2025-02-09, 13:36
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Förmodligen något en autistisk GM varit mycket stolt över, att han var jägare, tagit jägarexamen etc.
Tror du han förstod sig på sin sjukdom.. att han åker till Thailand möjligen för brist på kvinnlig kontakt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Antagligen har han skjutit på måfå mot olika individer. Sedan logiskt måste det bli överrepresentation av invandrare eftersom det fanns SFI på skolan.

Inte på måfå, nej.
Citera
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Betyg säger inget om en persons intelligens. Har man tex inte närvarat på lektionerna blir man i regel underkänd. Det går alltså inte att dra några slutsatser av det.

Har man inte närvarat på lektionerna (alltså skolkat) då säger det mycket om personens intelligens.
Citera
2025-02-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Generellt tycker jag polisen agerar alldeles för passivt idag särskilt med hänsyn till upptrappningen av våldet i samhället.

Jag efterlyser mer resoluta och direkta insatser med fokus på avvärjande av våld.

Som det är idag känns det som att de utför sitt arbete utifrån en politisk korrekt agenda mer avvaktande. Ibland blir det för mycket försiktighetstänk som kanske inte lämpar sig i akuta situationer då det krävs handling.
Ja polisen agerade mkt lamt, o andra sidan visste man ju inte att det va en ensam gm
Citera
2025-02-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det där är klokt. Han verkar helt väck i blicken på samtliga semesterbilder. Vi har 18 000 hemmasittare i landet. Enl SCB ökar mobbing. Jag skulle påstå att det är starkt kopplat till politikernas iver att heterogent blanda högt och lågt i klasserna, sämst för samtliga inblandade, särskilt när inte uppfångningsmekanismer fungerar. Var har det gått snett här, har vissa administratörer slitit sitt hår och pekat på varningssignaler, eller har alla varit blinda och eller överarbetade? Politikerna mfl bör rannsaka systemen och sig själva i detta, så fort de är klara med handhjärnan etc. Konstigt att det inte läckt ut mer om vad man försökte med honom. Vi har ju senaste avsnittet av lyxfällan, där nån blev avvisad från psyket fast de hade självmordsbrev. Jag tror den här storyn kan ta nya vändningar när man ser historiken.

Det hade ju onekligen varit trevligt om det kom något positivt ur det hela.

Känns som att det nya Sverige har många som faller mellan stolarna. Kanske i onödan.
Citera
2025-02-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Aftonbladet har lagt upp en 3D-karta över skolan. Vilken jävla labyrint!
https://special.aftonbladet.se/story/73ogd9

Herrejävlar, tro fan att det tog tid innan man hitta både GM och offer samt genomsöka hela skolan, vem fan designa dethär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Fast det gör jag ju inte.
Jag har inte gjort ett enda inlägg här med definitiva absoluta påståenden, allt är spekulationer och antagande vilket jag är tydligt med.
Polisens utredning kommer visa vad som varit målet och hur allt gått till. Inte via här, inte folk någonstans och inte media. Bara polisen.
Det är självklart för mig ända sedan larmet kom.
Hur andra gör får stå för dom.

Det första jag skriver i inlägget du citerar är Nej ingenting är klart. Kan detta blir tydligare!?

Citat:
Polisens utredning kommer visa vad som varit målet och hur allt gått till.

Du har ingen garanti för att polisen kommer att publicera en detaljerad redogörelse för brottet, vilka som var offren och motivet till brottet:

https://omni.se/aklagare-mojligt-utredningen-forblir-hemlig-for-alltid/a/8qV0G2
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Det kan vi tacka Kristersson regering som tillsammans med SD hela tiden pratar skit om invandrare.

Alla problem i samhällen är pga invandrare, säger de.

Ja vore inte det bästa då att alla lever i sina egna hemländer så att vi slipper ha problem med varandra?
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Varför inte pröva på kvinnlig kontakt i Sverige då kan man undra? Finns ju här också
Sexköpslagen ?
Han var socialt konstig.. så något sådant kanske.
Låt oss inte skapa tråd-sanningar nu.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Vilket år var RA född?
Citera
2025-02-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Att skapa splittring i samhällen är terror och det är just det mördaren i Örebro gjorde.
Ordet splittring förekommer inte i terrorlagstiftningen.
Citera
2025-02-09, 13:42
Medlem
icons avatar
Ingen i den här tråden kan veta om och vad någon gjort för att hjälpa RA genom åren. Han kan ha mött många välvilliga personer som försökt hjälpa. Den intresserade kan googla på Örebro och hur väl t ex skola, primärvård, BUP och psykiatri har fungerat under de åren han levde i den staden. Skulle tro att det har försökts från närstående och professionella genom åren men om samhället inte har rätt resurser att ge så…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in