2025-02-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
pröjsade 500:- i handpenning för ett tv-spel på facebook marketplace som skulle skickas spårbart men nu har säljaren slutat svara. swishade till hans nr men luren är ’avstängd’ nu när jag ringer. har prints på hans profil, annonsen och konversationen.

länsman lär bara lägga ned direkt om jag anmäler no? för mkt pangpang å fortkörning eller vad tror etern, är det lönt att anmäla? ellerrrrr…

vad är min bästa chans att se stålarna igen?

åka tre timmar och ta med ruffel och båg inkasso och även kräva soppapengar? eller växa upp, svälja stoltheten och se det som en läxa? jävla surt ändå, femhundra spänn är mer än vad som känns ok att bli lurad på. pengar växer inte på träd som morsan alltid sa och int har jag värst nå guldbrallor heller eller.

mvh helvetesjävla

Även om det "bara" är 500
Polisanmäl
För han har säkert gjort det förut
Citera
2025-02-12, 09:32
Avslutad
Citat:
nu bråkar du om 500:-, det var väl inte värt? swisha nu bara. sen blir två minus plus, ditt dubbelnegativ syftar till att du önskar att jag blir blåst på stora belopp.

jag ser vad du skriver men en femhundring är fan värd att tjafsa om. mat för en hel vecka.

En domstolsprocess, plus avgifter till kronofogden som inte garanterar att du får pengarna tillbaka är då mat för en månad för dig. Exklusive vad de kostar dig tidsmässigt. Kan du fasta i en månad, namnet tyder på att du har erfarenhet, så lycka till.

Polisanmäl, sedan kontaktar du banken med diarienumret och reklamerar det är din plikt som svensk medborgare. En sak är säker pengarna kommer du sannolikt aldrig se skymten av eller tv spelet.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-02-12 kl. 09:43.
Citera
2025-02-12, 09:56
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Anlita din lokala MC-klubb, de brukar vara duktiga på inkasso.

Och om de inte lyckas driva in pengarna vill de ju ha pröjs ändå. Kanske bestämmer de sig för att driva in lite pengar från dig direkt istället. Vad ska du göra då? Gå till polisen och säga att du anlitade HA:s torpeder för att driva in en skuld men att de nu givit sig på dig istället?

Attt som hederlig människa frivilligt ge sig in i affärer med MC-gäng är nog bland det dummaste man kan göra.
Citera
2025-02-12, 10:05
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Och om de inte lyckas driva in pengarna vill de ju ha pröjs ändå. Kanske bestämmer de sig för att driva in lite pengar från dig direkt istället. Vad ska du göra då? Gå till polisen och säga att du anlitade HA:s torpeder för att driva in en skuld men att de nu givit sig på dig istället?

Attt som hederlig människa frivilligt ge sig in i affärer med MC-gäng är nog bland det dummaste man kan göra.

ha ha den där femhundringen kanske var värd bara för att få uppleva den här tråden. jag skippar MC-spåret… tack för värdefull input!
Citera
2025-02-12, 10:07
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Det gör väl inget, ni kan ju köra multiplayer.

Citera
2025-02-12, 10:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ring banken och berätta vad som hänt och har du tur så kan de dra tillbaka pengarna.
Citera
2025-02-12, 10:46
Medlem
bomhulls avatar
Använd paypal i fortsättningen
Citera
2025-02-12, 15:38
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
pröjsade 500:- i handpenning för ett tv-spel på facebook marketplace som skulle skickas spårbart men nu har säljaren slutat svara. swishade till hans nr men luren är ’avstängd’ nu när jag ringer. har prints på hans profil, annonsen och konversationen.

länsman lär bara lägga ned direkt om jag anmäler no? för mkt pangpang å fortkörning eller vad tror etern, är det lönt att anmäla? ellerrrrr…

åka tre timmar och ta med ruffel och båg inkasso och även kräva soppapengar? eller växa upp, svälja stoltheten och se det som en läxa? jävla surt ändå, femhundra spänn är mer än vad som känns ok att bli lurad på. pengar växer inte på träd som morsan alltid sa och int har jag värst nå guldbrallor heller eller.

mvh helvetesjävla
Kontakta din bank. Vissa banker är gulliga med återköp. Jag handlade via Revolut och blev bestulen på pengar handlade förvisso om småpengar (men just där och då blev jag påverkad extra mycket av rånandet), personen inte skickade varan (tradera) och höll käften, en riktig useless eater som borde vara i köttkvarnen för länge sedan. Kontaktade dem och gav bevis att jag inte fått någon vara och fick rätt och pengar åter. Bra reklam för mig och nu återgäldar jag det genom att göra reklam för dem emellanåt gratis för Revolut. Bevisen fanns genom tradera eftersom allt sker via tradera, både betalning och transport, kanske inte fungerar på facebook marketplace, vad vet jag.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-02-12 kl. 15:41.
Citera
2025-02-12, 15:53
Medlem
Citat:

mvh helvetesjävla

Pissa och skit i en 25 litersdunk, åk förbi och häll ner det i brevlådan.
Du lär inte få igen pengarna men du kommer att känna tillfredsställelse.
Citera
2025-02-12, 15:53
Medlem
Citat:

mvh helvetesjävla

Anmäl och gå vidare, ta det som en läropeng,
Händer även den bäste.
Citera
2025-02-12, 16:44
Medlem
Citat:
ja, har blivit scammad både på amazon å ebay å då har jag fått stålars tillbaka. får höra med banken imorgon om jag har nån chans. tack!

Hur kunde du inte lära dig efter första gången?
Citera
2025-02-12, 17:33
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbuksnx
Hur kunde du inte lära dig efter första gången?

tänkte väl att ingen är så dum att scama med sitt egna swish men så verkar det vara och här är vi nu…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in