Citat:
Ursprungligen postat av
mearshimer
Jag talar flytande maga-semantik så jag kan översätta:
"Leavitt har signerat ett NDA och Trumps PAC kommer att köpa hennes tystnad genom att erbjuda henne ett No-show konsultavtal där hon får 1 miljon dollar mot att inte skriva en bok som avslöjar att Trump är en korrupt clown och totalt svek sina vallöften,förrän tidigast år 2029 "
Annars kanske du kan ta tjänsten?
Inte som en av Trumps mest lojala fotsoldater likt Leavitt men eftersom du talar MAGA flytande och har sån närhet till fantasier?
Hon ljuger som en häst travar ' för att varenda cell är indränkt Maga-agenda.
Hon är bland det mest skrupelfria i Vita huset och
käften går som en symaskin, det är både raksöm och sicksack samtidigt.
Det är som om de kläckts ur samma ägg. Sällsynt beundrad av Trump:
She's become a star. It's that face. It's that brain. It's those lips. The way they move. They move like she's a machine gun".
Tacka fan att de trivdes ihop.
Hennes brorsons mamma, som kom till USA som barn och enligt uppgift höll på att få ett grönt kort greps av ICE
Hennes bror hade tidigare, upprepade gånger, hotat med att utvisa sitt ex.
Medan mamman satt i en ICE-anläggning stod Leavitt framför Amerika och berömde Trump för hans arbete med att avlägsna "alla illegala aliens".
Kall som en död fisk.
Hon ledde in högerextrema medieexperter i briefingsrummet och försökte ta kontroll över vilka kanaler som skulle tjänstgöra i Vita husets presspool.
Leavitts pressteam blockerade Associated Press från att tjänstgöra i presspoolen som hämnd för att utgåvan vägrade att hänvisa till Mexikanska golfen som "Amerikanska golfen".
När Trump sa Tyst, Piggy" till en kvinnlig reporter
hävdade Leavitt till pressen att Trumps sexistiska förolämpning var i själva verket att han var "uppriktig och öppen och ärlig mot er".
Noll koll.
En reporter fick rätta henne att den ” demokratiska aktivist ”-domaren hon rasade mot faktiskt utsågs av den tidigare presidenten George W. Bush.
På dag 23 av regeringens nedstänging blev hennes kommentar viral:
”Just nu är balsalen verkligen presidentens högsta prioritet”, sa rikspuckot Leavitt.
I den dödligaste flygkatastrofen på årtionden, då
67 personer dog i kraschen mellan militärhelikoptern och ett American Airlines-flygplan hade Trump skurit ur en viktig flygsäkerhetskommitté och skyllde på DEI.
Leavitts respons:
”När du flyger med dina nära och kära … ber du då att planet landar säkert och tar dig till din destination eller ber du att piloten har en viss hudfärg? Jag tror att vi alla vet svaret på den frågan.”
Så nej. Att Leavitt skulle avgå i nån nedtystningsprocess och vara nåt traditionellt offer för Trump tar jag inte för minsta troligt.
Trump är värd spott och spe men att försöka göra Leavitt till nåt sorts avpolleterat offer är dömt att misslyckas.
Det som möjligen skulle bli värre som Vita husets frontfigur (som kvinna) vore om de satte Katie Miller vid podiet, annars är.det nog ingen som toppar detta aber.