• 5
  • 6
2025-02-13, 22:58
Medlem
Silltunnas avatar
Jag sover väldigt sällan numera. Har upptäckt att det är slöseri med tid. Några timmar i veckan blir det väl dock, vid olika tidpunkter.
Citera
2025-02-14, 13:31
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag sover väldigt sällan numera. Har upptäckt att det är slöseri med tid. Några timmar i veckan blir det väl dock, vid olika tidpunkter.
vad gör du om nätterna när du inte sover?
Citera
2025-02-14, 13:44
Medlem
Wrossmols avatar
Ibland vid 04.30 och Ibland 21.00 och Ibland 15.00. Så det varierar mycket.
Citera
2025-02-14, 23:52
Medlem
VillageOblivias avatar
Nu för tiden, när jag har ett fast jobb med vanliga kontorstider, försöker jag komma i säng innan 23:00 men oftast blir det någon gång efter tolvslaget. Jag har märkt att jag inte har ett särskilt stort sömnbehov, utan jag klarar mig fint med cirkus sex timmar. Även när jag lägger mig tidigt en helg och tänker att nu ska jag bannemig sova ikapp så vaknar jag efter max sju timmar och kan inte somna om eftersom jag helt enkelt är färdigvilad.

När jag var student och inte hade några särskilda tider att passa var det vanligt att jag somnade runt sjusnåret på morgonen och vaknade under tidig eftermiddag, på många sätt känns det som att detta är min naturliga dygnsrytm. Men, jag har fått rätta mig efter samhället.
Citera
2025-02-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Hej!

Vilken tid går ni och lägger er/försöker somna?

Kämpar med att vända tillbaks på dygnet. Säger åt mig själv varje dag att "nä nu fan idag ska jag lägga mig tidigt!", men när det väl blir kväll vill man göra allt annat än att lägga sig, och så plötsligt är klockan 03. Ni som varit i samma sits, hur har ni löst det?

Du måste dygna för att ställa om din dygnsrytm. Var vaken så länge du kan kanske runt 6 och sen sov så länge du kan till kanske 16 tiden och sen är du vaken hela natten och hela nästa dag och du kommer vara riktigt trött under dagen men kan hända att du piggnar till när mörkret infaller men då ska du somna vid kanske 20 tiden och sen vaknar du vid 04-06 och sen har du ställt om dygnet och kan anpassa det lite så du iaf vaknar senast 09:00 om du inte har en sysselsättning sen behöver du såklart disciplin också och inte ge efter för alla videos och saker du vill läsa om på kvällen/natten. Gå och lägg dig och ställ klockan på 8-9 och börja vakna när larmet går. Skulle råda dig också att börja träna och skaffa dig en sysselsättning.
Citera
2025-04-09, 01:03
Medlem
Beror på när man drabbas av kraftiga sömnbesvär periodvis. Men lägger mig tidigt 20-21 och hoppas på det bästa. Att nattsudda självmant är ett minne blott. Hellre lägga sig tidigt och upp tidigt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in