Citat:
Ursprungligen postat av
Yourworstenemy
Förmodligen handlar det om att ta vapen från folk och införa mer kontroll. Kanske för att ta bort fokus från allt annat skit som händer i samhället. Dina gissningar är lika bra som mina...
Mer strikta vapenlagar i ett land som redan har en av världens mest strika vapenlagar (som även har skjutningar varje dag, ett land kan inte bli mer motsägelsefullt än så). Jag är lite tveksam att just det är målet pga detta.
TV4 hoppade på rasistspåret mycket tidigt men gjorde bort sig själva och varför göra en sådan förhastad nyhet och skämma ut sig själva. Kanske för att de blivit tillsagda att spinna på det narrativet. Det är möjligt att de kommer att hitta ett "manifest" som klargör GMs alla rasistiska tankar.
Jag har undrat vad de ska hitta på härnäst efter både Paludan och Mohika misslyckats med att trippa upp motsättningarna så att politikerna kunnat implementera nya totalitära lagar och metoder. Upploppen i England var ett bra exempel på detta. Var detta dåd ett sådant, vet ej men vi får se när mera information kommer ut.