2025-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tycker du dina inlägg är roande? Är det respektfullt att pladdra om att morden inte har skett när de bevisligen har gjort det?

Hur hade du känt om folk höll på så när en vän el släkting till dig hade blivit mördad? Seriöst.

Det finns ingenting som talar för att det här inte har hänt. Och om det är så får du allt bevisa det. Bevisbördan ligger på dig som går emot narrativet.

När jag kollade senaste hade ingen identifierats, mördare som inte verkade ha existerat var död, polisen verkar ha stått och gäspat. Vi har ju bevis för att RIKTIGA terrordåd med RIKTIGA döda människor har genomförts tidigare. Att man också bedriver omfattande träning på detta i andra NATO-länder och att det finns massvis av filmer när detta sker så lugnar vi oss lite va?
Citera
2025-02-06, 18:48
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Massor med bevis...

Helt intetsägande filmer som vanligt. Blåljuspersonal i mängder. Folk som sitter och trycker inne på muggen medan det smäller utanför. Folk som sitter och trycker inne i ett klassrum medan det smäller utanför. Någon som filmar folk som springer utomhus medan det smäller. Någon grynig film på en docka/bylte/eller kanske då ett mordoffer utanför en dörröppning. Något bylte på en bår som bärs iväg.
Citera
2025-02-06, 18:51
Medlem
Citat:
Lägg ned. Vårdpersonal har tagit hand om skadade. Avkidna har burits ut för vidare transport. Identifiering påbörjad. Bara sluta kom med idiotiska, ologiska påståenden. Det är respektlöst.

Jag måste säga att det inte fungerar på mig. Jag påstår inte att döda personer är levande. Jag påstår inte heller att levande personer inte är döda. För jag vet lika lite som du. Det är alltid respektlöst när någon inte vill bli kritiserad eller ifrågasatt.
Citera
2025-02-06, 18:53
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Bevisbördan ligger på dig. Vem lever i filmens värld?

Polis, ambulans, brandkåren mfl åkte säkert dit för nöjes skull. Jävla klappträ.
Du är en sådan som lever i filmens värld och tror på allt som skrivs och sägs av media. Du är en av de där på FB som lever ditt liv på FB med en enorm massa skräp inlägg. En storpostare på forumet som de flesta gapskrattar åt. En idiot som tror på allt du skedmatas med. En nyttig idiot kort och gott. 20000 inlägg hahaha…
Citera
2025-02-06, 18:56
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av det.sociala.arvet
Massor med bevis...

Helt intetsägande filmer som vanligt. Blåljuspersonal i mängder. Folk som sitter och trycker inne på muggen medan det smäller utanför. Folk som sitter och trycker inne i ett klassrum medan det smäller utanför. Någon som filmar folk som springer utomhus medan det smäller. Någon grynig film på en docka/bylte/eller kanske då ett mordoffer utanför en dörröppning. Något bylte på en bår som bärs iväg.

Så din logik är har det inte filmats i 8K i detalj har det inte hänt?

Tror du också inte på att jorden är rund bara för att du själv inte kan bevisa det?

Tror du inte Titantic hände?

Tror du inte förin vänta, nej såklart. Jösses vilka stolpskott vi har härinne.
Citera
2025-02-06, 18:59
Medlem
solstrålars avatar
Jag förstår inte TS. Svt har bokstavligen en intervju med en av offrens sambo. Vad menar du med att det är konstigt?

Om offren är invandrare som inte kan svenska är det inte konstigt att svennebanan inte kommit ut och sagt ”det var ju min granne!”
Citera
2025-02-06, 19:02
Medlem
Citat:
Tycker du dina inlägg är roande? Är det respektfullt att pladdra om att morden inte har skett när de bevisligen har gjort det?

Hur hade du känt om folk höll på så när en vän el släkting till dig hade blivit mördad? Seriöst.

Det finns ingenting som talar för att det här inte har hänt. Och om det är så får du allt bevisa det. Bevisbördan ligger på dig som går emot narrativet.
När du säger att det beviserligen hänt ,så lägg då fram bevisen på att det hänt.!
Citera
2025-02-06, 19:02
Medlem
Citat:
Vad är märkligt? Att en galning mördar folk? Det händer var och varannan dag. Ifrågasätter du att folk spränger för fullt i Sverige? Är det i själva verket din flickvän som lägger av rejäla brakskitar?

Problemet är ju samma sak där. Det finns inte en CHANS, det är OMÖJLIGT att polisen är som Manuel från faulty Towers.

När kommer åtalen?
Vilka tillverkar bomberna?
Om ni vet att det är gäng, då vet ni också vilket eller vilka det handlar
Eftersom ni har den informationen och ni kommer kunna se tydliga mönster var det bombas och vem som gör det.

Svaret man får är då Manuels svar. QUE?!

Att det inte går att stoppa är en sak. Detta har pågått sedan 2018. Det är 8 år.

Sedan undrar sådana som du varför man inte tror på vad de säger?
Citera
2025-02-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag förstår inte TS. Svt har bokstavligen en intervju med en av offrens sambo. Vad menar du med att det är konstigt?

Om offren är invandrare som inte kan svenska är det inte konstigt att svennebanan inte kommit ut och sagt ”det var ju min granne!”

Man har alltså identifierat alla offer nu? Okej. RIP för alla döda isf. Du får dock länka här.
Citera
2025-02-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Händerna, alltid händerna.

Även om media numera photoshoppar bort det sjätte fingret så är det alltid något med händerna som är framträdande på dessa AI-bilder. Både han och transan på bilden ovan är generation 2 av AI-bilder, man ser det nästan inte på enskilda detaljer längre utan bara på helheten att det är något som inte stämmer.

I det här fallet är händerna alldeles för framträdande och dom ska alltid göra något med händerna. AIn blir bättre för varje dag och inom ett år kan vi inte längre se det tror jag.

Edit: lol, kolla avståndet mellan handleden och tummen.

Vi kanske har två år kvar innan vi inte kan se skillnad längre men det där är ju bara pinsamt.

Tack för medhållet och dina skarpögda tips. Bra att lära sig lite om AI-fanskapet och hur man känner igen det.
Ja herregud vilka usla händer!
Citera
2025-02-06, 19:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
När jag kollade senaste hade ingen identifierats, mördare som inte verkade ha existerat var död, polisen verkar ha stått och gäspat. Vi har ju bevis för att RIKTIGA terrordåd med RIKTIGA döda människor har genomförts tidigare. Att man också bedriver omfattande träning på detta i andra NATO-länder och att det finns massvis av filmer när detta sker så lugnar vi oss lite va?
Har ingen aning om när du kollade sist och jag skiter i vilket. En person har berättat att två av hans vänner mördades och en skadades. Han ljög säkert. Egentligen sitter de o röker heroin och sjunger kumbayah...
Senast redigerad av Cineasten 2025-02-06 kl. 19:22.
Citera
2025-02-06, 19:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Jag måste säga att det inte fungerar på mig. Jag påstår inte att döda personer är levande. Jag påstår inte heller att levande personer inte är döda. För jag vet lika lite som du. Det är alltid respektlöst när någon inte vill bli kritiserad eller ifrågasatt.
Varför skulle svensk polis gå ut och ljuga om det här? Varför skulle blåljuspersonal ljuga? Tror du inte de har annat att göra än att åka till en skolbyggnad och lalla runt? Sjukhusen har öppnat upp platser för fler skadade. Tror du de gör sånt i onödan? Hade du jobbat i akutsjukvården hade du insett det absurda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in