Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
VPN?

Eller menar du att du inte får köpa svenska abonnemang? Att du måste ha en svensk adress?
SVT (svtplay) spårar och aktivt stoppar tittande via VPN.
Citera
2025-10-05, 16:35
Medlem
Som jag har förstått funktionen med pirat IPTV så är det inte ett speciellt IPTV nätverk med hårdvara för att ansluta utan allt sker via appar på valfri enhet?
Det borde då rent tekniskt sett vara likställt med vilken streamingtjänst som helst?
Har svårt att se att det går att utforma ett lagförslag som endast förbjuder tittande av piratkopierade streams som sker via en app man betalar för utan att göra det olagligt att titta piratkopierat innehåll på t.ex. Youtube eller Anime på någon webbsida?
Citera
2025-10-05, 20:08
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
helt skräddarsydda paket. där användare själv kan välja vad det skall innehålla. samt en rimlig prisnivå. det är vad som kommer krävas om man önskar se någon form av skiftning i antalet användare av IPTV

denna 'utredning' skulle lika gärna kunna vara gjord av en utomjording. för den saknar helt förankring och förståelse om vad/hur IPTV är och fungerar

Ett tag betalade jag 1700:-/mån för att kunna se "mina" tre lag.

Nu har jag varit sjukskriven ett tag, och har absolut inte råd med sådana priser.
Citera
2025-10-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man hindrar isf då svenskar på utlandsbesök från att kunna kolla på SVT Play som man betalt legalt för (och via skattesedeln).

Men visst, man kan säkert få det till att kriminella gör affärer och planerar brott i skydd av VPN …

VPN används till så mycket annat. Man måste ju få skydda sig med VPN både som privatperson och när man loggar in sig på tex jobbets servrar.
Men visst, Kina har ju lyckats spärra VPN för privatpersoner och vill Sverige gå den vägen så kör på bara, det är väl dit staten vill att vi ska hamna till slut?
Men t.o.m. i Kina är det enkelt att komma förbi The Great Firewall med annan teknik som inte ens de verkar lyckas spärra? Shadowsocks osv...
Citera
2025-10-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy

Nu har jag varit sjukskriven ett tag, och har absolut inte råd med sådana priser.
nej med utan inkomst brukar man behöva skära ner på onödiga utgifter. Så bra att du har sådana .börja där.
Citera
2025-10-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy

jo priserna är absurda och iptv håller dom nere.
Citera
2025-10-10, 14:36
Medlem
Betalar också hutlösa summor för att se all sport jag vill se.
Citera
2025-10-10, 16:09
ja...det kostar att vara sportintresserad.
Senast redigerad av Calimero4b 2025-10-10 kl. 16:16.
Citera
2025-10-10, 17:14
Citat:
Ursprungligen postat av Calimero4b
ja...det kostar att vara sportintresserad.
Lite trist att Svt/ Tv4 inte sänder herrarnas landskapsmatcher i fotboll utan man måste ha dyra abonnemang för det.
Citera
2025-10-11, 13:55
Medlem
Mogrens avatar
Hur ska en svensk myndighet kunna spåra upp och sätta dit någon som tittar på illegal IP-TV via VPN utanför Sverige? Det lär nog inte gå så bra så det är bara att titta vidare.
Citera
2025-10-11, 18:52
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Svt borde sända detta , hur mycket skattepengar har gått till fotbollen och sedan får vi inte se matcherna det är sjukt

Citat:
Ursprungligen postat av Calimero4b
Lite trist att Svt/ Tv4 inte sänder herrarnas landskapsmatcher i fotboll utan man måste ha dyra abonnemang för det.
Citera
2025-10-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Hur ska en svensk myndighet kunna spåra upp och sätta dit någon som tittar på illegal IP-TV via VPN utanför Sverige? Det lär nog inte gå så bra så det är bara att titta vidare.
Jag bara gissar, men kan inte ens internetleverantör se att man använder massa data trots vpn? Eller att man använder iptv appar? Kanske är skyddat nu, men är väl sånt regeringen kanske ändrar i lagen så det blir möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in