Citat:
Ursprungligen postat av
jullejulle
Om det är svårt att bilda sig en uppfattning av någon som man inte vet så mkt om så är det ju ännu konstigare att du snackat så mkt om hans mamma och hennes goda egenskaper. 🧐 det är ju tydligt från dom offentliga handlingarna att Andreas mamma vart mer involverad i detta drama än ngn av oss förstått innan. De säger ju trots allt både Nicci och Andreas i olika berättelser. Sen är de väl dumt att peka finger men med tanke på hur man pekar ut Niccis familj som bovar här så är de ju rimligt att ta in att de nog inte är så svartvitt som folk (du m.fl.) vill måla upp det utan båda verkar komma från rätt speciella familjer. Om Andreas mamma blir kränkt av att ”de inte ställdes tillräckligt mycket frågor” och de sen behöver bli ett drama så skulle hon inte vara den första svärmodern som tappar de i anslutning till att dom får barnbarn. Hon skulle inte va den första svärmodern som inte klarar av att inte få vara den viktigaste kvinnan i sin sons liv…. Kan ju va så enkelt som att hon är en typisk pojk mamma som satt sina känslor i fokus före att Nicci och Andreas skulle få chansen att fokusera på det nya. Andreas skulle inte heller vara den första killen i världen som hamnar i en jobbig lojalitetskonflikt för att hans mamma tävlar med hans tjej.
Jag skrev slarvigt (sorry) men förstod vad du menade, jag håller med om att de är olämpligt att dela bilder på barn i närheten till inbjudningar till sexchattar (Och det hade jag tyckt även om barnet va påklätt). Har inte sett just dessa bilder men hoppas inte att folk delar vidare dom för det gör bara saken värre för barnets skull
Folk delar vidare och även sparar bilderna på en naken liten tjej.
Bilderna delas på plattformar som inte normala människor tittar på.
Eftersom Nicci sedan hon startade Insta har delat lättklädda bilder så har hon såklart följare därefter.
Några som följer henne och Jeanette finns det trådar om här på forumet.
(Har sett det eftersom jag har sökt på dem.)
Nicci har sagt att det är hon som bestämmer vad som delas på barnen så hon har ju godkänt även det som Jeanette delar och hon tål inte heller kritik för om hon delar lite för mycket Chiara och folk skriver i tråden att det inte är lämpligt så kommer en ännu värre bild.
Upp till dem än så länge men hoppas på en lag mot sharenting.
Finns till viss del men ännu inte så att barnen är skyddade.