2025-02-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Det har inte förekommit något automatvapen.

Källa?
Citera
2025-02-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Har ingen aning om när du kollade sist och jag skiter i vilket. En person har berättat att tcå av hans vänner mördades och en skadades. Han ljög säkert. Egentligen sitter de o röker heroin och sjunger kumbayah...

Syriens ambassad i Stockholm uppger för SVT att minst en syrisk medborgare finns bland dödsoffren, vilket Alkompis har rapporterat om. En av offren är Salim Iskef, vars familjemedlemmar SVT har pratat med.

Även en bosnisk medborgare dödades i dådet, skriver Bosnien och Hercegovinas ambassad i Stockholm på Facebook, med hänvisning till familjemedlemmar.

Terrorist-staten vet. Men inte vi. Du verkar röka heroin.
Citera
2025-02-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Har jag aldrig påstått men när det dyker upp foliehattar som tror att allt de ser är en komplott, då blir jag misstänksam.

Och du tror vadå? Att denna världen du deltar i inte är en komplott?

Citera
2025-02-06, 19:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du är en sådan som lever i filmens värld och tror på allt som skrivs och sägs av media. Du är en av de där på FB som lever ditt liv på FB med en enorm massa skräp inlägg. En storpostare på forumet som de flesta gapskrattar åt. En idiot som tror på allt du skedmatas med. En nyttig idiot kort och gott. 20000 inlägg hahaha…
Inte alls. Jag lever med att ta hand om akut sjuka och skadade patienter. Huruvida nån skrattar eller inte är oviktigt. Jag har fått både ris och ros här precis som alla andra.
Citera
2025-02-06, 19:20
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
När du säger att det beviserligen hänt ,så lägg då fram bevisen på att det hänt.!
Inte mitt ansvar. Bevisbördan ligger på den som påstår att det inte har hänt när det redan är verifierat.
Citera
2025-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
När du säger att det beviserligen hänt ,så lägg då fram bevisen på att det hänt.!
Skulle inte någon av de som var i skolan berätta det, om det inte hade hänt? Du säger antagligen att det skulle inte komma fram i media. De skulle ju kunna skriva här i Flashback. I massor! Skolan är stor.
Citera
2025-02-06, 19:26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Syriens ambassad i Stockholm uppger för SVT att minst en syrisk medborgare finns bland dödsoffren, vilket Alkompis har rapporterat om. En av offren är Salim Iskef, vars familjemedlemmar SVT har pratat med.

Även en bosnisk medborgare dödades i dådet, skriver Bosnien och Hercegovinas ambassad i Stockholm på Facebook, med hänvisning till familjemedlemmar.

Terrorist-staten vet. Men inte vi. Du verkar röka heroin.
Du missade ironin va? Jag är alltså en av de som INTE förnekar vad som hänt i Örebro.
Citera
2025-02-06, 19:31
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Inte mitt ansvar. Bevisbördan ligger på den som påstår att det inte har hänt när det redan är verifierat.
Det är inte verifierat bara för att media skriver om det lika lite som du eller jag påstår något. Du är svaret skyldig att argumentera för varför vi ska tro på en tredje statsmakt som agerar i kapitalets och inte folkets intresse.
Citera
2025-02-06, 19:32
Medlem
Citat:
Varför skulle svensk polis gå ut och ljuga om det här? Varför skulle blåljuspersonal ljuga? Tror du inte de har annat att göra än att åka till en skolbyggnad och lalla runt? Sjukhusen har öppnat upp platser för fler skadade. Tror du de gör sånt i onödan? Hade du jobbat i akutsjukvården hade du insett det absurda.
Aldrig hört talas om en psyop? Hur kommer det sig att det finns videoklipp på en ytterligare involverad men polisen går djärvt ut med att det är 1 gärningsman som nu är död, när det är MINST ytterligare en på fri fot? Vad är det för fattigt jävla mediareportage, vad är det för jävla polisinsats? Varför är det en random mapp från 11 månader sen med bilder på GM? Varför ”övade” polisen ett identiskt scenario för drygt en månad sen? Och NEJ, inte bara övade att säkra rum utan hade bokstavliga skådisar på plats och allt. Nämner bara några få av många udda sammanträffanden. Kom igen nu, du behöver inte vara en raketforskare för att räkna ut 1 plus 1. Fucking hell dom bara säljer på dig och du köper allt din lilla dräng
Citera
2025-02-06, 19:35
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Så din logik är har det inte filmats i 8K i detalj har det inte hänt?

Tror du också inte på att jorden är rund bara för att du själv inte kan bevisa det?

Tror du inte Titantic hände?

Tror du inte förin vänta, nej såklart. Jösses vilka stolpskott vi har härinne.

Mig veterligen har inget hänt med "Titantic". Vad är "Titantic" ens? Det fanns visst ett fartyg som hette Titanic och vad som hände med det har väl ingenting med dagens ämne att göra? Det får du diskutera i annan tråd, likaså jordens platta eller runda form. På tal om stolpskott.

Min logik är att de filmer som (som vanligt) dyker upp i samband med alla sådana här händelser alltid ser ut som om de är filmade med uslast möjliga mobiltelefon hållen av en parkinsonpatient i sista stadiet. Inte en ordentlig film på något offer. Inte för att jag är blodtörstig, men som bevis på att händelsen har gått till så som man påstått att den gått till är de inte mycket att komma med. Och tråden handlar ju om vilka bevis som finns för att det som påståtts ha hänt har hänt. Jag tvivlar inte på att de elever som varit instängda i ett klassrum och hört smällar utanför haft dödsångest, men det är ju också allt de kan vittna om. De har inte sett någon skjuta eller sett någon bli skjuten.
Citera
2025-02-06, 19:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Problemet är ju samma sak där. Det finns inte en CHANS, det är OMÖJLIGT att polisen är som Manuel från faulty Towers.

När kommer åtalen?
Vilka tillverkar bomberna?
Om ni vet att det är gäng, då vet ni också vilket eller vilka det handlar
Eftersom ni har den informationen och ni kommer kunna se tydliga mönster var det bombas och vem som gör det.

Svaret man får är då Manuels svar. QUE?!

Att det inte går att stoppa är en sak. Detta har pågått sedan 2018. Det är 8 år.

Sedan undrar sådana som du varför man inte tror på vad de säger?
Du har nog missat att polisen under de senaste åren gripit ett flertal våldsverkare, snorungar som skjutit, gjort sig skyldiga till sprägningar, snorungar som haft vapen och sprängämnen hemma etc.

Under det senaste året har vi haft sprängningar, skottlossningar och mord i mitt närområde, i vänners närområde, i gamla skolkamraters bostadsområde mm. Jag har minst en kollega som bor på samma gata där en port sprängts sönder osv. Jag kommer inte lämna ut vare sig namn på förorter, gatuadresser eller namn på personerna men jag ser inget egenvärde i att ljuga

Som gammal moderator här känner jag (eller kände åtminstone) samt har träffat ett flertal moderatorer och admin irl. De som känner mig väl vet hur jag är och att jag inte ljuger. Du behöver inte tro på det och det är helt oviktigt vad du tror.

Hela trådstarten är absurd bortom alla gränser. Lika absurd som trådarna där det påstås att jorden är platt, att Palme inte alls mördades, att Elvis lever osv. Rent nonsens.

När man skapar en tråd om ett dylikt ämne bör man ju ha någon substans. Att bara bajsa ur sig "ööh media ljuger jämnt. Dom ljuger om ALLT HELA TIDEN FÖR DET VET ALLA" är bara fjantigt.

Tacka fan för att Flashback har rykte om sig att vara Dårarnas Paradis. Ni konspirationstokar får ju dårarna i Gökboet att verka ytterst stabila. Sorgligt värre för det finns verkligen folk i forumet som har riktigt bra koll.
Citera
2025-02-06, 19:37
Medlem
Citat:
Varför skulle svensk polis gå ut och ljuga om det här? Varför skulle blåljuspersonal ljuga? Tror du inte de har annat att göra än att åka till en skolbyggnad och lalla runt? Sjukhusen har öppnat upp platser för fler skadade. Tror du de gör sånt i onödan? Hade du jobbat i akutsjukvården hade du insett det absurda.

Om du är intresserad så finns det förklarat hur dessa dåd fungerar.

Varför skulle någon ljuga om någonting? Fattar ärligt talat inte vad du gör i tråden då dessa frågor är viktiga att ställa, om än bara för att få folk att tänka ett varv till även om de sedan accepterar händelsen som det mest troliga. Denna radio-tystnad och mer eller mindre likriktade information(dvs en story)

Who knows men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in