2025-02-12, 06:03
Medlem
Mr.RedHats avatar
Kanske inte riktigt värt det, men jag hade nog gjort det bara för att jävlas.

Skicka en stämningsansökan till tingsrätten. Kostar 900kr. Du yrkar även på att få dina rättegångskostnader betalda av motparten.

När du vunnit målet så kan du verkställa utmätning hos Kronofogden.

Att få det här till något straffrättsligt, som visserligen är bekvämt, är väldigt svårt. Kör på civilrätten. Du har ju alla chanser att vinna
Citera
2025-02-12, 06:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
+1

Skulle bara skämmas att göra en polisanmälan och hålla på.. De har väl en hel hög med scammers som de håller på med dagligen och har egentligen betydligt viktigare ärenden för sig.
Anmäler inte folk så kan ju tjuvarna hålla på i evighet, om tillräckligt många anmäler får polisen "negativa pinnar" dvs. nedlagda brottsutredningar, det ser inte bra ut i statistiken och de måste göra något tillslut. Faen de har ju tid att jaga svensson i trafiken med kameror och skit, då skall de ha tid med brott som drabbar svensson också!

Tyvärr får ju scammers inga straff att tala om.. men det är en annan fråga.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-02-12 kl. 06:37.
Citera
2025-02-12, 07:48
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Kanske inte riktigt värt det, men jag hade nog gjort det bara för att jävlas.

Skicka en stämningsansökan till tingsrätten. Kostar 900kr. Du yrkar även på att få dina rättegångskostnader betalda av motparten.

När du vunnit målet så kan du verkställa utmätning hos Kronofogden.

Att få det här till något straffrättsligt, som visserligen är bekvämt, är väldigt svårt. Kör på civilrätten. Du har ju alla chanser att vinna

bäst idé hittills. det plus polisanmälan. tid har jag mer av än pengar. kollar upp under dagen, tack!
Citera
2025-02-12, 07:49
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
500 kr är ju ingen summa värd att bråka om. Se det som lärpengar.

swishar du mig 500:- då?
Citera
2025-02-12, 08:10
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
swishar man får man skylla sig själv

Man använder riktiga pengar och inspekterar varan på plats eller på stan beroende på säljare.

om man bor i olika städer? får man aldrig köpa på postorder från privatpersoner? eller menar du att jag ska stoppa ’riktiga pengar’ i ett kuvert å skicka? eller ba gå runt å vara rädd å misstänksam mest hela tiden? …första gången jag blivit blåst och då har jag ändå handlat en hel del på annons. de flesta är ärliga och vill andra väl.

ha en dag!
Citera
2025-02-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
swishar du mig 500:- då?
Nej. Som sagt läropengar. Nu slipper du förhoppningsvis slippa bli blåst på stora belopp.
Citera
2025-02-12, 08:18
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Nej. Som sagt läropengar. Nu slipper du förhoppningsvis slippa bli blåst på stora belopp.

nu bråkar du om 500:-, det var väl inte värt? swisha nu bara. sen blir två minus plus, ditt dubbelnegativ syftar till att du önskar att jag blir blåst på stora belopp.

jag ser vad du skriver men en femhundring är fan värd att tjafsa om. mat för en hel vecka.
Senast redigerad av RektumHamid 2025-02-12 kl. 08:19. Anledning: felskrivning
Citera
2025-02-12, 08:26
Medlem
Nordoxens avatar
Tyvärr. Polisen kommer inte göra ett skit även om du användaren använder sitt riktiga namn (många är fejkkonton) och print screens på allt.

Förskottsbetala aldrig för saker på marketplace och dylika sidor där det är gratis att publicera annonser och inte finns något omdömessystem som på tradera. Är som gjort för scammers.
Citera
2025-02-12, 09:07
Medlem
Studsbolls avatar
Du lämnar ett anonymt tips till polisen. Någon du känner skryter om att han får många swishar och blåser snuten enkelt. Säg att du tror det är knark inblandat. Det blir drygt för honom. Observera att detta inte är något jag säger att du ska göra, bara vad som man kan göra i teorin.
Citera
2025-02-12, 09:22
Medlem
Citat:
nu bråkar du om 500:-, det var väl inte värt? swisha nu bara. sen blir två minus plus, ditt dubbelnegativ syftar till att du önskar att jag blir blåst på stora belopp.

jag ser vad du skriver men en femhundring är fan värd att tjafsa om. mat för en hel vecka.
Jag vill verken att du eller nån annan blir blåst. Men inse att du förlorat pengarna. Finns ju de som blir blåsta på miljoner. Det är bäst att bara gå vidare. Inte må dåligt för de pengarna.
Citera
2025-02-12, 09:26
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Jag vill verken att du eller nån annan blir blåst. Men inse att du förlorat pengarna. Finns ju de som blir blåsta på miljoner. Det är bäst att bara gå vidare. Inte må dåligt för de pengarna.

sant det du skriver, känns ändå bäst att göra det lilla jag kan så korkskallen inte kan fortsätta i all evighet. annonsen ligger fortfarande uppe så kan tänka mig att han får in ett par swish om dagen.
Citera
2025-02-12, 09:28
Medlem
Citat:
ah, får väl göra det. tack för input å tänk så har vi köpt samma tv-spel.

Det gör väl inget, ni kan ju köra multiplayer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in