Citat:
Ursprungligen postat av
AlpraOxy1337
Lite backstory: text
Så istället för att betala 500 spänn för två st Oxy så klippte jag mig en Båt för 200kr istället. Kruxet är att
jag aldrig har tagit sub innan.
Jag vill inte bli heeelt knullad utan vill bara ha lite smärtlindring. Hur mycket bör jag ta?
Tacksam för snabbt svar
Citat:
Ursprungligen postat av
Skeppsvrak
Smart är jag inte, dum i huvudet kanske ett fåtal personer tycker.
Jag skrev ju 1-2mg, hen skriver ju om köpa oxy eller sub så antog att tolerans finns..
1mg sub är för mycket?
text.
Du ska kanske
läsa genom HELA texten både en och två ggr innan du ger ”goda råd” nästa gång?
Precis som du själv skriver finns det folk som tipsar om förstagångsdoser (oavsett läkemedel/drog) som man själv bara häpnar av att läsa.
Istället för att
själva leta fakta, ex läsa FASS, söka i befintliga trådar (där samma fråga ställts *100 tidigare) osv så finns det säkert någon lat och bekväm jävel som väljer att lyssna på första bästa svar här och drar i sig utefter vad som tipsats om här.
Här händer det ju dessutom att 🧌 tipsar om höga doser i ett försök att vara lite roligg/ironisk eller vad f*n dom nu får ut av det.
Det räcker att en person kanske inte fattar att dom driver så är det kört.
Såg i dina senare inlägg att du försökte skademinimera och be om ursäkt, vilket såklart är bra gjort av dig.
Men igen, TS hade ju som h*n skrev lite ”bråttom” med att få råd pga smärta, så h*n hade lika gärna kunnat tagit första bästa svar (nämligen ditt) och dragit i sig vad du rekommenderade, nämligen en på tok för dos för någon som aldrig tagit sub tidigare.
Edit;
Ber om ursäkt över att jag klippte ner era inlägg lite, men det hade blivit en wot annars. Styckena jag behöll är vad som innehåller det relevanta som jag besvarar i mitt inlägg.