2025-02-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Joo men inte tillräckligt långt, och när man precis vilat kan man inte göra det igen direkt efter, så lyckades till slut sova bort halva fyllan och sen satte jag mig bara på en bänk och lämnade datorn en stund för att bli av med resten

>Förmodligen det bästa som hänt spel sen 2014, nej man måste inte spela ettan, finns tom en trailer om ettan man kan titta på.
.
SPELA!

Följ storyn och få en utmande historia, men spela långsamt och låt bohemia skölja över er.....tro mig, man vill göra så m mycket som möjligt innan bröllopet
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-02-14 kl. 01:13.
Citera
2025-02-14, 08:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
>Förmodligen det bästa som hänt spel sen 2014, nej man måste inte spela ettan, finns tom en trailer om ettan man kan titta på.
.
SPELA!

Följ storyn och få en utmande historia, men spela långsamt och låt bohemia skölja över er.....tro mig, man vill göra så m mycket som möjligt innan bröllopet

Lugna ner er, vi spelar redan?
Citera
2025-02-14, 08:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har hittat en till sak som är litet störande, och det är en sak som jag trodde hörde gamla tider till; nämligen att när man skall följa en kamrat på något uppdrag så går kamraten i en mer sakta takt än en själv, och då blir följden att man får gå efter, stanna upp, gå efter, stanna så att man inte kutar förbi sin kollega! Ett småstörig funktion som jag trodde gick i graven runt 2015 däromkring!
Brukar det inte finnas *Follow X person"?

Kör så på Xbox i varje fall. Håller man in A-knappen så följer man oftast automatiskt utan att behöva anpassa något.
Citera
2025-02-14, 09:59
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Kör så på Xbox i varje fall. Håller man in A-knappen så följer man oftast automatiskt utan att behöva anpassa något.
När man rider så finns det en sådan funktion (PC) och den fungerar hyfsat om än litet hackigt, men till fots så har jag inte sett någon sådan. Kan ju vara något som jag har missat där?
Sen är detta ju inget större problem, utan ser bara litet styltigt ut.
Citera
2025-02-14, 10:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
När man rider så finns det en sådan funktion (PC) och den fungerar hyfsat om än litet hackigt, men till fots så har jag inte sett någon sådan. Kan ju vara något som jag har missat där?
Sen är detta ju inget större problem, utan ser bara litet styltigt ut.
Under ett pågående uppdrag när man går till fots och ska följa någon så brukar samma kommando dyka upp för mig.

Speciellt funktionellt i uppdraget med fulla Cumans. Att gå snorfull och följa någon när man knappt ser något är svårt.
Citera
2025-02-14, 10:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Joo men inte tillräckligt långt, och när man precis vilat kan man inte göra det igen direkt efter, så lyckades till slut sova bort halva fyllan och sen satte jag mig bara på en bänk och lämnade datorn en stund för att bli av med resten
T på tangentbordet så kan du skip time utan att sova.
Citera
2025-02-14, 11:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
T på tangentbordet så kan du skip time utan att sova.

Ahh så även om man precis sovit så länge det går så kan man vila direkt också? Då borde det gå att få ner tiden man är full/bakis rätt bra
Citera
2025-02-14, 11:35
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ahh så även om man precis sovit så länge det går så kan man vila direkt också? Då borde det gå att få ner tiden man är full/bakis rätt bra
Du vilar inte, du spolar bara fram tiden. Du kan stå varsomhelst.
Citera
2025-02-14, 18:41
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Under ett pågående uppdrag när man går till fots och ska följa någon så brukar samma kommando dyka upp för mig.

Speciellt funktionellt i uppdraget med fulla Cumans. Att gå snorfull och följa någon när man knappt ser något är svårt.
Inte för mig tyvärr (PC), men jag kan ju ha missat meddelandet också.
Är som sagt ett väldigt litet aber, och inget som förstör spelupplevelsen nämnvärt i mina ögon. Jag är nog bara van vid att ens "Gubbe" synkar farten automatiskt med den NPC som man är ute och traskar med. Är väl litet Witcher 3/RdR2 samt Cyberpunk-skadad vid det här laget, för det är nästan dom enda spelen som jag har lagt någon större ansträngning i dom senaste tio åren, KCD1 undantaget.

Skall nu koppla in en handkontroll och se om man kan matcha sin marschfart med NPC:s via den analoga joysticken!
Citera
2025-02-14, 22:47
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:

Testade igen (PC) och jag ser ingen sådan funktion när man går till fots. Litet störande då man ibland har chansen att tala med NPC:s medans man går, men det blir väldigt meckigt att hålla in knapparna som krävs och styra musen samtidigt som bläddrar igenom svarsmenyn samtidigt som man skall kontrollera sin gubbe, också det med musen.

Nåväl! Detta kommer säkert att patchas snart, för det känns litet som ett litet slarvfel i programmeringen, speciellt eftersom att följa-funktionen verkar finnas på XBox?

'Edit: Hittade funktionen! Gjorde en re-map och nu så blir mitt Henry-liv betydligt mer irritationsfritt haha!
Tack för tipset om att funktionen ens fanns!
Senast redigerad av Andersdamaan 2025-02-14 kl. 22:58.
Citera
2025-02-16, 22:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har spelat runt 35 timmar och håller fortfarande på att springa runt på startkartan och har fortfarande inte gjort så mycket av mainstoryn så än så länge inte kommit till bröllopet än.
Har gjort mycket annat istället ska väl sägas.

Kan man komma tillbaka till första kartan när man väl gått vidare till andra kartan?
Citera
2025-02-16, 23:01
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har spelat runt 35 timmar och håller fortfarande på att springa runt på startkartan och har fortfarande inte gjort så mycket av mainstoryn så än så länge inte kommit till bröllopet än.
Har gjort mycket annat istället ska väl sägas.

Kan man komma tillbaka till första kartan när man väl gått vidare till andra kartan?
Ja det kan man. Kostar 200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in