• 2
  • 3
2025-02-13, 12:30
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
1-2mg knullar en person utan tolerans.

Sorry ts ville ha ett snabbt svar, tanke på namnet på ts så antog jag att en viss tolerans finns. Väljer mellan oxy och sub..

JA ni som aldrig har tagit något opiat och har funderingar på att göra det. Börja extremt smått!
Blanda aldrig droger
Citera
2025-02-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Sorry ts ville ha ett snabbt svar, tanke på namnet på ts så antog jag att en viss tolerans finns. Väljer mellan oxy och sub..

JA ni som aldrig har tagit något opiat och har funderingar på att göra det. Börja extremt smått!
Blanda aldrig droger

Som ovan säger. Ta det lugnt arbeta er uppåt
Citera
2025-02-15, 07:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Lite backstory: text

Så istället för att betala 500 spänn för två st Oxy så klippte jag mig en Båt för 200kr istället. Kruxet är att jag aldrig har tagit sub innan.

Jag vill inte bli heeelt knullad utan vill bara ha lite smärtlindring. Hur mycket bör jag ta?

Tacksam för snabbt svar

Citat:
Smart är jag inte, dum i huvudet kanske ett fåtal personer tycker.
Jag skrev ju 1-2mg, hen skriver ju om köpa oxy eller sub så antog att tolerans finns..
1mg sub är för mycket?
text.

Du ska kanske läsa genom HELA texten både en och två ggr innan du ger ”goda råd” nästa gång?
Precis som du själv skriver finns det folk som tipsar om förstagångsdoser (oavsett läkemedel/drog) som man själv bara häpnar av att läsa.

Istället för att själva leta fakta, ex läsa FASS, söka i befintliga trådar (där samma fråga ställts *100 tidigare) osv så finns det säkert någon lat och bekväm jävel som väljer att lyssna på första bästa svar här och drar i sig utefter vad som tipsats om här.
Här händer det ju dessutom att 🧌 tipsar om höga doser i ett försök att vara lite roligg/ironisk eller vad f*n dom nu får ut av det.
Det räcker att en person kanske inte fattar att dom driver så är det kört.

Såg i dina senare inlägg att du försökte skademinimera och be om ursäkt, vilket såklart är bra gjort av dig.
Men igen, TS hade ju som h*n skrev lite ”bråttom” med att få råd pga smärta, så h*n hade lika gärna kunnat tagit första bästa svar (nämligen ditt) och dragit i sig vad du rekommenderade, nämligen en på tok för dos för någon som aldrig tagit sub tidigare.

Edit; Ber om ursäkt över att jag klippte ner era inlägg lite, men det hade blivit en wot annars. Styckena jag behöll är vad som innehåller det relevanta som jag besvarar i mitt inlägg.
Senast redigerad av MissDecibella 2025-02-15 kl. 07:41. Anledning: Edit.
Citera
2025-02-16, 00:13
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du ska kanske läsa genom HELA texten både en och två ggr innan du ger ”goda råd” nästa gång?
Precis som du själv skriver finns det folk som tipsar om förstagångsdoser (oavsett läkemedel/drog) som man själv bara häpnar av att läsa.

Istället för att själva leta fakta, ex läsa FASS, söka i befintliga trådar (där samma fråga ställts *100 tidigare) osv så finns det säkert någon lat och bekväm jävel som väljer att lyssna på första bästa svar här och drar i sig utefter vad som tipsats om här.
Här händer det ju dessutom att 🧌 tipsar om höga doser i ett försök att vara lite roligg/ironisk eller vad f*n dom nu får ut av det.
Det räcker att en person kanske inte fattar att dom driver så är det kört.

Såg i dina senare inlägg att du försökte skademinimera och be om ursäkt, vilket såklart är bra gjort av dig.
Men igen, TS hade ju som h*n skrev lite ”bråttom” med att få råd pga smärta, så h*n hade lika gärna kunnat tagit första bästa svar (nämligen ditt) och dragit i sig vad du rekommenderade, nämligen en på tok för dos för någon som aldrig tagit sub tidigare.

Edit; Ber om ursäkt över att jag klippte ner era inlägg lite, men det hade blivit en wot annars. Styckena jag behöll är vad som innehåller det relevanta som jag besvarar i mitt inlägg.

Ja jag vet. Bra att du hoppar in i tråden och påpekar 2 veckor senare
Går du på sub förresten?
Citera
2025-02-16, 09:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ja jag vet. Bra att du hoppar in i tråden och påpekar 2 veckor senare
Går du på sub förresten?

11 dagar sedan trådstart, och den håller sig ff aktuell eftersom det fortsätter postas i den.
Och det kan ju kanske vara någon annan också som har intresse av att läsa mitt inlägg..?
Man brukar ju läsa dom sista inläggen i en tråd för att antingen ha ett hum om vart diskussionen (från TS) befinner sig för tillfället eller bara för att läsa ikapp .

Nej, jag har aldrig tagit sub. Jag går på OxyContin/OxyNorm (från läkare) pga mina ”krämpor”, varför undrar du?
Citera
2025-02-17, 11:23
Medlem
Skeppsvraks avatar
Oj, ber om ursäkt för min grova överdrift på tre dagar. Jag antar att det förändrar hela diskussionen? Men det är ju trevligt att vi båda håller med om att diskussionen fortfarande är relevant, då är ju min kommentar också det Ha en härlig dag och hoppas att den underbara solen minskar dina krämpor !
Citera
2025-02-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ja absolut om man får effekt på det och får lite smärtlindring.
Och mår bra, men vad vet jag
Ts tyckte oxy var för dyr och löste sub istället.
Sorry trodde hen hade lite erfarenhet utav opi.

Självklart ts är du ny på opiater väljer mellan en 8a och oxy ta det försiktigt. Blanda ej med något annat.

Är ej någon novis på opiater har erfarenhet av såväl tramadol som oxy och morfin. Men just Sub hade jag bara tagit 1 gång tidigare och då var det en ”polare” som bjöd på en lina. Så jag visste ej hur mycket jag skulle ta denna gång. Men jag började försiktigt och fyllde sedan på efter behov så det gick ändå bra tillslut
Citera
2025-02-21, 15:59
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Är ej någon novis på opiater har erfarenhet av såväl tramadol som oxy och morfin. Men just Sub hade jag bara tagit 1 gång tidigare och då var det en ”polare” som bjöd på en lina. Så jag visste ej hur mycket jag skulle ta denna gång. Men jag började försiktigt och fyllde sedan på efter behov så det gick ändå bra tillslut

Skönt att det gick bra!
Hur mycket tog du?
Citera
2025-02-22, 11:55
Medlem
Citat:
1-2mg sedan vänta på effekt
Aldeles för mkt för någon utan tollerans, räcker ju fan med 0.5mg om han snortar skiten
Citera
2025-02-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är alldeles för mycket. TS kommer att spy i två dygn av det.
Är man inte van opioider så räcker 0,2 eller max 0,5 mg

This, för mig som knappt använder opiater/opioider så räcker typ 0.2 - 0.3
Citera
2025-02-22, 13:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
This, för mig som knappt använder opiater/opioider så räcker typ 0.2 - 0.3

Kan jag tänka mig.
0,4 mg Buprenorfin som tas suglingualt är att jämföra med 10 mg Morfin intramuskulärt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in