2026-08-15, 14:31
Medlem
develis avatar
En klockrent intro angående Leavitt, i en för övrigt kort och intetsägande artikel i wsj nyss.
Möjligen förutom att den, enligt Karoline själv, introverta maken bär den den största bördan hemmavid..

"Var är Karoline? Var är min superstjärna?"

Efter en stund dök hon upp och intog sin plats vid Trumps sida.
”Är det här den största folkmassan du någonsin sett?” frågade Trump.

”Ja”, svarade Leavitt. ”Det här är definitivt den mest fullspäckade briefingen, och jag tror att ni alla håller med. Jag tror det är därför vi behöver bygga en balsal.”

Trump log och strålade mot henne som om hon just hade läst hans tankar.

"Hon var hans villiga scenpartner, orubblig lojalist och hängiven försvarare, som ibland talade som om hon och Trump delade någon sorts telepatisk kontakt. "
https://www.wsj.com/politics/policy/karoline-leavitt-the-press-secretary-who-perfected-the-art-of-defending-trump-f3d1f08f

Det ses genomgående stående ovationer som "lojal ända in i bemärgen" (cheung) "Hänsynslös kämpe", "mest lojala krigare" (Blanche) "extraordinär" (Wiles) "en av de mest effektiva rösterna" ( Vance) "gjort ett fantastiskt jobb" (Scavino).
Vilket bara var ett axplock på X. En droppe i Mississippi.

Full kapacitet att läsa av Trump, har etablerat sig i högsta Maga-kretsen, dyrkad av Magabasen...
Har gjort sig ökänd via den positionen nationellt och nu positionerad som Trumps externa topprådgivare för att jobba som fighter för MAGA-rörelsen:

What's next på hennes agenda?

Det slog mig att Stephen Millers ode till Leavitt i Fox News, troligen ramar in Leavitts egen aganda väldigt väl.

"Hon har varit en förebild för miljontals unga kvinnor över hela det här landet, en mor, en familjekvinna, en pressekreterare, en patriot, verkligen på alla sätt, en enastående person vars roll i den här rörelsen och det här landet bara börjar."

Vad börjar?

Efter hennes misslyckade kongresskampanj till representanthuset 2022 där hon förlorade mot en demokrat - har hon gjort ett varv i Magas orbit och
blivit snudd på ikonisk.

Hon passar nog där.
Det beskrivs att under den egna kampanjen 2022 hade hon underlåtit att redovisa hundratusentals dollar i bidrag som hon inte betalade tillbaka.
2025 var hon skyldig mer än 300 000 dollar i obetalda skulder.

Under kampanjen träffade hon även sin blivande partner, ägare till ett fastighetsbolag, mer än 15 byggnader i Hampton Beach, New Hampshire.
Han satt i Leavitt-kampanjens finansutskott.
https://www.notus.org/whitehouse/trump-white-house-press-secretary-200k-illicit-contributions

Under denna korta tidsspegel 2022-2026 hann hon gifta sig med den 32 år äldre mannen, skaffa två barn, predika om sin katolska tro all inclusive om Gud, pro-life, kärnfamilj - och framställa Trump som den ultimata landsfadern.

Hon har själv presenterat sitt varumärke som en sorts urmoder inom patriotism och prototypen för the girl next door som med ett strålande leende fixar logistiken - men nu ska hon vara "den bästa mamman."

Minst sagt nyfiken på vad som är i görningen.
Att hon tonar ner som utbränd mor tar jag inte för troligt.
Senast redigerad av develi 2026-08-15 kl. 14:35.
Citera
2026-08-15, 16:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hon är expert på ljuga. Därför fick hom jobbet.

Hennes jobb var att validera Trumps lögner till pressen. Pressen som dessutom är rightwing i huvudsak.

Så, lura befolkningen 24/7 är inget för någon med samvete.

Snälla läs hela tråden innan du kommenterar. Eller åtminstone mina inlägg.
Citera
2026-08-15, 20:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Snälla läs hela tråden innan du kommenterar. Eller åtminstone mina inlägg.

Politik är taktikspel. Alla presidenter har haft lögnhalsar som med dårars envishet vitsordat vad deras bossar har för agenda.

Trump specifikt. Ju mer de kan ljuga sig svarta om tungan desto bättre.
Citera
2026-08-16, 15:40
Medlem
develis avatar
Haha!

Vad är poängen med en pressekreterare i en post-truth-administration?

Leavitt tjänade nästan 200 000 dollar om året genom att ljuga för och förolämpa Vita husets presskår.
(..)
Trump lovade trots allt att minska slösaktiga statliga utgifter, och jag kan inte tänka mig något mer slösaktigt än att betala en pressekreterare för att komma ut och ljuga å administrationstjänstemäns vägnar, vars enda skicklighet är att ljuga.
(..)
Om någon ska försöka lura mig föredrar jag att de sprider sina osanningar direkt och inte via någon högavlönad federal lakej med ett leende och ett opassande krucifixhalsband.
(..)
En pressekreterare i Vita huset under Trump är som en tröjaffär i en nudistkoloni – man kan ha en, men ingen är helt säker på varför den är där.
(..)
Varken pressen eller allmänheten behövde att Leavitt skulle stå där och dela ut halvfärdiga lögner och förolämpningar när Trump konsekvent har delat ut dem helt själv.

Jag föredrar löjliga saker serverade mer från gården till bordet. Släpp ut distributören och servera mig min fascism färsk, tack så mycket.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2026/08/14/karoline-leavitt-successor-trump-press-secretary/91298787007/
Citera
2026-08-17, 21:24
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha!

Vad är poängen med en pressekreterare i en post-truth-administration?

Leavitt tjänade nästan 200 000 dollar om året genom att ljuga för och förolämpa Vita husets presskår.
(..)
Trump lovade trots allt att minska slösaktiga statliga utgifter, och jag kan inte tänka mig något mer slösaktigt än att betala en pressekreterare för att komma ut och ljuga å administrationstjänstemäns vägnar, vars enda skicklighet är att ljuga.
(..)
Om någon ska försöka lura mig föredrar jag att de sprider sina osanningar direkt och inte via någon högavlönad federal lakej med ett leende och ett opassande krucifixhalsband.
(..)
En pressekreterare i Vita huset under Trump är som en tröjaffär i en nudistkoloni – man kan ha en, men ingen är helt säker på varför den är där.
(..)
Varken pressen eller allmänheten behövde att Leavitt skulle stå där och dela ut halvfärdiga lögner och förolämpningar när Trump konsekvent har delat ut dem helt själv.

Jag föredrar löjliga saker serverade mer från gården till bordet. Släpp ut distributören och servera mig min fascism färsk, tack så mycket.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2026/08/14/karoline-leavitt-successor-trump-press-secretary/91298787007/

Ett vidrigt våp uti minsta hårstrå. Genomrutten och korrupt liksom sin master. Kan väl hoppas straffet kommer från ovan.
Citera
2026-08-19, 12:51
Medlem
CNN:s programledare Scott Jennings, 48, har snabbt blivit favorit till att ersätta 28-åriga Karoline Leavitt efter hennes chockerande tillkännagivande förra veckan att hon avgår
https://www.thedailybeast.com/cnn-host-laura-coates-exposes-scott-jennings-hypocrisy-in-clash-over-trumps-blonde-companion
Citera
2026-08-22, 14:17
Medlem
develis avatar
Leavitt kommer arbeta på maga.inc - en Super-PAC.

En insamlingsorganisation hon arbetat med tidigare inför valet, mellan 2022 och 2024.

“You guys will still see me all the time,” the outgoing press secretary told reporters Friday.

https://www.google.com/amp/s/thehill.com/homenews/6044808-karoline-leavitt-trump-super-pac-departure/amp/
Citera
2026-08-23, 06:39
Medlem
KaptenDilberts avatar
jag tycker hon är en 6a, max
Citera
2026-08-24, 13:05
Medlem
Karoline Leavitt har omedvetet förödmjukat Donald Trump när kritiker frågade om presidentens "blöja" efter att ha sett ett inlägg på sociala medier.
https://www.themirror.com/entertainment/karoline-leavitt-donald-trump-photo-1951698
Citera
2026-08-24, 20:58
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jösses bara i USA
Joy Behar arresterad för att försöka fly landet efter korkad kommentar om Leavitt.
Underhållande att extremvänstern kan drabbas av sin egen medicin, men jösses vad överdrivet, eller?
klippet försvann från YouTube när jag skulle klicka. hade varit kul om det var sant.
det kanske var sant?

hursomhelst jag letar i tråden om varför hon avgått? eller vad hon uppgett för skäl?
vem har ersatt henne?
Citera
2026-08-24, 21:13
Medlem
KaptenDilberts avatar
jag ber om ursäkt för mina inlägg i tråden, jag blandade ihop

Karoline Leawitt med Natalie Harper, my bad.

Karoline gjorde väl jobbet utmärkt utifrån förutsättningarna, att snabbt försvara en osammanhängande Trump:s meningar.
Bra jobbat, jag vet inte många som klarat det så bra.

Sen att Trumps politik är svår att försvara och förklara är ju just det som gör jobbet svårt.

Att man inte fattar mer efter att hon pratat är ju politikens fel (alltså Trumps) , inte Karoline:s.

vanliga seriösa liberala ("vänster"-jämfört med SD och (R))-medier brukar ju alltid beskriva Trumps politik som jättedålig och berättar gärna varför tullar är jättedåliga när Trump genomför dem och lider säkert av Trump Derangement Syndrome.

MEN

de (tullarna, t ex) är säkert dåliga också. annars skulle väl någon annan gjort det förr, så smart ller modig tror jag inte liksom Trump är att han kommer på nåt unikt där. Bara helt omöjligt för mig som inte förstår mig på ekonomi HUR dåliga de är (eller om det finns något bra med dem också) och varför genom att läsa DN eller titta på CNN.
och när jag kollar på FOX blir jag inte klokare.
tendensen förstör alla källor för mig.
Citera
2026-09-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
så smart ller modig tror jag inte liksom Trump är att han kommer på nåt unikt där.
Precis. Varenda land använder sig av tullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in