Citat:
FRÅGA: Tror ni samma kille på 80- 90 talets Sverige hade gjort detta ??
Sätter allt jag har på att det hade han inte !
Sverige sedan ca 2015 & framåt ,det är skjutningar var och varannan dag,mord,gruppvåldtäkter osv .
Klimatet i Sverige har sedan ca 2015 blivit rått,hårt & "kallt" .
Undra vad som ändrats i Sverige så radikalt senaste åren
Sätter allt jag har på att det hade han inte !
Sverige sedan ca 2015 & framåt ,det är skjutningar var och varannan dag,mord,gruppvåldtäkter osv .
Klimatet i Sverige har sedan ca 2015 blivit rått,hårt & "kallt" .
Undra vad som ändrats i Sverige så radikalt senaste åren

Jag är ganska övertygad om att det inte inträffat tidigare:
Men varför är nog svårt att helt sätta på kartan:
Men uppenbarligen finns det fler idag än tidigare som lever ute i samhället utan att fungera.
Har några barn till personer i min omgivning som har det jobbigt.(Nu pratar jag om barn i vidare bemärkelse dessa är i åldern 20-40år)Sitter hemma spelar spel och kan inte försörja sig: Samtidigt är de inte tillräckligt "Dåliga" för att sitta på en institution.
Men det hänger nog ihop med den rörelse som startade under 80talet där individen skall vara i centrum och att lyckas är samstämmigt med att tjäna bra med pengar utan att koppling till vilken nytta det har till samhället(Eller om det är kriminellt).
När jag växte upp så pratade man inte om ADHD, ADD, Autism etc. Fanns de som var eljest men de accepterades i utkanten. Fick vara med i leken även om de användes som målstolpar etc.
Idag så blir du helt utanför, lika dant i arbetslivet, på en verkstad under 80talet hade du nån udda person som hade hand om verktygsförrådet, monterade enbart 1 artikel: Eller körde nån budcykel.
Dessa "Tjänster" är nu borta och dessa individer lever utan ett sammanhang.
Samtidigt som det laglösa utanskapslivet blir påtagligt då gängkriminella klaner spränger och skjuter varandra till vardags.
Det påverkar dessa människor mycket.