2025-02-16, 23:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Ja det kan man. Kostar 200.

Ok, tack.
Pengar rullar in hela tiden så 200 groschen ör inga problem om man behöver åka tillbaka.

Har hittat en massa olika reliker, är det något man ska samla eller är det bättre att sälja av? Är inga viktiga saker för mig.
Citera
2025-02-16, 23:42
Medlem
Bling Blings avatar
Tjo!

Jag klarade precis main storyn in spelet, men det är en sak jag inte blir klok över. Det är STORA områden längst kanterna (speciellt hörnena) av andra kartan (Kuttenberg) där det fortfarande är "moln" för mig (på kartan alltså). Jag menar typ 30% av hela kartan, och jag kan inte gå till något av dessa hörnen eller längst kanterna utan att Henry stannar vid en osynlig vägg och säger något i stil med "I shouldn't leave now" etc.

Med andra ord, varför i helvete går det inte att utforska hela kartan, är det en bugg, är det för att det ska planeras DLC:s i de regionerna eller ska det vara så? Jag har googlat som en idiot men hittar nästan ingen information, någon som vet något?

Tack på förhand och fantastiskt spel! <3
Citera
2025-02-17, 11:22
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bling Bling
Tjo!

Jag klarade precis main storyn in spelet, men det är en sak jag inte blir klok över. Det är STORA områden längst kanterna (speciellt hörnena) av andra kartan (Kuttenberg) där det fortfarande är "moln" för mig (på kartan alltså). Jag menar typ 30% av hela kartan, och jag kan inte gå till något av dessa hörnen eller längst kanterna utan att Henry stannar vid en osynlig vägg och säger något i stil med "I shouldn't leave now" etc.

Med andra ord, varför i helvete går det inte att utforska hela kartan, är det en bugg, är det för att det ska planeras DLC:s i de regionerna eller ska det vara så? Jag har googlat som en idiot men hittar nästan ingen information, någon som vet något?

Tack på förhand och fantastiskt spel! <3
Förmodligen för att man inte ska gå in i en vägg och det blir stopp. Dom är ju mycket för realism, så antar att det är därför. Kan ju också som du säger vara områden för DLC som kommer sen.
Citera
2025-02-17, 12:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har precis upptäckt detta spel. Och det verkar otroligt bra. Är det värt att köpa det till PS5?
Det enda som "skrämmer" mig, är det verkar vara mycket film istället för spelande. Eller har jag sett fel?
Citera
2025-02-17, 16:11
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har precis upptäckt detta spel. Och det verkar otroligt bra. Är det värt att köpa det till PS5?
Det enda som "skrämmer" mig, är det verkar vara mycket film istället för spelande. Eller har jag sett fel?

Helt klart värt ett köp men förvänta dig inget mästerverk likt Witcher 3, Elden Ring eller för den delen Skyrim.
Spelet har både bra saker och mindre bra delar.
Skulle jag gradera spelet just nu efter 25 timmar så är betyget 7.5 av 10 inte allt för missvisande.
Citera
2025-02-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Föredrar det på konsol men att använda båge osv är lite svårare men allt annat känns bättre imo. dock sjukt dyrt på iafl Ps5, 999kr
Citera
2025-02-17, 17:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Helt klart värt ett köp men förvänta dig inget mästerverk likt Witcher 3, Elden Ring eller för den delen Skyrim.
Spelet har både bra saker och mindre bra delar.
Skulle jag gradera spelet just nu efter 25 timmar så är betyget 7.5 av 10 inte allt för missvisande.
KCD2 är betydligt bättre än alla dom där spelen.
Citera
2025-02-17, 17:38
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Verkligen inte. Då är du på riktigt helt störd.
Citera
2025-02-17, 18:29
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Håller nog med. KCD2 fokuserar ju mycket på realism, vilket jag gillar. Witcher 3 är dock jävligt bra.
Citera
2025-02-17, 21:55
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranberger
Föredrar det på konsol men att använda båge osv är lite svårare men allt annat känns bättre imo. dock sjukt dyrt på iafl Ps5, 999kr

Kanske om du köper det på ps store. På skiva kostar det 599kr på prisjakt.
Citera
2025-02-17, 21:59
Medlem
Bling Blings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Förmodligen för att man inte ska gå in i en vägg och det blir stopp. Dom är ju mycket för realism, så antar att det är därför. Kan ju också som du säger vara områden för DLC som kommer sen.

Tack för svar, förstår hur du menar. Grejen är att i KCD1 kan man utforska hela kartan och få bort alla moln/fog of war och det är när man kommer till slutet av kartan som Henry säger "I should go back" etc. Men i detta spelet är det som sagt väldigt stora områden som åtminsone jag inte kan gå till. Men jag gissar som sagt på att det kommer DLC:s som ska utspela sig där då. Tack igen för svar!

Citat:

Ja, 100%! Alla dom spelen är riktigt bra på olika sätt och jag har spelat allihop. Man kan möjligen jämföra KCD1 med dom spelen (även om jag personligen även föredrar KCD1 bättre), men KCD2 är det bästa spelet jag någonsin spelat under mina 35 år i livet. Går inte att jämföra Witcher och Skyrim med detta mästervärk, även om dom som sagt också är fruktansvärt bra spel!

Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Verkligen inte. Då är du på riktigt helt störd.

Med all respekt tror jag att det är du som är helt störd om du på riktigt anser att Skyrim och Witcher 3 är bättre spel än KCD2, om du ens har klarat hela spelet. De spelen var fantastiska på sin tid och håller även idag, men de ligger inte ens i samma liga som KCD2 som är helt revolutionerande. Gissar att du antingen inte ens spelat färdigt spelet eller att du tycker att det är för svårt och inte har tillräckligt "attention span" för att uppskatta något som försöker vara mer realistiskt. Dryg verkar du också vara
Citera
2025-02-17, 22:28
Medlem
Vandammess avatar
Det är helt galet om man tycker att Kingdom Come 2 är det bästa spelet som gjorts. Det är ett skämt att ha den åsikten för då har man uppenbarligen inte spelat riktigt bra spel.
Kingdom come har massvis med brister som spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in