2025-02-05, 20:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindan
Det är så sorgligt att läsa om alla inlägg om SD och invandrare.

Ni måste förstå kopplingarna mellan såna här våldsdåd och USA, där ju de allra flesta våldsdåd som detta sker och har skett.

Sverige har traditionellt haft ett starkt välfärdssystem med relativt låg ekonomisk ojämlikhet och god tillgång till sjukvård, utbildning och socialt stöd. Men de senaste decennierna har vi sett en successiv nedmontering av välfärden, med privatiseringar, ökade klyftor och nedskärningar inom socialtjänst och psykiatri. Detta kan leda till att fler människor hamnar i utanförskap och psykisk ohälsa, vilket kan skapa en miljö där våldet ökar.

Kopplingen är att invandrarländer inte behöver bry sig om sin underklass, för den behövs inte.

Richard Andersson behövdes inte. Därför släppte soc och psykvården honom.
Citera
2025-02-05, 20:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Ok, ja i så fall så finns det ju ingenting som hindrar psykiskt sjuka från att skaffa jaktvapen så vitt jag kan se.

Det borde ju annars vara den mest rimliga åtgärden, att förhindra det.
De som finns i polisens register får heller inte ta jaktlicens.
Men hur länge någon har en prick på sig vet jag inte.

Det är stora glapp mellan olika instanser. Ingen vet vad den andre gör.
Blir väl så när ingen har ansvar över helheten.
Inte ens politiker vet vad som sker mellan olika instanser.
Det glappar överallt.
Mest mellan politiker och hela samhället de påstår sig värna för.
De sitter högt upp och vet inte hur verkligheten ser ut. Och de skiter I det också om inte de själva drabbas.
Citera
2025-02-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Om det var så är det ju självklart galet, men han måste väl haft socialbidrag/bostadsbidrag som alla andra i liknande situation?

Då har jag missförstått, kanske nolltaxering och bidrag går ihop...men konstigt att vara förbannad på Soc i så fall. Han såg väl ingen framtid för sig själv och tyckte det var en bra idé att ta med sig andra in i döden, usch vilken typ!
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
https://postimg.cc/gallery/38nhPJq

Här finns ett album på mgm.

Hur hade han råd eftersom han saknade inkomst
Citera
Medlem
Citat:

Riktigt jävla håglös figur. Inga uttryck i ansikte eller med kroppen. Ser ut som ett levande lik utan livsgnista på varje bild.
Citera
2025-02-05, 20:48
Medlem
Citat:

Jag läste nånstans att han var extremt skygg, gick med luva och dolde ansiktet med handen. Märkligt att han är med på så många foton med ovanstående personporträtt i åtanke.
Citera
2025-02-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma.
Han sköt sig själv, står att läsa på flera ställen att GM påträffades död med vapnet bredvid sig.
Han gick på skolan, klarade inte av många betyg, och var besviken på att de anmälde att han ej var närvarande till socialtjänsten, som också jobbar i korridorerna på Risbergska komvux. Han blev då av med socialbidraget. Han var icke arbetsför, och förr hade han blivit förtidspensionerad... Klarar ej av människor.. Han hade inget invandrarmotiv. Han var trött på livet och ville göra ett självmord med socialarbetare som medoffer. Hemskt. Vila i frid alla.
Citera
2025-02-05, 20:49
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenvetvemhihi
Vart ska jag utvisa mig själv? Är 100% svensk, svenska föräldrar, svenska mor och farföräldrar osv osv osv osv. Käften själv och sluta hata dig själv så mycket så du måste hata på andra.

Vem är det som är självhatande? Om du är svensk och du beskriver vita män på det viset har du inte mycket att bidra med. Hej då.
Citera
2025-02-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia75
Han gick på skolan, klarade inte av många betyg, och var besviken på att de anmälde att han ej var närvarande till socialtjänsten, som också jobbar i korridorerna på Risbergska komvux. Han blev då av med socialbidraget. Han var icke arbetsför, och förr hade han blivit förtidspensionerad... Klarar ej av människor.. Han hade inget invandrarmotiv. Han var trött på livet och ville göra ett självmord med socialarbetare som medoffer. Hemskt. Vila i frid alla.

Tror du är inne på helt rätt spår här.
Citera
2025-02-05, 20:52
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Då har jag missförstått, kanske nolltaxering och bidrag går ihop...men konstigt att vara förbannad på Soc i så fall. Han såg väl ingen framtid för sig själv och tyckte det var en bra idé att ta med sig andra in i döden, usch vilken typ!

Ja alltså dom tog ett helt korrekt beslut att neka honom ersättning eftersom man får försörjningsstöd endast ifall man sköter sin planering hos te.x. arbetsförmedlingen. Man ska jobba för att bli självförsörjande.. Men lever man på existensminimum och inte mår så bra psykiskt kanske man missar att skicka in sin aktivitetsrapport i tid och att då bli nekad ersättning när man inte har några pengar känns lite som att bli pissad på när man ligger ner.

Därför mottar dom som jobbar på försörjningsstöd massor med hot, på vissa ställen har dom fått ta in vakter och dom sitter bakom glas som tål en hel del, på kontoret där jag bodde gick det in en kille med yxa som han drämde i glaset. Min poäng är att handledarna
är utsatta och det är konstigt att det inte hänt något liknande tidigare med tanke på alla vapen och bomber som används varje dag.
Citera
2025-02-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smala-klor
Äntligen en vettig kommentar i ämnet.

Håller med till 100%, med tillägget att det är vår galna invandring som är grunden till allt detta. Utan massiv invandring, ingen anledning att radikalisera samhället och spä på klyftorna.
Citera
2025-02-05, 20:54
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Har lyssnat på den 100 gånger nu och det låter som ”vi måste ut allihopa”

Haha alltså, vad får ni ”ni ska ut ur Europa ifrån”? Det låter inte ens nära haha.

Det är inte omöjligt att ideologer på TV4 haft viss önske-bias kring vad de hörde på inspelningen, men låt oss invänta de officiella förklaringarna och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in