Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-02-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Som flera andra frågat dig Blomkruka så undrar även jag hur i hela friden DU fått tillträde till att gå in i Risbergska skolan under pågående förundersökning där den tekniska utredningen (som jag förstått) fortfarande pågår???
Eller har du tagit dig förbi avspärrningarna och gått in på eget bevåg utan tillstånd?
I så fall kan man konstatera att säkerheten är totalt obefintlig och totalt vedervärdigt om vem som helst - utan behörigt tillstånd - kan ta sig in och fotografera!
Känns på något sätt ”obehagligt” då det fortfarande är avspärrningar runt skolan 🙄.
Och oavsett OM du har legalt tillträde att gå in i skolan så ser jag det som väldigt anmärkningsvärt att du tar dig friheten att fotografera och lägga ut foton här på Flashback!
Har du någon bra förklaring?
Hoppas verkligen polis/utredare ser det inlägg du gjort här för det kan inte ens vara tänkbart möjligt att ditt inlägg är lagligt!

Skit i det, det är detta flashback är till för^^

Men jag är också nyfiken på hur denne lyckats komma in och knäppa bilder.
Om det är olagligt att ta bilder på dörrar eller obehagligt att lägga ut här skiter nog de flesta fullständigt i.
Det är ju som sagt inget som syns på bilderna mer än konstruktion.
Citera
25-02-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nej, jag minns bara att det var 1-2 dagar efter dådet som släkt chockade uttalade sig och de fick tyvärr inga följdfrågor på något de sa, jag hade också gärna velat veta mer om detta, men sömnsvårigheter är generellt sätt vanligt förekommande vid autism.

Ja det är ju det, och har han fått det ekonomiska stödet indraget kan det ha förvärrat hans oro och följaktligen även hanssömnproblem. Kan hans sömnrubbningar varit så grava på slutet att han fått en personlighetsförändring? Det låter som om familjen inte riktigt kunde förstå hur det var möjligt att det var han som var gärningsmannen. Hade han haft drag och beteenden som upplevts obehagliga , så hade de antagligen inte blivit lika chockade. Det här fallet är så oerhört sorgligt på så många plan samtidigt.
Citera
25-02-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Som flera andra frågat dig Blomkruka så undrar även jag hur i hela friden DU fått tillträde till att gå in i Risbergska skolan under pågående förundersökning där den tekniska utredningen (som jag förstått) fortfarande pågår???
Eller har du tagit dig förbi avspärrningarna och gått in på eget bevåg utan tillstånd?
I så fall kan man konstatera att säkerheten är totalt obefintlig och totalt vedervärdigt om vem som helst - utan behörigt tillstånd - kan ta sig in och fotografera!
Känns på något sätt ”obehagligt” då det fortfarande är avspärrningar runt skolan 🙄.
Och oavsett OM du har legalt tillträde att gå in i skolan så ser jag det som väldigt anmärkningsvärt att du tar dig friheten att fotografera och lägga ut foton här på Flashback!
Har du någon bra förklaring?
Hoppas verkligen polis/utredare ser det inlägg du gjort här för det kan inte ens vara tänkbart möjligt att ditt inlägg är lagligt!

Jag förmodar att både polis, hantverkare, viss skolpersonal är på plats och jobbar. Alla de kan ju fota och lägga upp bilder.
Bilder visar ju bara korridorer och träskivor över dörröppningar och GM är död så vad är problemet?
Citera
25-02-13, 23:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Minns du var du läst om det? Hade han sömnsvårigheter eller angav det någon annan anledning till att han kollade på tv just under nattetid?

”Enligt en nära släkting var han hockeyintresserad. I övrigt satt han mest uppe på nätterna och tittade på tv.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rickard-andersson-35-misstanks-for-massmordet-i-orebro/

Många som drar sig undan samhället sover dagtid & är uppe nattetid. Rätt logiskt.
Citera
25-02-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x555x
Det finns väl släktingar som utalat sig om att Jonas Simon blivit mobbad som ung. Ett tungt trauma som han burit med sig hela livet från skolgången och eftersom han haft sociala problem kom han aldrig till rätta med sina trauman.

När allt börjar gå mer fel för honom i vuxenlivet och föräldrar pumpar in pengar till hans intressen sitter han med både vapenlicens och fullladdade jaktvapen i sin lilla etta.

Den ända kopplingen han har till Risberskaskolan är ytterligare misslyckanden i flera ämnen i vuvenålder men samtidigt får han en tillbakablick hur det var som ung och bli förnedrad och mobbad i skolan, han fullkomligt hatar stället men måste vara i sysselsättning på grund av fel diagnoser. Med inspiration av Amerikanska skolskjutningar utför han sin såkallade hämnd i en psykos som startats av socialtjänsten när dom drog in hans socialbidrag därav hoppet var totalt över för honom.

Vad tror ni?

Har inte denna tråd spårat ur rejält?
Tror fortfarande 100% på det jag skrivit tidigare.

Det finns inga diagnoser utredda i vuxen ålder.
Richard ser ut som en i mängden och lever som tusentals andra svenskar som inte har arbete i det här landet, de går aldrig ut eftersom de betraktas som luffare i större grad av åsiktskorriderna som förekommer.

Idioten Richard hade däremot förmodligen en psykos när han utförde dådet efter ha fått sitt stöd indraget. Det finns ett vittne som beskriver att Richard dök upp vid ett av klassrummen och flinade och sedan började att skjuta. Hans självmord var 100% planerat och enligt honom var hans misslyckande i livet nägon annans fel.
PSYKOS!
Citera
Medlem
Citat:
Ja det är ju det, och har han fått det ekonomiska stödet indraget kan det ha förvärrat hans oro och följaktligen även hanssömnproblem. Kan hans sömnrubbningar varit så grava på slutet att han fått en personlighetsförändring? Det låter som om familjen inte riktigt kunde förstå hur det var möjligt att det var han som var gärningsmannen. Hade han haft drag och beteenden som upplevts obehagliga , så hade de antagligen inte blivit lika chockade. Det här fallet är så oerhört sorgligt på så många plan samtidigt.

Så fruktansvärt att få reda på det av en snaskande Aftonbladet-journalist också.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, jag minns bara att det var 1-2 dagar efter dådet som släkt chockade uttalade sig och de fick tyvärr inga följdfrågor på något de sa, jag hade också gärna velat veta mer om detta, men sömnsvårigheter är generellt sätt vanligt förekommande vid autism.

Minns du vilken tidning?
Citera
25-02-13, 23:17
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Skit i det, det är detta flashback är till för^^

Men jag är också nyfiken på hur denne lyckats komma in och knäppa bilder.
Om det är olagligt att ta bilder på dörrar eller obehagligt att lägga ut här skiter nog de flesta fullständigt i.
Det är ju som sagt inget som syns på bilderna mer än konstruktion.

Med den enda ”lilla” observationen då att skolan defakto är en BROTTSPLATS som dessutom är AVSPÄRRAD!!!
Om man inte ens kan ”freda skolor” från en övervakad/bevakad brottsplats?
Hur i hela friden ska man då kunna freda skolor (och andra ställen) från attentat????
Citera
25-02-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Så fruktansvärt att få reda på det av en snaskande Aftonbladet-journalist också.

Den fadäsen var brutal.
Citera
25-02-13, 23:18
Medlem
Citat:
Lite dum i huvudet var han ju isåfall. Som någon skrev så hade han bara behövt knalla till vårdcentralen eller ringa Psykiatrin, så hade han blivit sjukskriven och då fått sitt bidrag. Totalt onödigt att istället mörda 10 personer och ta sitt liv. Överreaktion de Luxe

Nja, riktigt så enkelt var det nog inte. Glöm inte att han har autism /aspergers. Ingen vet nått egentligen vad som föregick i hans liv. Han verk ändå på nått sätt planerat detta under lång tid. En av många utlösande faktorer var nog indraget ekonomiskt bistånd.
Citera
25-02-13, 23:20
Medlem
Citat:
Den fadäsen var brutal.

Ja, vedervärdigt.
Citera
25-02-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Den här mannen hade planerat detta länge. Tro inte på slumpen.

Jo jag tror på slumpen eftersom den existerar. Människan vill gärna se samband men jag tvivlar på det i detta fall. Vad skulle vara grejen med det? Är ju inget annat än ett sammanträffande av tal. Vad gör det för skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in