Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Vad var fördelen, menar du? Jag har för övrigt en väninna som är extremt kortvuxen, fast "värre" än din mor, hon är bara drygt 140 cm. (Hon svalt sig under de åren som skulle ha varit puberteten, hennes föräldrar och syskon är normallånga.)
Hon kan bara ha barnkläder, eftersom hon inte bara är kort utan dessutom aldrig genomgick pubertetsutveckling, så hon har inte en vuxen kvinnas höfter eller bröst. Som sagt, hon måste handla på barnavdelningen och hon är så less på att kläderna antingen är rejäla och fritidsbetonade för att leka ute i i alla väder, eller så extremflickiga kalasklänningar av sammet med stora rosetter, slåar, puffärmar och spetsar o.s.v.. Som ung brukade hon åka till Asien och handla, för där fanns det fortfarande normala kvinnokläder i hennes storlek för 25 år sedan, men nu har kinesiskorna och japanskorna också vuxit om henne och blivit kraftigare...
Vad hemskt for din vannina!
Vad jag menade var att min mamma fick kanna sig lang ett litet tag. I affaren, dar vi var, (British Home stores, som inte finns langre), fanns kortare kvinnor an henne. Korta manniskor sticker inte ut lika mycket har som i Sverige. Det ar det jag ser som en fordel.