2025-02-17, 22:32
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är helt galet om man tycker att Kingdom Come 2 är det bästa spelet som gjorts. Det är ett skämt att ha den åsikten för då har man uppenbarligen inte spelat riktigt bra spel.
Kingdom come har massvis med brister som spel
Tråkigt försök till att trolla.
Citera
2025-02-17, 22:41
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Tråkigt försök till att trolla.

Haha vad pratar du om? Att påstå att detta är ett av de bästa spelen som gjorts är en ren och skär lögn.
Citera
2025-02-17, 22:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bling Bling
Går inte att jämföra Witcher 3 med detta mästervärk,

Med all respekt tror jag att det är du som är helt störd om du på riktigt anser att Witcher 3 är bättre spel än KCD2.
Det här var då ord och inga visor. Man blir minst sagt sugen på att ladda hem KCD2 när man läser det här, men kan samtidigt inte låta bli att tro att det rör sig om lite recency bias. Att ett spel skulle vara sååååå mycket bättre än Witcher 3 har jag faktiskt svårt att tro (men otroligt kul om det stämmer). Witcher 3 hade trots allt hela paketet; musiken, karaktärerna, storyn, atmosfären, dialogen m.m m.m..

Får helt enkelt köpa spelet och ge det en chans.
Citera
2025-02-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Kanske om du köper det på ps store. På skiva kostar det 599kr på prisjakt.

Fyfan. Önskar att jag hade tänkt på att kolla upp det innan 😂
Citera
2025-02-17, 22:56
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Haha vad pratar du om? Att påstå att detta är ett av de bästa spelen som gjorts är en ren och skär lögn.
Är du 10 år eller? Förstår man inte att man har olika uppfattningar av vad som är bra eller dåligt så kan det vara bra att växa upp lite.
Citera
2025-02-17, 22:57
Medlem
Citat:

Det är väl subjektivt, både detta och första är i min top 10 of all time.
Citera
2025-02-17, 23:03
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det här var då ord och inga visor. Man blir minst sagt sugen på att ladda hem KCD2 när man läser det här, men kan samtidigt inte låta bli att tro att det rör sig om lite recency bias. Att ett spel skulle vara sååååå mycket bättre än Witcher 3 har jag faktiskt svårt att tro (men otroligt kul om det stämmer). Witcher 3 hade trots allt hela paketet; musiken, karaktärerna, storyn, atmosfären, dialogen m.m m.m..

Killen ljuger och överdriver så det står härliga till.
För att göra en snabb beskrivning i bristerna i Kingdom come deliverance

-livlösa skogsmiljöer
-långsamt och segt gameplay och stridstekniker
-avsaknad av ett ordentligt soundtrack likt Witcher och Skyrim
-på tok för stor fokus på realism vilket hämmar och haltar spelupplevelsen
-segt och rörigt menysystem
Citera
2025-02-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Witchers combat var ju dock inte jättebra och om man föredrar realism så slår det nog witcher rätt rejalt i mina ögon också och jag har köpt witcher 3 typ 5 ggr på olika konsoler
Citera
2025-02-17, 23:04
Medlem
Citat:

-livlösa skogsmiljöer

Fast allt det där är bara positivt för mig. Witchers menyer är också aids.
Citera
2025-02-17, 23:06
Medlem
putteH_s avatar
Citat:

-livlösa skogsmiljöer
Ja, och det är din åsikt, betyder inte att den är måttstock för vad som är rätt eller fel.
Citera
2025-02-17, 23:12
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Det är helt galet om man tycker att Kingdom Come 2 är det bästa spelet som gjorts. Det är ett skämt att ha den åsikten för då har man uppenbarligen inte spelat riktigt bra spel.
Kingdom come har massvis med brister som spel

Jag svarade mest för att du lät så dryg. Sanningen är väl att det är högst subjektivt när det kommer till vilka spel en person uppskattar mest? Och att det finns brister i ett spel är väl ingenting konstingt eftersom alla spel har brister? Jag tycker KCD2 var extremt polerat och optimerat vid launch, förutom att ha en grym story och extrem frihet i den öppna världen samt realism osv. Jag har haft EN krash på över 120 timmar speltid och inte stött på mer än ett par glitcher/buggar under hela den tiden.

Sen är KCD franchisen inte för alla (precis som alla andra franshices såklart) så det är ju inte konstigt om du inte gillar spelet. Tyckte bara det var märkligt att du kallar någon annan som uppskattar spelet för "störd i huvet" bara för att du har en annan subjektiv upplevelse (även om du, som du själv, sa knappt kommit förbi starten av spelet med dina 20+ timmar)...

Egentligen meningslöst att dividera om detta eftersom det handlar om personliga åsikter, har bara svårt att förstå hur du ens kan jämföra Skyrim etc. med KCD2 på det viset. Jag älskade Skyrim när det kom och Oblivion innan det, men deras tid är liksom lite passerad även om det finns stor nostalgi kvar för sånna som mig gällande Elder Scrolls eller The Withcer.

Om du har svårt för KCD2 och hellre vill ha något enklare kanske du skulle gilla "Avowed"? Kollade några reviews på det spelet idag och jag tror det kan falla dig i smaken! Bara ett tips, inget jag själv skulle röra med en 20 meters påle dock hehe.
Citera
2025-02-17, 23:16
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Ja, och det är din åsikt, betyder inte att den är måttstock för vad som är rätt eller fel.

Det är en bra måttstock då de flesta givit detta spel 8 av 10 och mer än så är det inte värt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in