2025-02-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är stämningsfull läskig musik, och det är ingen tvekan om den saken. Att du förnekar saken får dig faktiskt bara att se dum ut.

Ja, det är subtilt. Det är det som är meningen. De flesta som tittar på klippet kommer inte tänka på det, endast undermedvetet uppfatta det. Tonerna förhöjer obehagskänslorna för den utpekade gärningsmannen, precis som filmproducenter lägger på lite subtila läskiga stråkar för att förhöja känslorna av obehag för någon hemsk karaktär i filmen.

Det är bara det att det här är fråga om en riktig mördare, och i min värld så är det osmakligt att ta till knep man använder när man producerar underhållning när man ska skildra riktiga händelser.
Ser dum ut för att jag inte har tillräcklig hörsel för subtil musik? Hör inte till ämnet hur jag ser ut. Men du tror att det är en riktig mördare nu? Du trodde att offren inte var döda förut.
Citera
2025-02-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ser dum ut för att jag inte har tillräcklig hörsel för subtil musik? Hör inte till ämnet hur jag ser ut. Men du tror att det är en riktig mördare nu? Du trodde att offren inte var döda förut.

Den officiella berättelsen är att det är en riktig mördare och riktiga offer. I den kontexten tycker jag det är problematiskt att Sveriges största kvällstidning använder sig av dessa effekter. Det hör hemma i underhållning, inte vid skildringen av en riktig händelse.

Hör du det inte anstränger du dig hårt. Det är förnekelse i sin renaste form.
Citera
2025-02-16, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Den officiella berättelsen är att det är en riktig mördare och riktiga offer. I den kontexten tycker jag det är problematiskt att Sveriges största kvällstidning använder sig av dessa effekter. Det hör hemma i underhållning, inte vid skildringen av en riktig händelse.

Hör du det inte anstränger du dig hårt. Det är förnekelse i sin renaste form.

Hela historien är ju skum och märklig. Nu senaste är att polisen inte vill släppa buss-filmerna på RA!
Citera
2025-02-22, 13:44
Medlem
Jesus144s avatar
Om fupen släpps till allmänheten, hur lång tid kan det ta tills den är färdigställd? Uppskattningsvis
Citera
2025-02-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hela historien är ju skum och märklig. Nu senaste är att polisen inte vill släppa buss-filmerna på RA!
Brukar inte sånt komma i förundersökningen?
Citera
2025-02-24, 10:52
Citat:
Brukar inte sånt komma i förundersökningen?

man alltid hoppas!
Citera
2025-02-24, 11:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus144
Om fupen släpps till allmänheten, hur lång tid kan det ta tills den är färdigställd? Uppskattningsvis

Gud hjälp mig så ateist jag måhända vara!

Förundesökningsprotokoll (fup), sammanställningen av utredningen, ska vara färdigt när åklagare anmäler åtal och i samband med detta lämnar in protokollet till tingsrätten och den då blir offentlig.

Här lär det ju inte bli något åtal ifall de inte hittar någon annan som medverkat eller anstiftare.

I familicidfallet i Bjuv för ett par år sedan där ingen levande fanns att åtala redogjorde man för delar av vad man kommit fram till.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2025-02-24 kl. 11:47.
Citera
2025-02-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
man alltid hoppas!
Men något ovanligt och märkligt att du inte sett dem än? Och om du får se dem, hur vet du att de inte är falska och ai?
Citera
2025-02-24, 14:54
Citat:
Men något ovanligt och märkligt att du inte sett dem än? Och om du får se dem, hur vet du att de inte är falska och ai?

sant, som sagt fallet RA är besynnerligt! speciellt bilderna som kommer fram känns urklippta eller AI.
Senast redigerad av svensson1970 2025-02-24 kl. 15:01.
Citera
2025-02-24, 15:00
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff

Jag kan också tänka mig att allting kommer ikapp en till slut i en sådan situation. Tankar på familj, diverse vänner eller bekanta (det räcker med en), att alla kommer tycka du är ett världens värsta människa och så vidare. Han kanske hade tänkt fortsätta döda, men klarade helt sonika inte av det på grund av anledningarna jag nämner.

Köper inte detta du nämner ovan. Det känns big big scam för min del
. Du går där för att döda vem fxn bryr sig om du dödar lite till + att ingen bryr sig om ingen i dessa dagar (de flesta verkar mest rädda i dessa dagar) , kanske du blir så farlig att polisen ger upp istället får man ta in armen. Slutligen får armen döda dig, nu tänker jag utifrån ett mycket misantropiskt synsätt. Jag vet att det finns folk som har sådana tankar.
Senast redigerad av svensson1970 2025-02-24 kl. 15:03.
Citera
2025-02-24, 21:57
Misstänksamheten tar nya höjder, varför går de ut nu med att tala om "copycats"?

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...r-masskjutning
Citera
2025-02-27, 21:29
Medlem
kolla upp emelie bodegrim intervjuad av efterlysts journalist angående örebro sammanträffande att hon är tränad av FBI! det finns bilder på hennes linkedin där hon står framför FBI flagg och där hon själv skriver att hon tränats av fbi i usa. säsong 65 avsnitt 3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in