Citat:
Ursprungligen postat av
Nemmirc
Är du dum i huvudet? 1-2mg för smärtlindring till någon utan tolerans. Orkar inte börjar predika men jag som tagit opiater i flera år får ett kraftigt rus av 0.5mg och bli sängliggande hela dagen på 2mg.
Kruxet med sub att de ger otroligt lite att öka dosen, jag brukar ligga på 0.5-1mg per dygn och efter någon månad är jag uppe på 2mg per dygn och då får jag ändå knappt något rus. Då kliver jag alltid av med hjälp av lyrica och lite benso.
SÅ BÖRJA ALLTID MED LITE NÄR DE KOMMER TILL SUB OCH FULL PÅ. Jag har tagit sub till och från i snart 15 år snart och håller mig fortfarande på 0.5-1mg sen uppehåll efter någon månad medan alla mina vänner som började på en större dos och hela tiden ökade får ut exakt samma sak som jag men måste ta 8-12mg minst
Var inte girig! Sub är ett grymt prisvärt läkemedel om man sköter de snyggt och inte är rus-girig. Jag mår fortfarande bra efter 15 år på min 1mg Lina runt lunch varje dag även fast jag såklart vill ta 2mg och få en kick, gör de inte. Ställ in hjärnan på att "aha, de är de här jag får ut av de". börjar du öka toleransen går de SNABBT utför men börjar du lågt och håller dig till den dosen även när du inte får lika fin kick längre men fortfarande är "välmående" så stanna på den doseringen. Annars hamnar du i opioid-hamserhjulet.
Smart är jag inte, dum i huvudet kanske ett fåtal personer tycker.
Jag skrev ju 1-2mg, hen skriver ju om köpa oxy eller sub så antog att tolerans finns..
1mg sub är för mycket? Klart man ska börja lågt, men känner du av 0,5 i näsan?
Håller med att den tar tid innan man känner av någonting.
Väger du din dos eller delar upp en 8a i 16 delar då? Helt jämna, uppmanar fan inte ts att ta en överdos förstår du hoppas jag.
Vilka opiater har du ätit samt dos, nyfiken om du blir så sängliggandes av en lina sub.