 22:33
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Sjätte raka världsmästerskapet som vi inte tar oss till final. Vad krävs för att kronorna ska nå final?

Att motståndarlaget gör självmål eller spelar med en man mindre hela matchen..
Citera
2025-05-24, 22:40
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Gyökeres farfar var ungrare, i övrigt är han helt etniskt svensk.
Citera
2025-05-24, 22:45
Medlem
Smegmas avatar
Katten-Gustaf Hallam ska inte coacha på nivå max SHL. Han reder inte ut det även om han själv anser att han är Guds gåva till ishockeyn. Lite självrannsakan TACK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in