Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Nu är jag inte admin men frågan hur vi ser till att regel 1.07 efterlevs ställs ofta i forumdel Flashback och svaret är att det är inget vi går in på av lättförståeliga skäl.
Det skrevs några inlägg här i tråden av moderatorer där det beskrevs lite mer hur Flashback kartlägger sina användare för att upprätthålla 1.07. Eftersom att inläggen raderats förstår jag att det inte är detaljer vi får gå närmare in på.
Det är tråkigt tycker jag. Jag ser inte samma koppling till konspirationsteorier om Adolf Hitler på Antarktis som admin beskrivit. Uppenbarligen så är det inte någon konspirationsteori att Flashback kartlägger sina användare. Vi får bara inte diskutera hur det görs.
Regel 1.07 verkar onekligen vara ett svepskäl för att kartlägga forumets egna användare. Kartläggningar man plockade fram för att styra diskussionen om vansinnet i Örebro till en sanning och distansiera sig från spekulationer som bröt mot 1.06 oavsett.
Ifall det blev ett mediedrev mot en användare på Flashback med artiklar om att denne uttrycker några obekväma åsikter, är Flashback då villigt att utreda vem personen är och ta ställning med moderatormeddelanden och klargöra vad personen i själva verket tycker? Eller gäller det bara skolskjutare?
Vad sägs om djurplågare, pedofiler och annat löst pack som huserar här? Får man inte diskutera vad som helst på Flashback så länge man förhåller sig till forumets regler?
Är verkligen regel 1.07 så viktig att man med gott samvete kan åsidosätta anonymiteten för alla användare? Hur många är det egentligen som bannlyses för 1.07?
Inte en enda användare stängdes av för 1.07 under 2024. Ni har kartlagt alla under samma tidsperiod, eller hur?
https://www.flashback.org/sok/?query...2-31&so=weight
Kartläggningen finns till för att upprätthålla 1.07 men uppenbarligen så missbrukas det för att ta reda på vem som är vem av andra orsaker än att utreda 1.07.
Citat:
Ursprungligen postat av
zBr9
Eftersom ingen sån information sparas så är det jättesvårt för utländska makter att komma åt den

Utländska makter kommer åt den genom att begära informationen från annonsföretagen som Flashback frivilligt skickar sån data till.