Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-10, 23:12
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Killen med kudden…och, f ö, hela det konstiga upplägget runt Elin. Hon är kär i Lucas…gentleman med fina värderingar, fin frisyr, fin tatuering, fint och uttrycksfullt språk och jag skulle önska att jag kunde säga ”fin humor” också men då har näsan växt så jag inte kommer ut genom dörren.
Hon och Rasmus skulle faktiskt få det bättre tillsammans

Skulle hon få det bättre med någon hon inte är inbillat attraherad av? Lucas är hon ju inbillat attraherad av. Ja, kanske t.om inbillat kär.
Citera
2025-12-10, 23:52
Medlem
Viktor ältar, velar och grämer sig alldeles för mycket. Det är som att han trots allt, inte är redo för ett förhållande.

Tror inte det kommer hålla mellan honom och Ida. Det ligger på en vänskapnivå. Det sa han ju i princip rakt ut till henne förra veckan.

Känns som ett uppenbart felval av Viktor. Kemin mellan honom och Linda fanns där.
Citera
2025-12-10, 23:58
Medlem
Viktor är ju inte klok. Smidig som ett kylskåp. Lyckas paja båda sina sista dejter med sin smörja till tankar
Citera
2025-12-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Killen med kudden…och, f ö, hela det konstiga upplägget runt Elin. Hon är kär i Lucas…gentleman med fina värderingar, fin frisyr, fin tatuering, fint och uttrycksfullt språk och jag skulle önska att jag kunde säga ”fin humor” också men då har näsan växt så jag inte kommer ut genom dörren.
Hon och Rasmus skulle faktiskt få det bättre tillsammans…

På sikt skulle Rasmus vinna
Citera
2025-12-11, 00:22
Medlem
Tjejen som älskar rödhåriga män är ju bedrövlig i sin sista dejt. Ger ju ingen romantik alls till honom.
Citera
2025-12-11, 00:53
Medlem
Tycker Rasmus hos Elin verkar vara en varm och snäll kille önskar honom en annan tjej än Elin som vill mästra
Citera
2025-12-11, 01:09
Medlem
Tror Viktor valde Ida för hon har nog inte lika höga förväntningar som Linda
Citera
2025-12-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Då har du inte fattat mycket! Programmet handlar om att dejta men tråden handlar om att analysera alla knäppgökar både till utseende och sätt. Vart kommer alla lipande gnällspikar ifrån som inte klarar av det? Gör nåt annat!
Ha ha, så sant så sant😂
Citera
2025-12-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Johanna som fint och vänligt försöker prata med Frida och blir avvisad på ett sånt sätt, nej Frida är inte trevlig. Johanna är snällare.

Oj vad han Viktor ändrade sig, när Linda visade känslor fick han kalla fötter och då blev Ida mer intressant igen.

Rasmus så fin kille.

Elin verkar ju inte veta alls vad hon vill. Smått komiskt att hon också väljer att spela upp en smörig kärlekssång under dejten. Men denna gång tyckte hon inte det var pinsamt.

Usch ja Frida verkar vara en obehaglig , ego människa, väldigt manlig i sitt sätt med.
Citera
2025-12-11, 02:33
Medlem
Crapmagics avatar
Reversed psycology från Elins sida med rödskäggs misslyckade släktings hemmaskrivna melloballad som inspiration nu bjuder hon in en bästis syster för att göra samma sak fast tillägnad rätt man för tillfället, nämligen Lukas, så detta var den totala subtila ärekränkningen av kapten rödskägg där hon lever som en godartad parasit på hans eftermäle, elegant spelat fuck you säger Elin till kaptens rödskägg genom rutan när han tittar på det här.

Egentligen hade Elin kunnat göra det enklare för sig & bara spela upp en piratkopia av rödskäggs grammofoninspelning och sedan hävdat att det är hennes systers kusin istället för hans systers kusin som skrålar och tillägnat den henne & Lukas

Jag räknar med att Elins väninna kommer kvida för henne och Rasmus också! eller så är det ojämställt!

Sättet som Johanna låg & gned sig mot Christers groint i poolen var mycket opassande,
lycka till att få näsringen att göra samma sak.
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-11 kl. 02:54.
Citera
2025-12-11, 03:28
Medlem
Tervulls avatar
Christian. Väljer han Frida så lär han ångra sig. Människan har ingen social kompetens och visade det genom att vara direkt otrevlig mot Johanna. En jävla bitch helt enkelt. Hennes hårda och hemska utseende matchar med hennes ruttna personlighet, usch! Men jag tror att Christian går igång på henne av någon helt jävla outgrundlig anledning. Själv hade jag inte velat ta i henne med tång, då vore jag hellre ensam tills jag ruttnade.

Rasmus. Jag tycker faktiskt lite synd om Emma Kajsa som fallit så hårt för honom. Tror hon blir utröstad och det kommer bli ett hårt slag för henne. Tjejen har växt mycket under programmets gång och hon verkar snäll och väldigt rolig. En tjej jag hade kunnat falla för i yngre dagar. Nathalie är väldigt gullig och snygg men när hon ler ser det otrevligt ut med allt illrött tandkött. Det plus att hon är lite för lugn hade gjort att mitt val fallit på Emma Kajsa, men Rasmus väljer Nathalie till 99%.

Elin. Usch vad ser männen hos denna urtråkiga och färglösa människa? Det är roligare att se väggfärg torka än att titta på henne och Lukas dejt. När Elin tog in den här sångerskan och satt och storbölade fick jag fan nog och gick på toa. Så jävla pinsamt att man inte stod ut. Det kändes noll äkta dessutom. Lika oäkta som när Lukas sa ”du betyder enormt mycket för mig”, de har känt varandra i typ 1,5 vecka för mer är dom ju inte på gårdarna. Elin kommer välja Lukas men det kommer inte hålla. Patetiskt verkligen.

Viktor. Människan kommer sluta ensam där ute på Gotland. Alternativt kan det bli en postorder-fru i framtiden. Som jag ju redan sagt flera gånger så är Viktor livrädd för kvinnor som visar känslor. Han och Sara var attraherade av varandra och hade verkligen passat ihop, hon var passionerad och öppen om sina känslor. Men pågrund av det så skickade han hem henne i ilfart. Han var intresserad och nyfiken på Linda när hon var avvisande mot honom men när hon fick känslor började Viktor darra på insidan. När hon på dejten sa att hon ville flytta till Gotland såg man bokstavligen paniken stiga hos Viktor, ansiktet gick från avslappnat till helt skrynkligt på nolltid. Och så föll valet på Ida som han känner allra minst för och som själv inte är säker på sina känslor för honom. Tryggt och bra för någon som inte vill uppleva kärlek. Varför Viktor sökte till bonde söker fru är för mig en gåta.
Senast redigerad av Tervull 2025-12-11 kl. 03:37.
Citera
2025-12-11, 04:05
Medlem
Flaskpostenss avatar
Bonde söker fru känns som svenska versionen av bachelor. Mer än halva vårt land är ju bonnfolk och epa raggare mysprogram för äldre såväl som yngre damer också som drömmer sig bort till ett simplare liv med en händig bonna karl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in