2025-02-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag tror det är någon som säger "-Ut allihopa!" vilket kan låta förvillande likt "Ut från Europa".

Det kan de vara, går inte säga med säkerhet, har lyssnat massor med ggr på varje ord på olika frekvenser, men de låter som det är ett "eeuuropa" om du fattar.
Jag är ganska säker på att detta inte är RA, med tanke på brytningen och avståndet ifrån toaletten samt RAs fotseg och hylsor som faller till golvet.
Det är därför jag försöker hitta nåt alternativ till vad Europa skulle kunnat vara menat. annars tror jag att det är som du säger "allihopa" . det är svårt att rensa bort killens som filmar andetag för att kunna vara 100% säker
Citera
2025-02-09, 13:14
Medlem
En vit svenskfödd man planerar noga, han skaffar militärliknande kläder, han åker till en SFI-skola med sina gevär och han skjuter ihjäl tio personer och skadar fem-sex

Skulle inte det kunna vara ett rasistdåd och terrordåd?
Citera
2025-02-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
En vit svenskfödd man planerar noga, han skaffar militärliknande kläder, han åker till en SFI-skola med sina gevär och han skjuter ihjäl tio personer och skadar fem-sex

Han avrättar samtliga.
Citera
2025-02-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Diskoteksbranden var definitionsmässigt inte ett massmord. Uppsåtet var inte att avsiktligt döda 63 personer. Därför klassas Örebromassakern som det största massmordet i modern svensk historia.
De 4 blattar som tände på erkände att de gjort det som hämnd för att en av dem inte blev insläppt, dessutom hade en av dem bestämt redan en vecka innan att han skulle förstöra festen om han inte fick komma in gratis, ett planerat massmord.
Citera
2025-02-09, 13:20
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Vet vi att det är militärkläder i den benämningen?
Här finns en ytterst suddig bild på honom:
https://i.imgur.com/ipWbUUe.jpeg

Det ser ut som han hade såna där långa shorts som han har på resebilderna.
Citera
2025-02-09, 13:20
Medlem
Citat:

Jodå. Ett ologiskt dåd isf. Varför öht bry sig om 7 invandrare fortsatte att "vara i Europa" när han visste att han skulle dö och slippa alla invandrare? Isf måste ett manifest eller åtminstone litet brev varit på sin plats, för att upplysa omvärlden om "hjältedådet"?
Citera
2025-02-09, 13:24
Medlem
Citat:
Det kan vi tacka Kristersson regering som tillsammans med SD hela tiden pratar skit om invandrare.

Alla problem i samhällen är pga invandrare, säger de.

Ja men en hel del invandrare är hyfsat intoleranta själva mot andra grupper i samhället utifrån sina religösa knutar; se bara till det ökade judehatet i samhället.

De flyr från krig som orsakats just av intoleranta folkgrupper och så fortsätter man konflikterna här i Sverige. Det är mycket av det vi ser i dagens Sverige.

De bomber många har flytt från har andra tagit med sig hit så nu sprängs det här i stället.

Och många - inte alla - problem i samhället orsakas de facto av just invandrare. Det går liksom inte att förneka.
Citera
2025-02-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Jag har läst att han hade VG i estetiska ämnen och även klarade musik och historia. Men fick underkänt i t ex matematik, religion och typ resten. Var jag läst det minns jag inte just nu men tror att det var i någon artikel i kvällstidningarna alt någon annan tidning.

Han fick VG i estetiskt verksamhet, historia och psykologi. Då bör sägas att MVG motsvarade det högsta betyget. Oklart varför @Evilution vill framhålla att han skulle vara särbegåvad? Om man vet hur särbegåvning fungerar är det svårt att hitta tendenser till det att döma av hans klasskamraters berättelser i högstadiet. Han verkar snarare ha lidit av social ångest, diverse fobier och psykisk ohälsa.
Citera
2025-02-09, 13:26
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vi vet ingenting, så sluta med att vara den femhundrafemtioelfte som kommer med absoluta påståenden.
Fast det gör jag ju inte.
Jag har inte gjort ett enda inlägg här med definitiva absoluta påståenden, allt är spekulationer och antagande vilket jag är tydligt med.
Polisens utredning kommer visa vad som varit målet och hur allt gått till. Inte via här, inte folk någonstans och inte media. Bara polisen.
Det är självklart för mig ända sedan larmet kom.
Hur andra gör får stå för dom.

Det första jag skriver i inlägget du citerar är Nej ingenting är klart. Kan detta blir tydligare!?
Citera
2025-02-09, 13:27
Medlem
Kantarelllers avatar
Citat:

Tror inte alls på ett rasistdåd då han ju faktiskt dödat svenskar också.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
7. Den onda spiralen ... Mobbad, isolerad, ej godkänd i grundskolan och gymnasiet, inget jobb. Verkligt en grogrund ...
Det där är klokt. Han verkar helt väck i blicken på samtliga semesterbilder. Vi har 18 000 hemmasittare i landet. Enl SCB ökar mobbing. Jag skulle påstå att det är starkt kopplat till politikernas iver att heterogent blanda högt och lågt i klasserna, sämst för samtliga inblandade, särskilt när inte uppfångningsmekanismer fungerar. Var har det gått snett här, har vissa administratörer slitit sitt hår och pekat på varningssignaler, eller har alla varit blinda och eller överarbetade? Politikerna mfl bör rannsaka systemen och sig själva i detta, så fort de är klara med handhjärnan etc. Konstigt att det inte läckt ut mer om vad man försökte med honom. Vi har ju senaste avsnittet av lyxfällan, där nån blev avvisad från psyket fast de hade självmordsbrev. Jag tror den här storyn kan ta nya vändningar när man ser historiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Han fick VG i estetiskt verksamhet, historia och psykologi. Då bör sägas att MVG motsvarade det högsta betyget. Oklart varför @Evilution vill framhålla att han skulle vara särbegåvad? Om man vet hur särbegåvning fungerar är det svårt att hitta tendenser till det att döma av hans klasskamraters berättelser i högstadiet. Han verkar snarare ha lidit av social ångest, diverse fobier och psykisk ohälsa.

Betyg säger inget om en persons intelligens. Har man tex inte närvarat på lektionerna blir man i regel underkänd. Det går alltså inte att dra några slutsatser av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in