• 1
  • 2
2025-01-25, 09:33
Medlem
DarkOceans avatar
Hjälp jag nojjar sönder, har talat med diverse ställen om mitt alkoholmissbruk, alla säger att jag måste söka vård så att jag inte riskerar delerious tremens, tror redan att jag har det då jag inte kan sova och är förvirrad
Läste på lite och det skulle jag inte ha gjort nu är ångesten fruktansvärd. Har druckit mycket förr och trappat ner utan problem så förstår inte vad som pågår nu. Vill söka hjälp men då förlorar jag mitt liv 😩
Senast redigerad av DarkOcean 2025-01-25 kl. 09:38.
Citera
2025-01-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Hjälp jag nojjar sönder, har talat med diverse ställen om mitt alkoholmissbruk, alla säger att jag måste söka vård så att jag inte riskerar delerious tremens, tror redan att jag har det då jag inte kan sova och är förvirrad
Läste på lite och det skulle jag inte ha gjort nu är ångesten fruktansvärd. Har druckit mycket förr och trappat ner utan problem så förstår inte vad som pågår nu. Vill söka hjälp men då förlorar jag mitt liv 😩

Varför skulle du förlora ditt liv om du söker hjälp? Känns viktigare att du får hjälp med ett problem som faktiskt kan förlora livet på
Citera
2025-01-25, 09:48
Medlem
Citat:
Det kan du få om du druckit mycket i närtid, supit på rejält ett par veckor på raken och nu försöker nyktra till.

Om du är orolig så kontakta beroendemottagningen, eller i värsta fall psykakuten. Berätta att du försöker sluta, att du är otrolig, ensam och inte vill råka illa ut.

Alternativt tar du en taxi direkt till en mottagning. Lycka till!
Citera
2025-01-25, 09:54
Medlem
Citat:
Vill söka hjälp men då förlorar jag mitt liv 😩
Jag kanske inte läste så bra först. Men skit samma. Besök något AA-möte. Det förstör inte ditt liv. Det kanske inte är din grej, men ett steg på vägen.
Citera
2025-01-25, 10:06
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Varför skulle du förlora ditt liv om du söker hjälp? Känns viktigare att du får hjälp med ett problem som faktiskt kan förlora livet på

Indraget körkort därmed kan jag inte ta mig till jobbet, sen blir det försörjningsstöd, kan inte bo kvar här och jag trivs med både jobb och bostad
Citera
2025-01-25, 10:12
Bannlyst
Citat:
Spendera tid utomhus i det solsken som finns och få frisk luft från långa promenader för att få tänkt ut tankar i fred,

ät ett par stycken ägg varje dag den närmsta tiden, välj enbart icke-ekologiska (ekologiska ägg är tyvärr giftiga pga fodret) lagda av utomhushöns, ägg innehåller allt ett liv kräver förutom vad som du även kan hitta i ost så försök hitta en god ost, helst opastöriserad för dess nyttigheter, kokta ägg gör sig ofta väl med smör,

få i dig något gott att äta regelbundet, ugnsbakad nötkött är riktigt gott exempelvis, ha en termometer för att nå rätt tillagningstemperatur och rotfrukter kan tillagas att bli supergoda, mogna blodapelsiner är också gott,

tänk på att man med fördel kan fasta någon dag/några dagar i veckan för att läka ordentligt (jag varken äter eller dricker något i någon dag mellan dagar i veckan då jag äter så att jag drar åt mig näringen i maten ordentligt, och mår alltid mycket bättre efter att ha fastat, men kom ihåg att äta ordentligt för att ha energin att fasta), bryt fastan hemma då du i början kan få 'orolig mage'.

Läs Bibeln, börja med det nya testamentet, det är alltid otroligt relevant för ens liv, speciellt vid oro. I Bibeln så talar man om vin också, inte särskilt positivt dock om 'större mängder', och ifall du fastar emellanåt så kan du ju inte dricka alkohol dagligen, så då hinner du läka dig ifall du druckit/dricker en del annars, då alkohol ärligt talat annars blir enbart en belastning istället för något man i mindre mängd kanske har till någon större måltid ibland, om alls.

Du återfår enormt av din hälsa ifall du litar på och tillber Jesus Kristus, som enligt Bibeln också rekommenderar att fasta regelbundet, då Jesus Kristus, som människors enda väg till Gud som skapat människor förstår att människor ibland får det svårt med livet och hälsan och han vill hjälpa alla människor han kan nå själsmässigt, inkluderat dig.

Ta dig annars till vårdcentralen ifall det inte blir bättre efter ett tag, speciellt ifall det blir märkbart värre, men med de råd jag givit dig så blir du bättre dagligen tills du är mer än återställd, att fasta efter behov är hur både Jesus Kristus och människor höll sig friska tidigare, en förlorad kunskap i vårt 'moderna samhälle', men kom ihåg att äta nyttigt när du väl äter för att ha energin.
Senast redigerad av vemvaresombanna 2025-01-25 kl. 10:49.
Citera
2025-01-25, 10:18
Medlem
Citat:
Indraget körkort därmed kan jag inte ta mig till jobbet, sen blir det försörjningsstöd, kan inte bo kvar här och jag trivs med både jobb och bostad

Varför skulle du få indraget körkort? För en avgiftning, nej. Och du har inte delirium, då hade du inte suttit och skrivit här.
Citera
2025-01-25, 10:24
Medlem
Citat:

Delerium är no joke.
Sluta drick NU! OCH SOV!
Det enda som hjälper.
Citera
2025-01-25, 10:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2025-01-25, 10:34
Medlem
Citat:

Nu har inte jag körkort själv men varför skulle dom dra in det för att du tar tag i dina problem och söker hjälp? Om du har såpass stora alkoholproblem så måste du ta tag i det. Du kommer må sååååååå mycket bättre när du väl gjort det och tagit dig ur det. Det lovar jag dig.
Citera
2025-01-25, 10:36
Medlem
Citat:

Har du verkligen talat med dem och de är införstådda med hur ditt drickande ser ut? Jag killgissar att man inte får DT sådär lättvindigt, det beror ju på att man hamnar i ett tillstånd att det normala är att man har en viss halt narkotiska(*) substanser så att det blir det normala och kroppen anpassar sig till det och man sen tar bort det för snabbt och då hamnar kroppen i obalans med signalsubstanser.

Riskerar du DT så låter det som att nykterhet är ett ovanligt tillstånd för dig, och det är ju vid nykterhet som du riskerar att få DT. Så det där med att du måste sluta dricka för att undvika DT låter lite som lite sanning med modifikation. Med seriös hjälp bör du kunna få hjälp även om det är så illa att du riskerar att få DT. Det finns säkert medicinering att ta till för att hantera det. DT bör för övrigt gå över med tiden.

(*) Här menar jag i ordets ursprungliga betydelse och inte den betydelse kidnapparna har fått det till att betyda.
Citera
2025-01-25, 10:38
Citat:

läste din andra tråd och du har inte abstinens, så du kommer absolut inte få delerious tremens. du lider av ångest, det är rent och skärt psykologiskt, så du ska söka hjälp på vårdcentralen för din ångest INTE alkoholmissbruk, för du dricker på tok för lite för att klassas som alkoholist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in