2025-02-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad var fördelen, menar du? Jag har för övrigt en väninna som är extremt kortvuxen, fast "värre" än din mor, hon är bara drygt 140 cm. (Hon svalt sig under de åren som skulle ha varit puberteten, hennes föräldrar och syskon är normallånga.)

Hon kan bara ha barnkläder, eftersom hon inte bara är kort utan dessutom aldrig genomgick pubertetsutveckling, så hon har inte en vuxen kvinnas höfter eller bröst. Som sagt, hon måste handla på barnavdelningen och hon är så less på att kläderna antingen är rejäla och fritidsbetonade för att leka ute i i alla väder, eller så extremflickiga kalasklänningar av sammet med stora rosetter, slåar, puffärmar och spetsar o.s.v.. Som ung brukade hon åka till Asien och handla, för där fanns det fortfarande normala kvinnokläder i hennes storlek för 25 år sedan, men nu har kinesiskorna och japanskorna också vuxit om henne och blivit kraftigare...
Vad hemskt for din vannina!
Vad jag menade var att min mamma fick kanna sig lang ett litet tag. I affaren, dar vi var, (British Home stores, som inte finns langre), fanns kortare kvinnor an henne. Korta manniskor sticker inte ut lika mycket har som i Sverige. Det ar det jag ser som en fordel.
Citera
2025-02-19, 20:11
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Framtidens engelsman är en tandlös, förstoppad dvärg.

Tandlös, förstoppad dvärg tillika ginger med fräknar. Men så blir det när chavsen matar sina barn med chips och pommes frites var eviga dag!
Citera
2025-02-19, 22:33
Moderator
Ancistruss avatar
Intressant tråd som spänner över flera olika ämnesområden, men tyvärr gör det den också svårplacerad. Så stort tack till Övrigt som accepterar att ge den ett hem hos dem!

Politik: utrikes --> Övrigt - ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2025-02-20, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av industristad
Jag haller med om immigrationen.Vi ar valdigt trotta pa alla batflyktingar.
har dar jag bor rostade nastan alla for Brexit. Sen kom Covid,lockdown och kriget i Ukraina. Trots det har jag inte traffat nagon som angrar att de rostade pa Brexit. Allt krangel med att skicka paket mm, ar oftast EUs fel om man graver lite. Till exempel gar det alldeles utmarkt att ta med sig en skinkmacka fran Frankrike till England. Men det ar forbjudet att ta med sig en skinkmacka fran England till Frankrike.
Allt for att straffa England.

Intressant reflexion. Jag bor ju tyvärr inte i landet så det kanske är slumpen som gjort att alla de britter jag träffat har ångrat Brexit?;-)
Citera
2025-02-20, 02:56
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Låter som skitsnack, har man inte råd att koka potatis för att energikostnaderna är för höga så har man fan prioriterat någonting fel.

I GB har du en dosa på väggen med ett kontantkort du får ladda på med pengar om du vill ha ström. Är pengarna slut så är dom slut. Inte som här.
Citera
2025-02-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Intressant reflexion. Jag bor ju tyvärr inte i landet så det kanske är slumpen som gjort att alla de britter jag träffat har ångrat Brexit?;-)
Ja, det kan du ha ratt i! Och manga manniskor sager ju inte vad de rostar pa.
Citera
2025-02-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
I GB har du en dosa på väggen med ett kontantkort du får ladda på med pengar om du vill ha ström. Är pengarna slut så är dom slut. Inte som här.
Det ar inte sa vanligt langre. Inte dar jag bor i alla fall. London kanske ar annorlunda.
Citera
2025-02-20, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tranberger
Det har vi verkligen, fan billigare i luxemburg och handla.
Egentligen inte så märkligt att maten är dyrare ju längre bort maten transporteras. Sverige måste börja producera mer av sin egen mat. Att importera vitlök från Kina är bara ett exempel på knasigheter.
Citera
2025-02-21, 08:47
Medlem
staticages avatar
Citat:
Det ar inte sa vanligt langre. Inte dar jag bor i alla fall. London kanske ar annorlunda.

Jag tänker mer att det är vanligt i just lägenheter där fattiga bor.
Citera
2025-02-21, 19:11
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
I dagens Guardian finns en artikel som handlar om att förstoppning bland barn ökar lavinartat i Storbritannien. Barnförstoppning kan leda till stort fysiskt och psykiskt lidande hos barnen och är ett tillstånd som behöver tas på allvar.

I artikeln diskuteras tänkbara bakomliggande orsaker och en förklaring kan vara att barnen får i sig för lite fiber. Här framkommer uppgifter som måste beskrivas som chockerande.

https://www.theguardian.com/uk-news/2025/feb/18/primary-age-child-constipation-rates-up-60-in-england-and-wales

Vafan?! Hur illa ställt är det med Storbritannien egentligen om barnen blir sjuka för att folk inte har råd att koka potatis?

Var detta ett problem ens på 1800-talet? Varför utbryter inte kravaller?

Jag har inte varit i Storbritannien på 15 år. Kan någon med färskare erfarenheter berätta?

Råder misär?
UK är på många ställen ett U-land. Har varit så länge. Folk lät högern trasa sönder det social skyddsnät de hade och sedan har det bara gått utför. Lite som i Sverige, även om vi inte har fallit lika långt ännu.
Citera
2025-04-02, 09:31
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Jag haller med om immigrationen.Vi ar valdigt trotta pa alla batflyktingar.
har dar jag bor rostade nastan alla for Brexit. Sen kom Covid,lockdown och kriget i Ukraina. Trots det har jag inte traffat nagon som angrar att de rostade pa Brexit. Allt krangel med att skicka paket mm, ar oftast EUs fel om man graver lite. Till exempel gar det alldeles utmarkt att ta med sig en skinkmacka fran Frankrike till England. Men det ar forbjudet att ta med sig en skinkmacka fran England till Frankrike.
Allt for att straffa England.
Medan Storbritannien har återfått suveränitet över sina lagar och möjlighet att forma sin invandringspolitik, har de ekonomiska och praktiska resultaten av Brexit varit blandade. Många britter uttrycker nu ånger över utträdet, och opinionsundersökningar visar att en majoritet anser att Brexit var ett misstag
Att ens nämna en skinkmacka talar väl sitt tydliga språk.
Citera
2025-04-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Ot
Gud vad sugen jag blev på kokt potatis nu. Det var längesen man åt en god kokt potatis.
Känns som det bara är frites överallt numera, lunchrummet osv.
Endast husmanskost verkar ha kvar kokt potais, och den har konkurrerats ut med olika thailunchrestauranger i mitt område

Vafan, har du inte råd med energikostnaden att koka potatis hemma? Bor du i Storbrittanien eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in