Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-12, 12:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Nyfiken bara. Väger du din dos?

Nej. Jag är med i laro och har 16 mg/dygn, men jag har ju varit nybörjare. Jag krossade en halv tablett och försökte så noga jag kunde dela upp doserna i ca 0,5 mg
Citera
2025-02-12, 12:56
Medlem
zombie-nations avatar
När man tar sub för smärtlindring heter den Temgesic och finns i två styrkor, 0,4 mg och 0,8 mg. Temgesic är för mig den bästa smärtstillande, långt över oxy. Billigt också eftersom man kan dela den mycket. Att köpa en åtta gör delandet lite svårt men inte omöjligt, rekommenderar att köpa tvåor. Så den dos man ska satsa på för smärtlindring är alltså 0,5-1 mg. Notera också att en låg dos gärna ger ett gladrus som inte finns på den högre styrkan.
Citera
2025-02-12, 13:03
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nej. Jag är med i laro och har 16 mg/dygn, men jag har ju varit nybörjare. Jag krossade en halv tablett och försökte så noga jag kunde dela upp doserna i ca 0,5 mg

Yeah kunde lika väl bli en 0,9 i snoken då?
Fattar att du har tolerans kompis.

Gav helt fel råd då om ts inte tagit någon opiat tidigare. Fick känslan att ts har tagit innan.
Ber om ursäkt,

Till alla andra börja inte med sub eller någonting
Skicka pm om du vill ventilera. Vi hjälper varandra
Citera
2025-02-12, 13:06
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:

Hur länge gick du på opiater innan du kom ”in”
Citera
2025-02-12, 15:45
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Hur länge gick du på opiater innan du kom ”in”

Ungefär 8 år gick jag på opiater/opioider, mestadels Subutex för utbudet i min lilla stad är inte så stort. Någon gång kunde man lyxa till det med Dolcontin (morfin) eller röka Heroin men för det mesta fanns det bara Subutex.
Känslan när jag kom med i Laro går nästan att jämföra med när man muckar från kåken, dom första stegen ut i frihet. Underbart!
Citera
2025-02-12, 18:36
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ungefär 8 år gick jag på opiater/opioider, mestadels Subutex för utbudet i min lilla stad är inte så stort. Någon gång kunde man lyxa till det med Dolcontin (morfin) eller röka Heroin men för det mesta fanns det bara Subutex.
Känslan när jag kom med i Laro går nästan att jämföra med när man muckar från kåken, dom första stegen ut i frihet. Underbart!

Låter fantastiskt. Bra att du fick hjälp, hur mycket sub gick du på innan du fick det via vården? Vad säger dom när du lämnar positiv på benso? Du har alltså inte rört en tram/ox/H/morfin mm sen du kom in?
En enorm klapp på axeln ska du ha då!
Citera
2025-02-12, 20:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Låter fantastiskt. Bra att du fick hjälp, hur mycket sub gick du på innan du fick det via vården? Vad säger dom när du lämnar positiv på benso? Du har alltså inte rört en tram/ox/H/morfin mm sen du kom in?
En enorm klapp på axeln ska du ha då!

Typ en sub om dagen i snitt, ibland mindre, ibland mer. Dom gillar verkligen inte att man sidormissbrukar benso så då brukar dom straffa med att sänka dosen, man måste hämta medicinen på plats alla dagar i veckan osv.
Nej jag har inte rört någon opiat eller opioid Dels för att sub dämpar suget väldigt bra och sen är det ganska meningslöst att röka heroin om man går på sub eftersom att sub blockerar opioidreceptorerna från andra opiater och opioider
Citera
2025-02-12, 20:36
Medlem
Lyssna på KringEx! Vi har hängt på forumet i åratal och skriver under på att han är kompetent att svara på denna fråga.

Citat:
Det är alldeles för mycket. TS kommer att spy i två dygn av det.
Är man inte van opioider så räcker 0,2 eller max 0,5 mg
Citera
2025-02-12, 20:52
Medlem
Ledsen att jag hade dålig attityd. Finns en del idioter på forumet som bara vill förstöra för andra. Trodde du rekommenderade dosen för att jävlas och få killen ta för mycket.

För att svara på din fråga har jag testat i princip alla opiater och opioider. Allt från Citodon till Heroin. Gått på höga doser tram (1.5-2g/dygn ibland när jag bodde i Thailand). Kunde stoppa i mig 15st 50mg vid samma tillfälle flera gånger om dagen.

Jag svarar väldigt bra på sub och tar uppehåll då och då, därför jag lyckas hålla dosen nere. Tar de inte för att bli noddig utan som medicin för att bli glad, pigg, slippa drog/alkoholåterfall samt depression. Därför jag klarat av att hålla låg dos nästan 15 år.

Med det sagt får jag också tolerans och hade säkert legat på samma dos som KringEx ifall jag tagit dagligen via laro men tar uppehåll då och då som sagt, mina vänner som började samtidigt som mig och "jagar rus" och tar större dos varje gång för att uppnå effekt kan lätt dra i sig 8-12mg på en dag.

Jag unnar mig endast en extra stor snok ibland och en spliff på de så mår jag kanon

Citat:
Smart är jag inte, dum i huvudet kanske ett fåtal personer tycker.
Jag skrev ju 1-2mg, hen skriver ju om köpa oxy eller sub så antog att tolerans finns..
1mg sub är för mycket? Klart man ska börja lågt, men känner du av 0,5 i näsan?
Håller med att den tar tid innan man känner av någonting.
Väger du din dos eller delar upp en 8a i 16 delar då? Helt jämna, uppmanar fan inte ts att ta en överdos förstår du hoppas jag.

Vilka opiater har du ätit samt dos, nyfiken om du blir så sängliggandes av en lina sub.
Citera
2025-02-13, 02:20
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Ledsen att jag hade dålig attityd. Finns en del idioter på forumet som bara vill förstöra för andra. Trodde du rekommenderade dosen för att jävlas och få killen ta för mycket.

För att svara på din fråga har jag testat i princip alla opiater och opioider. Allt från Citodon till Heroin. Gått på höga doser tram (1.5-2g/dygn ibland när jag bodde i Thailand). Kunde stoppa i mig 15st 50mg vid samma tillfälle flera gånger om dagen.

Jag svarar väldigt bra på sub och tar uppehåll då och då, därför jag lyckas hålla dosen nere. Tar de inte för att bli noddig utan som medicin för att bli glad, pigg, slippa drog/alkoholåterfall samt depression. Därför jag klarat av att hålla låg dos nästan 15 år.

Med det sagt får jag också tolerans och hade säkert legat på samma dos som KringEx ifall jag tagit dagligen via laro men tar uppehåll då och då som sagt, mina vänner som började samtidigt som mig och "jagar rus" och tar större dos varje gång för att uppnå effekt kan lätt dra i sig 8-12mg på en dag.

Jag unnar mig endast en extra stor snok ibland och en spliff på de så mår jag kanon

Är helt okej, kolla ts namn tror personen är van med andra sorters opiater.
Men ja jag håller med dig skulle skrivit lägre dos då andra som är helt nya på den substansen läser denna tråd. My bad
Ts ville ha ett snabbt svar. Bättre med 1mg än hela 8an.

Finns en jävla massa svin på detta forum men ville hjälpa och svarade lite för snabbt kanske.

Hur många sub blir det i månaden?
Citera
2025-02-13, 12:17
Medlem
Citat:
1-2mg sedan vänta på effekt

1-2mg knullar en person utan tolerans.
Citera
2025-02-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
När man tar sub för smärtlindring heter den Temgesic och finns i två styrkor, 0,4 mg och 0,8 mg. Temgesic är för mig den bästa smärtstillande, långt över oxy. Billigt också eftersom man kan dela den mycket. Att köpa en åtta gör delandet lite svårt men inte omöjligt, rekommenderar att köpa tvåor. Så den dos man ska satsa på för smärtlindring är alltså 0,5-1 mg. Notera också att en låg dos gärna ger ett gladrus som inte finns på den högre styrkan.

Det finns inte överdrivet mycket tvåor där ute dock. Och yeah temgesic är så jävla smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in