2026-07-02, 23:18
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Okej jag har sett flera inlägg där folk skriver att han inte borde vara nära iaf äldsta barnet men dom kanske blivit raderade. Har vid detta laget hört alla Niccis uttalanden som går att spåra bakåt men tycker inte något av dom är fog för så här konstigt skvaller som bara går ut på att låtsas vara förvånade över nya saker som händer. Liksom kul att skvallra absolut men att ”rapportera” om och om igen om samma sak och låtsas att de är nytt är rätt oskönt. Om Nicci har delat nakenbilder på barnet i samband med sina egna nakenbilder så hoppas jag innerligt att du polisanmält det med tanke på hur vidrigt det skulle vara. Har du det?

Skrev jag att Nicci hade nakenbilder på sig själv på story?
Svar nej.
Jag skrev att hon i samma story där hon bjuder in till sexchatt har nakenbild på Chiara.

När du började skriva här kom vi överens om att rätt ska vara rätt men nu har du skrivit väldigt många saker som jag inte har skrivit.

Du har ju också hört/sett allt som Nicci har delat så då borde du sett det du också.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Om det är svårt att bilda sig en uppfattning av någon som man inte vet så mkt om så är det ju ännu konstigare att du snackat så mkt om hans mamma och hennes goda egenskaper. 🧐 det är ju tydligt från dom offentliga handlingarna att Andreas mamma vart mer involverad i detta drama än ngn av oss förstått innan. De säger ju trots allt både Nicci och Andreas i olika berättelser. Sen är de väl dumt att peka finger men med tanke på hur man pekar ut Niccis familj som bovar här så är de ju rimligt att ta in att de nog inte är så svartvitt som folk (du m.fl.) vill måla upp det utan båda verkar komma från rätt speciella familjer. Om Andreas mamma blir kränkt av att ”de inte ställdes tillräckligt mycket frågor” och de sen behöver bli ett drama så skulle hon inte vara den första svärmodern som tappar de i anslutning till att dom får barnbarn. Hon skulle inte va den första svärmodern som inte klarar av att inte få vara den viktigaste kvinnan i sin sons liv…. Kan ju va så enkelt som att hon är en typisk pojk mamma som satt sina känslor i fokus före att Nicci och Andreas skulle få chansen att fokusera på det nya. Andreas skulle inte heller vara den första killen i världen som hamnar i en jobbig lojalitetskonflikt för att hans mamma tävlar med hans tjej.

Jag skrev slarvigt (sorry) men förstod vad du menade, jag håller med om att de är olämpligt att dela bilder på barn i närheten till inbjudningar till sexchattar (Och det hade jag tyckt även om barnet va påklätt). Har inte sett just dessa bilder men hoppas inte att folk delar vidare dom för det gör bara saken värre för barnets skull

Folk delar vidare och även sparar bilderna på en naken liten tjej.
Bilderna delas på plattformar som inte normala människor tittar på.

Eftersom Nicci sedan hon startade Insta har delat lättklädda bilder så har hon såklart följare därefter.
Några som följer henne och Jeanette finns det trådar om här på forumet.
(Har sett det eftersom jag har sökt på dem.)

Nicci har sagt att det är hon som bestämmer vad som delas på barnen så hon har ju godkänt även det som Jeanette delar och hon tål inte heller kritik för om hon delar lite för mycket Chiara och folk skriver i tråden att det inte är lämpligt så kommer en ännu värre bild.

Upp till dem än så länge men hoppas på en lag mot sharenting.
Finns till viss del men ännu inte så att barnen är skyddade.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Citat:
Är det alltså ngn på Facebook som skriver de? För i domen kommer de fram att barnet haft full blöja och inte fått mat under umgänget vilket Andreas menar är ett missförstånd och som rätten säger att han kommer behöva lära sig men de står ingenting om att Nicci har ”skickat Viktor” för att lämna grejer 🧐

Han har väl haft 3 timmars umgänge ? Då borde väl barnet komma ren , nybytt och kanske ätit innan så kanske de kunnat fika eller något. Hade ju inte varit jättesvårt med en sund planering! Är ju logiskt att det inte är lätt för A i början
Citera
Igår, 17:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Han föreslog ju abort, Det är väl en av grejerna som bråkat mest om?

Men du kan ju inte argumentera för att det är ett normalt beteende som vuxen att va så känslig att man gör en grej av att någon inte ställt tillräckligt många frågor till en? Det måste ju inte bero på ngt utan kan ju vara att man bara inte klickar 🥲 eller att man bara är olika? Och du vet ju inte hur det faktiskt va? Dom kanske ställde jättemycket frågor men hon kan ju ändå blivit sur. hahaha Alltså man hör ju rätt ofta om svärmödrar som blir helt galna när det ska komma barnbarn så varför skulle inte Andreas morsa kunna va en sån? Är ju som sagt en klassiker med kvinnor i den generationen. En av mina nära vänners svärmor blev så jävla svartsjuk över att hon & hennes man hade bestämt att min kompis mamma skulle hämta henne, maken och bebisen från sjukhuset för hon såg de som att hon blev bortvald och tyckte att om hon inte fick va den första som träffade bebisen så ville hon inte träffa dom alls. Tog tre månader från förlossningen innan hon träffade sitt barnbarn 👍🏻

Hemskt det som du skrev om den svartsjuka mamman, tur att det löste sig.

Det där med abort och horunge sa Andreas när Nicci hade fått klamydia och han visste att han inte hade varit otrogen.

Fortfarande finns det inte några bevis på att någon av dem varit otrogen.

Däremot har Nicci haft klamydia och om hon har haft persistent klamydia kan den ligga kvar i kroppen upp till 10 år och aktiveras vid hormonella förändringar typ gravid, näringsmässiga förändringar, influensa och annat som ändrar/sänker immunförsvaret.
Citera
Igår, 17:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag fattar ju att andra delar vidare bilderna men menade att det är viktigt att folk här på Flashback inte delar vidare bilderna så dom får ännu mer spridning.

Har inte sett någon dela i den här tråden.

Tycker bara att det är konstigt att Nicci själv vill sprida den typen av bilder till alla äckel. Det kommer jag aldrig att förstå.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
O J fortsätter att ha stora C för jämnan. Är det inte lite konstigt ? Hon är ju alltid med J
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Citat:
Han föreslog ju abort, Det är väl en av grejerna som bråkat mest om?

Men du kan ju inte argumentera för att det är ett normalt beteende som vuxen att va så känslig att man gör en grej av att någon inte ställt tillräckligt många frågor till en? Det måste ju inte bero på ngt utan kan ju vara att man bara inte klickar 🥲 eller att man bara är olika? Och du vet ju inte hur det faktiskt va? Dom kanske ställde jättemycket frågor men hon kan ju ändå blivit sur. hahaha Alltså man hör ju rätt ofta om svärmödrar som blir helt galna när det ska komma barnbarn så varför skulle inte Andreas morsa kunna va en sån? Är ju som sagt en klassiker med kvinnor i den generationen. En av mina nära vänners svärmor blev så jävla svartsjuk över att hon & hennes man hade bestämt att min kompis mamma skulle hämta henne, maken och bebisen från sjukhuset för hon såg de som att hon blev bortvald och tyckte att om hon inte fick va den första som träffade bebisen så ville hon inte träffa dom alls. Tog tre månader från förlossningen innan hon träffade sitt barnbarn 👍🏻

Han har väl rätt till att säga va han anser? Sen kan han inte tvinga henne. Men han förstod nog att hon inte va villig till det.

Men vet du hur de låg till där då? Eftersom du säger att jag inte kan veta det.
Uppenbarligen är det ju något som skaver eftersom det blivit en diskussion från A’s mamma.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
Citat:
Är det alltså ngn på Facebook som skriver de? För i domen kommer de fram att barnet haft full blöja och inte fått mat under umgänget vilket Andreas menar är ett missförstånd och som rätten säger att han kommer behöva lära sig men de står ingenting om att Nicci har ”skickat Viktor” för att lämna grejer 🧐

Ja det är helt otroligt hur man som mamma kan säga vad som helst och kunna försvåra för en person som försöker göra sitt bästa med att lära känna sitt barn.
Då borde ju umgängesstödjaren kunna vittna om A gjort det eller inte? Eftersom han eller hon är med under träffarna. Och varför har då inte umgängesstödjaren sagt att dom kanske kan äta något eller att byta blöja på barnet?
Citera
Igår, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja det är helt otroligt hur man som mamma kan säga vad som helst och kunna försvåra för en person som försöker göra sitt bästa med att lära känna sitt barn.
Då borde ju umgängesstödjaren kunna vittna om A gjort det eller inte? Eftersom han eller hon är med under träffarna. Och varför har då inte umgängesstödjaren sagt att dom kanske kan äta något eller att byta blöja på barnet?
Precis är ju jättemärkligt !
Citera
Igår, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Precis är ju jättemärkligt !

Tycker det är tydligt att N försöker försvåra genom att säga sånt. Hon vill inte att A ska vara delaktig i C’s liv och gör allting hon kan för att han inte ska få träffa henne. Att sen sitta o säga att hon vill att det ska bli bäst för C och att det är det viktigaste blir obetydligt med hennes handlingar. Vidrigt rent ut sagt.
Citera
Igår, 19:09
Medlem
Är det någon som har lyst att lägga upp domen?
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Såg intervjun med björken idag. Och det är ju ganska intressant att höra hur hon pratar om relationen med Viktor och tjejer som vill ha honom när man nu hör vad han gjort. Om det nu är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in