Citat:
Ursprungligen postat av
RektumHamid
pröjsade 500:- i handpenning för ett tv-spel på facebook marketplace som skulle skickas spårbart men nu har säljaren slutat svara. swishade till hans nr men luren är ’avstängd’ nu när jag ringer. har prints på hans profil, annonsen och konversationen.
länsman lär bara lägga ned direkt om jag anmäler no? för mkt pangpang å fortkörning eller vad tror etern, är det lönt att anmäla? ellerrrrr…
vad är min bästa chans att se stålarna igen?
åka tre timmar och ta med ruffel och båg inkasso och även kräva soppapengar? eller växa upp, svälja stoltheten och se det som en läxa? jävla surt ändå, femhundra spänn är mer än vad som känns ok att bli lurad på. pengar växer inte på träd som morsan alltid sa och int har jag värst nå guldbrallor heller eller.
mvh helvetesjävla
Kontakta din bank. Vissa banker är gulliga med återköp. Jag handlade via
Revolut och blev bestulen på pengar handlade förvisso om småpengar (men just där och då blev jag påverkad extra mycket av rånandet), personen inte skickade varan (tradera) och höll käften, en riktig useless eater som borde vara i köttkvarnen för länge sedan. Kontaktade dem och gav bevis att jag inte fått någon vara och fick rätt och pengar åter. Bra reklam för mig och nu återgäldar jag det genom att göra reklam för dem emellanåt gratis för Revolut. Bevisen fanns genom tradera eftersom allt sker via tradera, både betalning och transport, kanske inte fungerar på facebook marketplace, vad vet jag.