Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Många bedragare använder sig av privat Swish, och har inga som helst problem med att skicka bild på ID-handlingar. De blir uthängda och jagade på olika sätt, men rättsväsende och KFM är oftast till noll hjälp när summorna individuellt sett är låga.
Ibland när de små bäckarna blivit tillräckligt stora åar och tillräckligt många polisanmälningar samlats på hög skipas även rättvisa, men det är tyvärr förhållandevis sällsynt. Kontaktar man familj får man ofta till svar att de inte heller kan göra något då alla broar är brända; de som lever på lögner för att plocka på sig några femhunkor här och var är i nästan samtliga fall missbrukare som varit ute på tunn is under väldigt lång tid.
jo jag kollade upp tidigare adress å hittade hans farsa. ringde upp och det lät bara så jävla sorgligt, dom hade inte snackat på flera år och han sa att det ändå lät lindrigt i jämförelse med vad han hört om sonen…
polisen sa att jag måste låta det gå sju dagar innan de upprättar anmälan. banken sa att det finns nåt som heter ’misstag vid överföring’ som det finns en blankett för men att det inte stämde med mitt ärende till 100% och att jag skulle höra av mig igen när polisanmälan upprättats. om det hade varit en kortbetalning kunde dom hjälpt mig direkt.
ja, hans liv verkar vara skit... en klen, om än, en tröst.