2025-02-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Du har svårt att tänka lite bredare märker jag. Men ok jag ska förklara...
Hade klasskamraterna syns på bild så skulle ju förstås många känna dessa klasskamrater, bland annat de som verkligen gick i samma klass och de skulle kunna vittna att ingen jäkla Richard Andersson gick i den klassen.

Samma sak med hans pappa, har han syns på någon bild med namn och allt?
För i så fall så finns det ju förstås personer som känner denna "pappa" och kan vittna om att denne har minsann inga barn.

Varför Aftonbladet skulle vara med på konspirationen? Tja ifall det har gått dig förbi så är ju Aftonbladet och andra media endast statens propagandakanaler.
Förmodligen handlar det om att ta vapen från folk och införa mer kontroll.
Kanske för att ta bort fokus från allt annat skit som händer i samhället. Dina gissningar är lika bra som mina...

Jag säger förresten inte att detta inte har hänt, jag säger bara att det är mycket som är konstigt i detta fallet. Inte minst gärningsmannen som påstås alltså varit helt isolerad och inte pratat med någon sen skoltiden men som syns på bilder lite överallt med folk omkring sig...
"ta vapen från folk" "ta bort fokus från annat skit" Jag tänker väl smalt, trodde skiten hörde ihop med vapen. Har inte sagts att han aldrig pratat med någon. En granne (som du inte tror finns) sa att han svarade kort och ointresserat. En granne har varit på bild i en kvällstidning, i en annan flashbacktråd skojade någon om hans utseende.
Senast redigerad av IngridBe 2025-02-06 kl. 15:27.
Citera
2025-02-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TweentyFive
Min kusin bor i örebro och enligt han och hans vänner alla som dödats eller skadats har invadrare och muslimsk bakgrund. Han ska ha även skonat människor med svensk utseende.

Orsaken kanske då är hans indragna socialbidrag, medans invandrarna har all inclusive
Citera
2025-02-06, 15:38
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Förmodligen handlar det om att ta vapen från folk och införa mer kontroll. Kanske för att ta bort fokus från allt annat skit som händer i samhället. Dina gissningar är lika bra som mina...

Mer strikta vapenlagar i ett land som redan har en av världens mest strika vapenlagar (som även har skjutningar varje dag, ett land kan inte bli mer motsägelsefullt än så). Jag är lite tveksam att just det är målet pga detta.

TV4 hoppade på rasistspåret mycket tidigt men gjorde bort sig själva och varför göra en sådan förhastad nyhet och skämma ut sig själva. Kanske för att de blivit tillsagda att spinna på det narrativet. Det är möjligt att de kommer att hitta ett "manifest" som klargör GMs alla rasistiska tankar.

Jag har undrat vad de ska hitta på härnäst efter både Paludan och Mohika misslyckats med att trippa upp motsättningarna så att politikerna kunnat implementera nya totalitära lagar och metoder. Upploppen i England var ett bra exempel på detta. Var detta dåd ett sådant, vet ej men vi får se när mera information kommer ut.
Citera
2025-02-06, 15:48
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Alla vet naturligtvis inte allt.

Det räcker med några få som vet den egentliga sanningen.

Sen spinner det på av sig självt.

Men fokusera nu på vad annat som händer samtidigt i världen och vad som hände i Sverige precis innan och vad de kommer använda detta till.

Citat:
Ja ja lita du på polischefen om det gör dig glad.
För polisen har ju ALDRIG någonsin ljugit för allmänheten...
Vi har ju för fan till exempel polisen Simon Häggström som ljuger till höger och vänster om trafficking bara för att det passar hans och statens agenda.

Poängen är att varken du eller jag vet vad som har hänt, skillnaden är att du tror dig veta när du i själva verket inte vet ett jävla skit...

Bara de inblandade vet men av 130 poliser som påstås varit på plats är jag helt säkert på att några skulle visselblåsa om det vore bluff. Nu är så klart alla bilder på polisinsatsen AI-genererade, så även skolan eftersom egentligen var hela skolan på friluftsdag och då passade man på att köra igång konspirationen, helikopterläkaren ville bara skryta om att piloten landat på skolgården när de i själva verket satt i personalrummet och åt bullar som en kollega haft med sig.
Citera
2025-02-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Händerna, alltid händerna.

Även om media numera photoshoppar bort det sjätte fingret så är det alltid något med händerna som är framträdande på dessa AI-bilder. Både han och transan på bilden ovan är generation 2 av AI-bilder, man ser det nästan inte på enskilda detaljer längre utan bara på helheten att det är något som inte stämmer.

I det här fallet är händerna alldeles för framträdande och dom ska alltid göra något med händerna. AIn blir bättre för varje dag och inom ett år kan vi inte längre se det tror jag.

Edit: lol, kolla avståndet mellan handleden och tummen.

Vi kanske har två år kvar innan vi inte kan se skillnad längre men det där är ju bara pinsamt.

Kvinnan på bilden och han har samma munform.
Citera
2025-02-06, 16:11
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No15
Orsaken kanske då är hans indragna socialbidrag, medans invandrarna har all inclusive

Inte en orimlig gissning och kan förklara "jag kan inte arbeta" som Aftonhoran hävdar sägs i videon. Får inget från socialen och kan inte arbeta, råkar ha vapen hemma, en dag blev det för mycket och han gick full Falling Down.

Citat:
Ursprungligen postat av PinusCembra
Kvinnan på bilden och han har samma munform.

Släkt?
Citera
2025-02-06, 16:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men lägg ned. Massmordet har skett. 10 blev mördade, det sköts mot polisen också. Mördaren tog livet av sig. End of story.

Kass argumentationsteknik. Det är så för att jag säger det är så.
Citera
2025-02-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Bara de inblandade vet men av 130 poliser som påstås varit på plats är jag helt säkert på att några skulle visselblåsa om det vore bluff. Nu är så klart alla bilder på polisinsatsen AI-genererade, så även skolan eftersom egentligen var hela skolan på friluftsdag och då passade man på att köra igång konspirationen, helikopterläkaren ville bara skryta om att piloten landat på skolgården när de i själva verket satt i personalrummet och åt bullar som en kollega haft med sig.
Naturligtvis kan folk vara mördade.

Men det kan ändå vara iscensatt säger jag bara
Citera
2025-02-06, 16:31
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Behövs bara ett ytterst fåtal som har hela bilden. Delarna i helheten vet ingenting mer än sin del och förstår därför inte sammanhanget.
Citera
2025-02-06, 16:33
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TweentyFive
Min kusin bor i örebro och enligt han och hans vänner alla som dödats eller skadats har invadrare och muslimsk bakgrund. Han ska ha även skonat människor med svensk utseende.
Stämmer detta så var han en hjälte.
Citera
2025-02-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Hej,
Jag är normalt sätt allergisk mot konspirationsteorier men det är så oerhört mycket märkligheter i det här fallet med det här cepet i Örebro att jag måste bolla detta med expertisen på Flashback.
Det finns framförallt 5 saker som för mig är helt obegripliga.

1: Hur kan den här mannen bott på samma adress i 15 år men hans närmaste granne, mittemot har aldrig sett honom? Han har inga sociala medier, inga vänner, inget jobb. Han har bokstavligt talat varit ett spöke. I Sverige 2025?

2: Det har imorgon gått 48 timmar sedan dådet. INGENSTANS varken på sociala medier, tidningar, TikTok eller i tidningen har ETT enda namn kunnat presenteras, vad beror det på? Ingen som har skrivit om en lärare, om en klasskompis, om en släkting, kusin. INGEN har skrivit "Vila i frid X" Det saknar i det närmsta motstycke att vi inte har ett enda namn utav 10-11 som har dött.....varför?

3: Personen har nolltaxerat senaste 10 åren, inte tjänat en krona. Även om han har levt på bidrag hur fan har han haft råd med 6-7 olika vapen, han har frekvent åkt till Thailand, Miami, Kryssningar. Hur kan en person utan inkomst leva någon form utav jetset-liv?

4: En utav dom absolut skummaste sakerna är ju polisens insats. Kan någon förklara detta för mig? Ingen verkar ju veta om skytten var i skolan och sköt 3 minuter eller 3 timmar. Hur är det möjligt? Varför kan ingen säga hur länge dådet pågick?

5: Avslutningsvis, idag när det går ett brandlarm på en skola dyker det upp 15 klipp på TikTok utav ungdomarna. Här har vi alltså en massaker (!) som pågår i timmar och vi har kanske 2-3 olika klipp - ingenting på skytten. Det ska ju funnits 3000 elever, personal, tjänstemän och dylikt. Ingen har ens tagit en bild på skytten eller händelseförloppet mer än typ ett klipp ifrån en toa.

Vad fan är det som händer här egentligen? Vad är det som sker?

Framförallt är det detta med 0 bekräftade offer som skaver som in i helvete, media är exceptionellt snabba på att annars skriva den här typen utav artiklar men ingenting om det heller....

Vad säger ni? Vad fan händer här?

Om det är 10 dödsoffer så beklagar jag naturligtvis och lider otroligt mycket med deras anhöriga. Det är en tragedi. Men ä så länge har vi bara en siffra att förhålla oss till och inga personer.
Du menar att det skulle kunna vara en AI-animering?
Inte omöjligt, men då är det oerhört skickligt gjort.
Citera
2025-02-06, 16:40
Citat:

Visselblåsa att det var en bluff VAR? Tror du att någon i mainstream skulle låta denna polis komma till tals?
Skulle väl vara i alternativt media men varför skulle någon polis vilja få sparken? Vi såg ju under den så kallade pandemin att det var ytterst få läkare som tog bladet från munnen och avrådde från det så kallade vaccinet.
Så gott som alla tänker först och främst på sig själva och sin försörjning, så är det och så kommer det alltid att vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in