2025-01-24, 14:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Är väl egentligen inte konstigare än att det är förbjudet att medvetet köpa piratkopior eller stulna varor.

Blev du också hjärntvättad av anti-piratkopia-filmerna som man var tvungen att spola förbi när man hyrde film på 90-talet?
Citera
2025-01-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-forbud-utreds

Vad tänker ni om det här?
Tomt o meningslöst, vad ska dom ens göra?
Ren papperstiger

Skulle säga att det här är mer idiotiskt än antipirat lagstiftning i hur mycket det är att försöka få katten tillbaka i säcken sas..

Det går inte, det är över.
Slöseri med tid o skattepengar, men.. iofs vad idioterna i vår regering alltid sysslar med så..?

Eeh
Citera
2025-01-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Undrar om de kan passa på att förbjuda Viaplays ockerpriser i samma veva.

400kr för en påse skit.

Hur det jvla företaget överlever är en gåta.
Citera
2025-01-24, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Samma problem som för så mycket annat, det är på tok för dyrt att titta lagligt.

Nu är inte jag sportintresserad så viss information kan vara felaktig i min text men principen är densamma. Har inte själv heller IPTV så priset är säkert fel där också. Om man nu vill följa olika ligor i fotboll som då givetvis olika bolag köpt upp rättigheterna till så krävs det att man sitter på flera olika abonnemang.

Man ser svensk fotboll via paket A.
Engelsk fotboll via paket B.
Italiensk fotboll via paket C.
Vill man sen se CL så visas det i paket D.

Totala kostnaden för detta överstiger utan problem 1000kr/mån och säkerligen finns det då ändå matcher man ville se men missar. Givetvis måste man även ha grundabonnemanget i många av dessa tjänster som man kanske inte vill ha alls egentligen.

Tycker man sen även om Formel 1, Hockey, golf eller annan sport så krävs det ännu fler paket.

Klart som fan att människor då väljer att gå på IPTV och betala 100kr/mån eller vad det nu kostar och få allt plus mycket mer.

Vanliga film och seriestreamingtjänster börjar bli för många även de så samma sak är på väg att ske där, vill man se serie A så måste man ha en tjänst och för serie B en annan osv. Klart billigare tjänster men kräver ändå ett flertal och 95% av det som visas och kommer på dessa är tyvärr dynga.
Detta.

De riktiga kriminella är de som äger visat och tv4 play. Det är deras fel att folk går över till IPTV. Sanslösa priser för att se på dåliga sändningar med inkvoterade kommentatorer.

Lycka till det med detta förbudet haha. Det är omöjligt att stoppa.
Citera
2025-01-24, 15:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpvannhaha
Detta.

De riktiga kriminella är de som äger visat och tv4 play. Det är deras fel att folk går över till IPTV. Sanslösa priser för att se på dåliga sändningar med inkvoterade kommentatorer.

Lycka till det med detta förbudet haha. Det är omöjligt att stoppa.

Jag håller med dig, detta går inte att stoppa och allt beror på helt absurda månadsavgifter av alla olika streamingbolag.

Nu är jag som sagt helt ointresserad av sport men om du är, hur mycket kostar det i månaden om du skulle vilja ha de abonnemang du vill se på?
Citera
2025-01-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig, detta går inte att stoppa och allt beror på helt absurda månadsavgifter av alla olika streamingbolag.

Nu är jag som sagt helt ointresserad av sport men om du är, hur mycket kostar det i månaden om du skulle vilja ha de abonnemang du vill se på?
Viaplay höjde nyligen trots att de förlorat en massa rättigheter till 700(!) kronor i månaden! Sedan kostar tv4 play 399 kr i månaden!

Det är alltså 1100kr varje månad.
Citera
2025-01-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att M, KD och L hatar frihet och älskar förbud.

Kan bara hålla med, sen kommer säkert nazistmuppar i SD klaga.
Citera
2025-01-24, 15:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Viaplay höjde nyligen trots att de förlorat en massa rättigheter till 700(!) kronor i månaden! Sedan kostar tv4 play 399 kr i månaden!

Fyfan, då skulle jag också fulstreama. Mindre sport men högre pris är inte rätt väg att gå.
Citera
2025-01-24, 15:39
Bannlyst
Citat:
Fyfan, då skulle jag också fulstreama. Mindre sport men högre pris är inte rätt väg att gå.
Mitt råd är att alla skaffar iptv. De kan inte göra något åt saken ändå.
Citera
2025-01-24, 15:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Mitt råd är att alla skaffar iptv. De kan inte göra något åt saken ändå.

Då jag tittar väldigt lite på TV så hoppar jag gärna över att få 1000 kanaler för en pissumma. Skulle absolut kunna fördriva tiden men för mycket av den skulle gå åt att zippa förbi dynga.
Citera
2025-01-24, 15:41
Medlem
Citat:

Sedan har du MAX, känns som dom börjat anpassa sig, tidigare (samarbete) Discovery+, Eurosport, känns som dom startat nytt bolag och låter dom tidigare gå med förlust.
Sedan har fler tillkommit som har vissa Europa cuper, Disney+ t ex.
Citera
2025-01-24, 15:51
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Blev du också hjärntvättad av anti-piratkopia-filmerna som man var tvungen att spola förbi när man hyrde film på 90-talet?

Lite grann kanske. Visst, alla piratkopior är inte missade intäkter, men en tillräckligt stor del för att påverka utgivaren. Inte för att jag ligger vaken om natten med tankarna på filmbolagens resultaträkning, men det påverkar ju också utbudet. När en viss typ av t.ex. film eller musik inte längre blir lönsam så slutar den produceras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in