2025-02-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
tror du jag får följa med på min kawasaki 125:a och bevittna indrivningen från ett säkert avstånd? ä

Inte om det är en Harley klubb.

Nä du är körd. Det fanns en pundare här i byn som gjorde sånt här hela dagarna på blocket.
Drog in typ 5 papp om dagen.

Citat:
tänkte väl att ingen är så dum att scama med sitt egna swish men så verkar det vara och här är vi nu…

Du skulle bara veta hur många som är så desperata efter knarkpengar. Målvakter används också frekvent.
De vet att du inte kommer försöka döda någon för att att du blivit lurad på en röding.
Citera
2025-02-12, 19:54
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Anlita din lokala MC-klubb, de brukar vara duktiga på inkasso.
För en femhundring? Lägg till två-tre nollor innan du ens överväger att kontakta dom
Citera
2025-02-12, 20:13
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Många bedragare använder sig av privat Swish, och har inga som helst problem med att skicka bild på ID-handlingar. De blir uthängda och jagade på olika sätt, men rättsväsende och KFM är oftast till noll hjälp när summorna individuellt sett är låga.

Ibland när de små bäckarna blivit tillräckligt stora åar och tillräckligt många polisanmälningar samlats på hög skipas även rättvisa, men det är tyvärr förhållandevis sällsynt. Kontaktar man familj får man ofta till svar att de inte heller kan göra något då alla broar är brända; de som lever på lögner för att plocka på sig några femhunkor här och var är i nästan samtliga fall missbrukare som varit ute på tunn is under väldigt lång tid.
Citera
2025-02-12, 20:17
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
För en femhundring? Lägg till två-tre nollor innan du ens överväger att kontakta dom

Ja för en femhundring, mest för att han hade föesökt blåsa mig. Lägger du till två-tre nollor så kontaktar jag kronofogden.
Citera
2025-02-12, 21:19
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Många bedragare använder sig av privat Swish, och har inga som helst problem med att skicka bild på ID-handlingar. De blir uthängda och jagade på olika sätt, men rättsväsende och KFM är oftast till noll hjälp när summorna individuellt sett är låga.

Ibland när de små bäckarna blivit tillräckligt stora åar och tillräckligt många polisanmälningar samlats på hög skipas även rättvisa, men det är tyvärr förhållandevis sällsynt. Kontaktar man familj får man ofta till svar att de inte heller kan göra något då alla broar är brända; de som lever på lögner för att plocka på sig några femhunkor här och var är i nästan samtliga fall missbrukare som varit ute på tunn is under väldigt lång tid.

jo jag kollade upp tidigare adress å hittade hans farsa. ringde upp och det lät bara så jävla sorgligt, dom hade inte snackat på flera år och han sa att det ändå lät lindrigt i jämförelse med vad han hört om sonen…

polisen sa att jag måste låta det gå sju dagar innan de upprättar anmälan. banken sa att det finns nåt som heter ’misstag vid överföring’ som det finns en blankett för men att det inte stämde med mitt ärende till 100% och att jag skulle höra av mig igen när polisanmälan upprättats. om det hade varit en kortbetalning kunde dom hjälpt mig direkt.

ja, hans liv verkar vara skit... en klen, om än, en tröst.
Citera
2025-02-12, 21:20
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ja för en femhundring, mest för att han hade föesökt blåsa mig. Lägger du till två-tre nollor så kontaktar jag kronofogden.

vill du köpa skulden? du får den för 500:-.
Citera
2025-02-12, 21:58
Medlem
Möjligt? Ja
Troligt? Nej

Beror väl på tjuven i fråga och hur du väljer att bemöta den. Har du korrekta uppgifter kan du ju hota tillbaka pengarna via sms. Verkar ha en 40-50% success rate av vad man ser på försäljningssidor på fejan.
Citera
2025-02-12, 22:12
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
ja, har blivit scammad både på amazon å ebay å då har jag fått stålars tillbaka. får höra med banken imorgon om jag har nån chans. tack!

Ja, Ebay är pålöitliga. Handlar allting på Ebay.
Citera
2025-02-12, 23:19
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
vill du köpa skulden? du får den för 500:-.

Nej det är ju inte mig han har blåst, jag har ingen anledning att vara förbannad på honom.
Citera
2025-02-12, 23:30
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Nej det är ju inte mig han har blåst, jag har ingen anledning att vara förbannad på honom.

nä, tänkte mer du kan få köpa den för 500:- sen kan du sälja vidare den till de lokala mopedgrabbarna för det dubbla.
Citera
2025-02-13, 00:12
Medlem
-Grillo-s avatar
Gör en anmälan! Om än att det inte är lönt att få nått på nån försäkring p.g.a. självrisken lär vara högre.

Polisen uppmanar att anmäla alla bedrägeriförsök, så sitter man där i 30 min telefonkö efter att ha fått ett samtal från "banken" eller liknande. För att sen mötas av orden "Nja, vi vet ju inte om det har begåtts nått brott"...

Men det händer faktiskt att de följer upp anmälan ibland! Jag har blivit positivt överraskad när de faktiskt brytt sig om sådana här brott. Men hoppas inte för mycket!
Citera
2025-02-13, 01:34
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Fult av personen. Anmäl, även om det förmodligen läggs ner. Är det en person som lurar folk systematiskt så kanske någon uttråkad åklagare bestämmer sig för att göra ett exempel av denne efter tillräckligt många anmälningar.

Annars blir det liksom totalt konsekvenslöst och det är lite väl tacksamt för den klåfingrige. Med lite tur når informationen vederbörande och orsakar lite rännskita som får den att åtminstone inte göra om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in