Citat:
Ursprungligen postat av
Vandammes
Det är helt galet om man tycker att Kingdom Come 2 är det bästa spelet som gjorts. Det är ett skämt att ha den åsikten för då har man uppenbarligen inte spelat riktigt bra spel.
Kingdom come har massvis med brister som spel
Jag svarade mest för att du lät så dryg. Sanningen är väl att det är högst subjektivt när det kommer till vilka spel en person uppskattar mest? Och att det finns brister i ett spel är väl ingenting konstingt eftersom alla spel har brister? Jag tycker KCD2 var extremt polerat och optimerat vid launch, förutom att ha en grym story och extrem frihet i den öppna världen samt realism osv. Jag har haft EN krash på över 120 timmar speltid och inte stött på mer än ett par glitcher/buggar under hela den tiden.
Sen är KCD franchisen inte för alla (precis som alla andra franshices såklart) så det är ju inte konstigt om du inte gillar spelet. Tyckte bara det var märkligt att du kallar någon annan som uppskattar spelet för "störd i huvet" bara för att du har en annan subjektiv upplevelse (även om du, som du själv, sa knappt kommit förbi starten av spelet med dina 20+ timmar)...
Egentligen meningslöst att dividera om detta eftersom det handlar om personliga åsikter, har bara svårt att förstå hur du ens kan jämföra Skyrim etc. med KCD2 på det viset. Jag älskade Skyrim när det kom och Oblivion innan det, men deras tid är liksom lite passerad även om det finns stor nostalgi kvar för sånna som mig gällande Elder Scrolls eller The Withcer.
Om du har svårt för KCD2 och hellre vill ha något enklare kanske du skulle gilla "Avowed"? Kollade några reviews på det spelet idag och jag tror det kan falla dig i smaken! Bara ett tips, inget jag själv skulle röra med en 20 meters påle dock hehe.