Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
tomtenissen37 skriver själv i en ny tråd där han gör avbön.
Men hur fan kan en moderator lämna ut information om en medlem här oaktat varför?
Länk till tomtens inlägg idag.
(FB) Jag trollade om skolskjutningar på Flashback - Risk för åtal? - Säpo är efter mig
Observera att moderatormeddelandet gjordes kl 14:19 och inlägget av Tomtenissen37 kl 22:39. Att kontot varit inloggat efter dådet i Örebro är inte vad jag skulle kalla "starka bevis" när GM fått all elektronik beslagtagen av polisen.
Oavsett så förstår jag inte poängen i att en moderator dementerar såna spekulationer.
Citat:
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Är det okej för användare och moderatorer att eftersöka sån information så länge det är i anknytning till högprofilerade fall? Jag känner inte riktigt att det är lämpligt.