Citat:
Ursprungligen postat av
hejpadigdu1
Jag konstaterar bara att spelet aldrig tog fart, så här några månader efter release. KCDII är välgjort, men det kommer aldrig att räknas som en av giganterna. Många i tråden menade som sagt att det var ett av världens bästa spel, men om så var fallet så borde det inte ha självdött efter blott några veckor.
Jag gillade spelet men när man väl kört igenom hela storyn och alla sidouppdragen som för mig tog ca 130 timmar så var det över och man går vidare till något annat. Hade det funnits ett onlineläge så hade säkert många gått in i det men för mig är inte online intressant och kan även gissa att KCD inte är något spel som skulle vinna på online.
Det är väl redan nu på väg något DLC men jag kommer nog skippa dessa då jag vet från ettan att dessa var rätt sega och mest var en kort storysnutt som man skulle göra så lång som möjligt bara för att kunna säga att det är 30 timmar extra story typ.
De alternativen som finns för att ett spel ska leva vidare är helt enkelt att spelet byter riktning och istället blir en simulator där man samlar pengar och bygger upp en egen stad men det funkar inte heller i KCD då man skulle förstöra upplägget för Henry till del 3. Man kunde köpa DLC:n till ettan där man byggde upp en by men det var som sagt rätt tråkigt då det bara handlade om att samla pengar och sen bygga.
Pengar är heller inga problem i spelet då man blir överlägen i strid i slutet och man mosar folk både till höger och vänster och svårigheten ligger i att sälja av allt skit man erövrar då handelsmännen inte har så mycket pengar. I ettan fanns mjölnarna som för mig satt på dryga 25000 groschen i slutet så det var snabbt gjort, döda lite folk, sno allt och åka och sälja, repete.