2026-08-12, 22:34
Medlem
Karoline Leavitt blev nästa person att lämna. Enligt uppgift har hon sagt upp sig själv. Kanske tröttnade hon på att ständigt ljuga för Trump. Kanske tröttnade han på henne, men som vid tidigare gånger han sparkat sina närmsta medarbetare lät han dem säga upp sig själv för att rädda ansiktet.

Enligt Trump är anledningen till att hon säger upp sig att ”hon skall spendera mer tid med sina vackra barn”.

Han säger också att:

”Karoline har varit en av de bästa pressekreterarna i Vita huset i ämbetets historia”

Det låter definitivt som han sagt upp henne. Liknande hedersbetygelser gavs ju både till Bondi och Noem. Efter att han sparkade den.

Jag gissar att näst person som går lämna Trumpadministrationen med hedersbetygelser blir Pirro och det blir snart.
Senast redigerad av Master.Palm 2026-08-12 kl. 22:38.
Citera
2026-08-13, 08:33
Medlem
eldrattans avatar
Att Leavitt slutar som pressekreterare var väldigt otippat för min del. Jag fick intrycket att Karoline var den person som skulle vara kvar på sin post längst. Detta var ju något hon förberett och strävat efter sedan 10 år tillbaka. Sedan är det klart att hon har fött två ungar under sin tjänst som pressekreterare. Jobbet innebär ju väldigt mycket resande och att vara borta hemifrån. Fast amerikaner brukar ta någon vecka barnledigt sedan är det tillbaka till jobb och en nanny som sköter resten, för de som har råd dvs.

Blir intressant att se om det kommer fram något mer om detta?
Citera
2026-08-13, 10:58
Medlem
develis avatar
Vita husets pressekreterare Karoline Leavitt lämnar sin post i slutet av månaden och säger att hon vill ägna mer tid och uppmärksamhet åt sina två små barn efter dotterns födelse. Hon kommer dock att arbeta som extern rådgivare till president Trump.

Leavitt sa att hon skulle förbli en "högljudd förespråkare för MAGA och det republikanska partiet".

”Min kamp går in i en ny fas, men den är långt ifrån över”, skrev hon.

Enligt Trump kommer hon "spela en inflytelserik roll i det republikanska partiet i takt med att republikanerna försöker vinna mellanårsvalet."

https://themedialine.org/headlines/leavitt-to-exit-white-house-press-secretary-role-will-serve-as-adviser/
Citera
2026-08-13, 11:49
Avslutad
Enligt Trump är det Karoline Leavitts eget beslut att
lämna då hon vill tillbringa mer tid med familjen.

Och kommer att fortsätta ingå i presidentens inre krets som rådgivare.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/donald-trumps-pressekreterare-slutar

Karoline Leavitt 28 år
https://www.instagram.com/karolineleavitt/
Citera
2026-08-13, 14:04
Medlem
Rollen som Trumps pressekreterare blev en omöjlig balansgång för Karoline Leavitt. Ingen, inte ens Trump själv, kan förutse hans nästa drag. Han ändrar ståndpunkt på ett ögonblick och motsäger regelbundet både sina egna företrädare och sig själv.
Citera
2026-08-13, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Rollen som Trumps pressekreterare blev en omöjlig balansgång för Karoline Leavitt. Ingen, inte ens Trump själv, kan förutse hans nästa drag. Han ändrar ståndpunkt på ett ögonblick och motsäger regelbundet både sina egna företrädare och sig själv.
Balansgången beror garanterat på en tre månaders och en två-åring hemma. Hon har gjort en u-sväng.

I ny roll som "top outside advisor" och “an influential voice”, inbiten katolik och redan ägnar sig åt “Pro-God, Pro-Life, Pro-Family” - så skulle det inte förvåna mig ett dugg om detta ligger på agendan som sk extern rådgivare i ny regi - och inför midterms.

En tradwife personifierad. Nu kan hon ju leva upp till detta som är starkt rotat inom magasfären och som hon de facto aldrig varit.
Citera
2026-08-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Balansgången beror garanterat på en tre månaders och en två-åring hemma. Hon har gjort en u-sväng.

I ny roll som "top outside advisor" och “an influential voice”, inbiten katolik och redan ägnar sig åt “Pro-God, Pro-Life, Pro-Family” - så skulle det inte förvåna mig ett dugg om detta ligger på agendan som sk extern rådgivare i ny regi - och inför midterms.

En tradwife personifierad. Nu kan hon ju leva upp till detta som är starkt rotat inom magasfären och som hon de facto aldrig varit.
Under sin föräldraledighet ringde den 80-årige Trump gång på gång sin 28-åriga pressekreterare Karoline Leavitt och tjatade om när hon äntligen skulle vara tillbaka. Ingen mår bra när en påträngande 80-åring ständigt stör och kräver uppmärksamhet mitt i en av livets mest utmattande perioder med småbarn.
Senast redigerad av 2006 2026-08-13 kl. 16:47.
Citera
2026-08-13, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Under sin föräldraledighet ringde den Trump gång på gång sin 28-åriga pressekreterare Karoline Leavitt och tjatade om när hon äntligen skulle vara tillbaka. Ingen mår bra när en påträngande och oförstående 80-åring ständigt stör och kräver uppmärksamhet mitt i en av livets mest jobbiga perioder med småbarn.
Självklart inte - men hon gick frivilligt in tre dagar efter hon fick första barnet och började arbeta då Trump blev skjuten i örat- och var knappt hemma två månader nu.
Nu med två krävande små barn hemma.

Detta är knappast optimalt med det jobbet som kräver uppkoppling 24/7.

Att sen Trump är värre än nån annan och ställer till rubriker var och varannan dag gör det garanterat inte mindre överbelastat som nybliven mor.

Det är inte ens optimalt oavsett vilket jobb det än gäller.
Hennes agenda har varit att det går så bra att samordna. Hardly...
Citera
2026-08-13, 17:15
Medlem
develis avatar
"Leavitt kommer att vara en extern kommunikationsrådgivare och partiagent som formar de framtida konturerna av Trumps "Make America Great Again"-rörelse, sa hon och Trump i uttalanden." ( Reuters)

Trump:
" ”Karoline kommer nu att vara en av mina främsta externa rådgivare och en inflytelserik röst inom det republikanska partiet, medan vi arbetar för att trotsa historien och slutgiltigt vinna mellanårsvalet.”

Stephen Miller – som kallade Leavitt en "nära vän" och "förebild":

"Vi kommer att fortsätta arbeta tillsammans varje dag", tillade han.
"Hennes historia har bara börjat. Jag kan inte vänta med att se vad hennes framtid har att erbjuda." (BBC)

Leavitt:
"President Trump har bett mig att fortsätta fungera som en topprådgivare till honom på utsidan, och jag kommer alltid att förbli en högljudd förespråkare för MAGA och det republikanska partiet." ( CBC news)
Citera
2026-08-13, 18:01
Medlem
polaren pers avatar
Flera källor rapporterar/spekulerar i att Karoline Leavitt ska ha sagt upp sig efter att Trump i hemlighet lämnade Air Force One på vägen hem från Turkiet nu senast. I samband med detta lämnade han bland andra henne, några andra ministrar och ett antal journalister ombord, ovetandes om att det förelåg en allvarlig hotbild mot deras flyg. Schysst känsla att i efterhand få veta att man har agerat lockbete för en möjlig iransk attack.
Citera
2026-08-13, 20:26
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polaren per
Flera källor rapporterar/spekulerar i att Karoline Leavitt ska ha sagt upp sig efter att Trump i hemlighet lämnade Air Force One på vägen hem från Turkiet nu senast. I samband med detta lämnade han bland andra henne, några andra ministrar och ett antal journalister ombord, ovetandes om att det förelåg en allvarlig hotbild mot deras flyg. Schysst känsla att i efterhand få veta att man har agerat lockbete för en möjlig iransk attack.

Stämmer nog, Leavitt hamnar ju dessutom i en omöjlig position när hon sen förväntas stå bakom podiet och svara på en massa frågor runt om hon kände till hotet och om hon inte gjorde det hur hon känner inför att använts som lockbete med tanke på sina barn/familj, om hon hade stannat kvar frivilligt om hon känt till faran, varför hon inte fick följa med Presidenten etc. Klart det inte går att vara kvar då.
Citera
2026-08-13, 21:25
Medlem
develis avatar
"Conspiracy theorists have linked Leavitt's sudden exit with the Air Force One incident that has blown up.

After the NATO summit in Turkey on July 8, Trump was seen boarding the Air Force One but then he swapped the planes amid threat from Iran as per Israeli intelligence report.
But he left his pool of journalists in Air Force One even as threat from Iran loomed.

Conspiracy theorists said that Leavitt was reportedly not ready to face the questions over it and there were internal friction over it. There's no clarity or confirmation on this as of now, and it continues to remain a social media chatter."

https://www.google.com/amp/s/www.wionews.com/world/trump-s-plane-swap-amid-threat-from-iran-linked-to-karoline-leavitt-s-exit-1786609134298/amp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in