Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-09, 16:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Varför paprika? Äckligt och inget protein…
C-vitamin...
Citera
2025-02-09, 16:31
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Mjölk 1-2 glas
2-3 mackor med pålägg
1 ägg

När man knegar på kontor och passerat 40 med några år får man hålla igen lite. Men det ska ju ändå vara gott 🐷
Citera
2025-02-09, 16:31
Medlem
Jag brukar äta äggröra på 3 ägg och kanske 8 bitar sill. Alternativt om jag inte hunnit/orkat göra sill så tar jag något annat protein typ rökt skinka eller liknande.
Citera
2025-02-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
2 ägg max om dan, havregrynsgröt är kanon, bacon, jouce, mjölkprodukter går bort.

Nonsens
Citera
2025-02-09, 16:46
Medlem
goofers avatar
En bra "byggarfrukost" :
5 ägg valfri tillagning
1 stor macka med din favoritost (bredbar mager ost har bra näringsvärde) och kyckling eller kalkonpålägg.
50gram havregryn (gyllenhammars är bäst) tillaga på valfritt sätt och ät med lite frukt.
En näve babyspenat.
Ev kaffe
Och minst 5 dl vatten.
Citera
2025-02-09, 17:06
Medlem
SkylineSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Den perfekta frukosten är den som inte är.

Om man vaknar upp i Ryssland då elr?
Citera
2025-02-09, 17:06
Medlem
svampdamps avatar
Vilken skittråd där alla tror sig veta bäst. Det du ska starta din dag med är yoghurt med müssli och en näve valnötter, en eller två mackor fullkornsbröd. Att det ska behöva vara så komplicerat. Om man tränar hårt komplettera med 2-3 ägg. Det går alldeles utmärkt att dricka vanligt vatten till. Avsluta med en kopp starkt svart kaffe.
Citera
2025-02-09, 17:20
Medlem
En liten sträng tjack får fart på honom om han är ackordssnickare. Basen brukar uppskatta om man kör igång som tusan och drar material och går loss med spikpistol direkt på morgonen när man kommer till bygget.
Citera
2025-02-09, 17:47
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vart har jag skrivit att även ska vara på gröten? Saknar du grundskolan som Örebro mannen eller ramlade du ut med huvudet först när mamma tryckte ut dig på gatan?

Vi säger så "kroppsbyggaren".
Jag har aldrig sett en kroppsbyggare ta ägg på gröten men gör gärna det. Vi andra har kvarg på, kvarg är gott. Seså, iväg och lek nu.
Citera
2025-02-09, 19:14
Medlem
blobben!!!s avatar
Kolhydrater. Mycket kolhydrater. Protein och fett kan sparas till vilotimmarna när kroppen inte behöver jobba.

400g havre. Ca 1300kcal.
Ca 100g Sylt, sirap, honung eller vad som helst som smakar gott. Ca 300kcal.

Valfritt:
Kaffe. 0 kcal.
100g Brända mandlar. Ca 500kcal.
Vad som helst mer som får plats i magen.

Med tungt kroppsarbete och träning, totalt 10 timmar per dag(?) så kan man inte leva på en jäkla macka och ett kokt ägg. Kontorsråttor.

Springa i trappor: ca 600kcal/h. Springa med 20kg uppför trappor: ca 800kcal/h.

Citera
2025-02-09, 20:13
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Mitt bästa tips till den bästa frukosten är att du fan inte skall skriva till mannen innan, då du skriver som en fjortizzzz.
Citera
2025-02-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Vad är en perfekt frukost? Ja, den sista delen (för en man som rör på sig mycket) är faktiskt ganska viktig då en perfekt frukost varierar på många faktorer. Kön etc. Men oxå så undrar jag för män, som har fysiskt hårda jobb lr gymmar lr på annat sätt rör på sig mkt, ja va deras perfekta frukost e för att ge dom en perfekt start på dan o fylla på energireserverna så att de kan orka med dagen fysiskt. Så en kontorsråtta o en knegare som jobbar 8 tunga timmar har nt samma syn på va en frukost ska innebära.

Vad är en perfekt frukost för en man som rör på sig mycket?

Detta e ngt som e en väldigt rolig frågeställning o ja antar att de skiljer sig ganska mkt bland folket. Från egen erfarenhet så prioriterar ja: smak, kalorier, protein.

Min man e hövligt stor, både på längden o på vågen o jobbar väldigt hårt. Så när ja lagar frukost t honom så fokuserar ja på att de ska va väldigt gott men oxå vara fyllt me protein o kalorier (han har berättar detta). så proteinet o kalorierna e egentligen bestämda men smaken sätter ja mkt värde på.

ngt typiskt ja brukar laga:
äggröra (5 ägg)
bacon (300g)
En skål yoghurt
En kopp svart kaffe.

nu e ja nt helt 100 på de tekniska men han jobbar väldigt, väldigt hårt o gymmar efter oxå o tydligen bränns det väldigt mkt etc.

Men ibland så tkr han de e för lite o då lagar ja mer.

va tkr ni e den bästa frukosten? kan ni ge ngt tips?

Lägg till fibrer tex gröt på fiberhavre, du kan vispa ner 2 av de 5 äggen i gröten, blir bara gott. Kan lägga i en klick smör bättre fett än bacon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in