Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Det är inte så ovanligt, många kvinnor har mensvärk som är närmast handikappande. Och det är ju bara en aspekt av det. Jag tycker det känns konstigt att du skriver raljerande kring det.
Män tvingar inte någon att ta preventivmedel, eller i sådana fall är det ju direkt vansinniga män som borde låsas in omgående. Jag tycker du drar diskussionen mot en ganska barnslig nivå här, eller så kanske jag misstolkar dig.
I övrigt har du rätt ang. Infrastrukturen. Men det gör inte kvinnor till barn. Vi är alla beroende av den.
Detta är lite typiskt kvinnor, att utgå från personliga erfarenheter istället för fakta. Det finns en studie kring detta av någon Tannen, men jag minns inte namnet på den just nu.
Nja, beror väl mest på att jag aldrig har levt med någon annan kvinna, således bara mig själv. (Har 0 socialt behov så umgås inte med någon annan, det ger mig ingenting. Nämner det så ingen börjar nämna ”alla mina väninnor”, vilket ofta händer.)
Ja tydligen missuppfattas jag av andra, eftersom jag är rak på sak istället för att linda in allting. Men detta förenklar egentligen bara kommunikationen - bara att andra inte vill förstå det. Människor är konstiga.
Men ja, självklart utgår man ifrån sig själv. Har man aldrig upplevt humörsvängningar kan det vara svårt att förstå det. Har man levt med massa kvinnor som har det kanske det är lättare att förstå. Jag kommer aldrig att kunna förstå det.