2026-06-11, 20:42
  #7705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tack alla för info. 👌

Jag kan inte undgå att känna sorg över hur blind N är inför sina val och sig själv.
Nu har inte jag lyssnat på podden men av det ni skriver så anar jag att även detta avsnitt innehåller ett hop av försvarstal, ursäkter och berömmelse över N.

Må så vara, men återigen, Allt det här handlar ju egentligen inte om att man inte får uppfylla sina drömmar, utan snarare om att människor reagerar på att N väljer sina barn i andra hand och sätter sig själv i det första rummet utan eftertanke eller medkänsla.

Man kan omöjligt vara en fullt närvarande mamma för sina barn om man lägger så mycket tid på allt det som N säger sig göra.

Jag har aldrig tidigare upplevt en Influencer som varit så verklighetsfrånvänd och egoistisk som N.

Sedan reagerar naturligt nog de flesta människor spontant kritiskt på kvantitet framför kvalitet när ett projekt blir öppet inför en hel Värld. Man får helt enkelt vara beredd på att ta det som en offentlig person.

Har N någonsin ställt sig själv frågan:
Vad bör jag vara för sorts förebild inför mina barn och övriga medmänniskor?

Är det att vara den mest exemplariska genom att sexchatta med k.ta män under samma tak som sin make och sina energifyllda småflickor som suktar efter en moders känslomässiga och fysiska närhet, uttrycka sig överlägset och sätta sig själv och sina egna behov framför sina egna barns?

När någon väljer att ex. spela in och "släppa en låt" inför en öppen ridå och samtidigt raljerar över hur STORT det är så höjs ofrånkomligt förväntningarna bland de som lyssnar.
När N sedan inte lever upp till förväntningarna och hennes "fanclub" inte tillgodoses tillräckligt mycket så blir resultatet ett platt fall för utövaren och i värsta fall kan det utifrån en betraktares öga till och med kännas som ett svek. Att gå ut och lova något "STORT" som man sedan inte kan leva upp till.

Som det sagts tidigare....
Hade N bara varit lite mer ödmjuk, mindre självgod inför uppgiften och valt en annan tidpunkt så hade nog inte människor varit så kritiska.

N kommer ofta på sig själv i ett senare skede hur hon har agerat eller vad hon sagt och ska sedan i efterhand försöka släta över det hela genom att ursäkta sig eller försöka övertyga sina följare om att hon menat något helt annat med det hon tidigare sagt vilket sällan fungerar.

Skadan är redan skedd och det kommer inte spela så stor roll hur många gånger hon i efterhand säger att hon inte kan dansa och eller sjunga för N har redan suttit med sin mamma J i spetsen och talat om hur grym, fantastisk och modig hon är och att det är en riktigt stor bomb som kommer att släppas osv.....
Jämförelsen eller "skämtet" med/om SL var också väldigt onödigt.

Det N gör just nu går tyvärr ut över barnen, V och henne själv.
Tusen projekt på gång istället för att fokusera på det som är det allra viktigaste i livet.

Om nu N så gärna önskar uppfylla en "artistdröm" med sång och dans.
Vad innehåller då den drömmen?. Finns det överhuvudtaget ett framtida mål med det hela eller är det bara något som lockar i stunden och hur långt är N beredd att gå och offra?

Som jag förstår det så har alltså nu C1 börjat tråna efter två "bortavarande" föräldrar vilket är en varningssignal på att flickan är i stress och inte känner sig tillräckligt trygg.
En ny miljö med flytt kan kännas lite läskigt, förskola, en mamma som ofta är upptagen på annat håll och en pendlande V som kommer och går genom dörren kan bli på TOK för mycket för de små liven.

Blir dessutom kontakten med A ryckig och längre emellan träffarna än det ska vara så tar det ju också längre tid för C1 att skapa ett känslomässigt band till sin biologiska pappa.

Vårdnadstvisten är i den sista fasen där beslutet om C1:s framtid ligger nära tillhands.

Spot on! Precis mina tankar, så tragiskt att hon inte har den självinsikten. Inte heller ha förmågan att sortera prioriteringarna med flickorna först.

Att inte förstå att den kaos hon skapar stressar barnen, framförallt C1 som nu är äldre och börjar förstå allt mer. Att inte ha förmågan att förstå att sova ensam i ett nytt hus kan kännas otryggt till en början tyder på omognad från Nicci om man utgår från hennes ord och oförståelse till händelsen.

Hoppas verkligen familjerätten ser igenom hennes fejkade offerkofta! Det är inte mer synd om Nicci än flickorna som inte prioriteras före hennes drömmar.
Citera
2026-06-11, 20:43
  #7706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Jag reagerade på när Nicci berättade om att stora C fick komma och sova med henne och Viktor. Varpå C lägger sin hand på nicci och Nicci då flyttar på sig???

Eller hur!!!😳
Citera
2026-06-11, 20:48
  #7707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Någon skrev i Naras soldater att storebror E har autism & även att pappa (bio pappa) hade autism. Någon som vet om det stämmer?

Var hittar man Naras soldater?

Jag tror både Nicci och J har nämnt hans (och eventuellt Niccis) diagnoser i podden sedan om det stämmer är svårt att veta.
Citera
2026-06-11, 20:53
  #7708
Medlem
Den sista publicerade dansvideon är om möjligt den sämsta hittills. Skäms. Hade hon knarkat hade man ju förstått att hon inte ser hur dåligt det är. Skäms för hennes skull.
Citera
2026-06-11, 22:26
  #7709
Medlem
Såg tidigare att en av dansarna också hade lagt ut senaste dansen och skrivit nåt i stil med att kommer ni lära er dansen men den videon är borttagen nu.. Verkar som nån kommenterat för när jag såg så var kommentarerna begränsade och när jag kollade igen fanns den inte kvar.. 😬
Citera
2026-06-12, 07:51
  #7710
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
12 olika klipp på LIN??
Varför denna massproduktion av videos i olika kostym?
Maniskt eller?
Undrar jag också inte konstigt att folk skriver nu räcker det !
Kan inte förstå hur dom kan få det till hat . Vilken annan människa som helst hade förstått att detta blir uttjatat för sina följare men inte hon .
Ja hon är MANISK och skriker desperat efter nya snyfthistorier att det är så synd om henne . Finns bara ett ord TRAGISKT!!

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Spot on! Precis mina tankar, så tragiskt att hon inte har den självinsikten. Inte heller ha förmågan att sortera prioriteringarna med flickorna först.

Att inte förstå att den kaos hon skapar stressar barnen, framförallt C1 som nu är äldre och börjar förstå allt mer. Att inte ha förmågan att förstå att sova ensam i ett nytt hus kan kännas otryggt till en början tyder på omognad från Nicci om man utgår från hennes ord och oförståelse till händelsen.

Hoppas verkligen familjerätten ser igenom hennes fejkade offerkofta! Det är inte mer synd om Nicci än flickorna som inte prioriteras före hennes drömmar.
Nä hon har inte kapaciteten att förstå att allt detta skapar kaos för C1 . Flytt först till Karlstad sen hem igen till J . J har varit C1 stora tryghet och när hon följer med mamma på event och allt annat skit så blir det kaos och oro för C1 .

Reagera starkt på det N berätta att C1 ska sova helt själv i nytt stort hus medans lillasyster sover inne hos mamma och pappa . C1 har inte förmågan att förstå varför C2 sover där men inte hon . Klart hon känner sig övergiven då mamma helt plötsligt lyser med sin frånvaro .
Och när hon väl är med barnen så är hon ändå inte närvarande utan alltid upptagen .

Tror familjerätten både ser och hör mer än vad N tror det är väl därför dom är så låga och tysta kring A och säger ingenting om honom . Då dom vet att det funkar bra mellan han och C fast dom försöker grilla fällor för oss och säga något helt annat
Håller med om att det inte är synd om N personligen utan det jag menar är att det är synd att hon inte förstår att hennes barn blir lidande och behöver sin mamma

Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Såg tidigare att en av dansarna också hade lagt ut senaste dansen och skrivit nåt i stil med att kommer ni lära er dansen men den videon är borttagen nu.. Verkar som nån kommenterat för när jag såg så var kommentarerna begränsade och när jag kollade igen fanns den inte kvar.. 😬
Hann också se att dom lagt ut ett klipp ang dansen . Stod kommer ni lära er dansen till midsommar nånting då vi släpper LIN .

Hann och se att nån skrev " ska vi förstöra midsommarfesten med denna skit , kom igen när ni har riktiga proffs el lärt er låten "

En annan skrev " knappast skulle ej tro det "
Sen var det ej kvar när jag kolla igen 🫣😬🙄
Citera
2026-06-12, 07:53
  #7711
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Jag reagerade på när Nicci berättade om att stora C fick komma och sova med henne och Viktor. Varpå C lägger sin hand på nicci och Nicci då flyttar på sig???
Vilken mamma gör ens så 🥺 flyttar sig när dottern behöver närhet och trygghet. Stackars barn snacka om att bli avvisad .
Citera
2026-06-12, 08:58
  #7712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Vilken mamma gör ens så 🥺 flyttar sig när dottern behöver närhet och trygghet. Stackars barn snacka om att bli avvisad .

Men herregud. Hon säger inte att hon flyttade sig från henne utan bara flyttade sig lite och att hon låg och höll om henne under natten. Det här är att göra en höna av en fjäder oavsett vad jag tycker om Niccis föräldrastil. Det är inte konstigt att barn reagerar vid förändringar och blir mentalt utmattade av massa aktiviteter. Att de är i behov av extra mycket närhet.
Citera
2026-06-12, 10:08
  #7713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Men herregud. Hon säger inte att hon flyttade sig från henne utan bara flyttade sig lite och att hon låg och höll om henne under natten. Det här är att göra en höna av en fjäder oavsett vad jag tycker om Niccis föräldrastil. Det är inte konstigt att barn reagerar vid förändringar och blir mentalt utmattade av massa aktiviteter. Att de är i behov av extra mycket närhet.


Klok kommentar av dig
Citera
2026-06-12, 10:28
  #7714
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Men herregud. Hon säger inte att hon flyttade sig från henne utan bara flyttade sig lite och att hon låg och höll om henne under natten. Det här är att göra en höna av en fjäder oavsett vad jag tycker om Niccis föräldrastil. Det är inte konstigt att barn reagerar vid förändringar och blir mentalt utmattade av massa aktiviteter. Att de är i behov av extra mycket närhet.
Okej ! Då tolka både jag och en annan i tråden annorlunda då ! Vad bra att du tolka rätt så du kan upplysa oss andra vad som är rätt el fel .
Självklart kan barn reagera på förändringar och behöva extra närhet .
Citera
2026-06-12, 18:22
  #7715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Okej ! Då tolka både jag och en annan i tråden annorlunda då ! Vad bra att du tolka rätt så du kan upplysa oss andra vad som är rätt el fel .
Självklart kan barn reagera på förändringar och behöva extra närhet .

Jag säger inte att jag har rätt på det sättet. Men tycker kritiken måste vara nyanserad. Att bara leta efter fel är inte så konstruktivt. För första gången lyser Nicci när hon pratar om hur gulligt det var att hon var behövd. Kanske blir riktigt bra att bo själva, för alla.
Citera
2026-06-12, 19:57
  #7716
Medlem
A är på Österlen. Blir kanske ingen träff med C denna helgen heller då 🥹
__________________
Senast redigerad av Dalen78 2026-06-12 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in