2025-01-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Lite grann kanske. Visst, alla piratkopior är inte missade intäkter, men en tillräckligt stor del för att påverka utgivaren. Inte för att jag ligger vaken om natten med tankarna på filmbolagens resultaträkning, men det påverkar ju också utbudet. När en viss typ av t.ex. film eller musik inte längre blir lönsam så slutar den produceras.
Så är det, sa upp mina abbonemang då jag tröttnade på höjningarna ca två år senare hoppade jag på detta.
Sänker dom priset så ökar intäkterna, som SJ på 70-talet höjde å höjde färre passagerare, ond spiral, sedan stor sänkning och intäkterna ökade
Citera
2025-01-24, 15:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Lite grann kanske. Visst, alla piratkopior är inte missade intäkter, men en tillräckligt stor del för att påverka utgivaren. Inte för att jag ligger vaken om natten med tankarna på filmbolagens resultaträkning, men det påverkar ju också utbudet. När en viss typ av t.ex. film eller musik inte längre blir lönsam så slutar den produceras.

Men jag pröjsar ju redan för tre tjänster så det där köper jag inte.
Citera
2025-01-24, 15:59
Medlem
PippiDrengs avatar
Ja, man kan ju undra var alla pengar tar vägen?
https://www.fotbollskanalen.se/lundh...-miljardavtal/
Citera
2025-01-24, 16:01
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpvannhaha
Detta.

De riktiga kriminella är de som äger visat och tv4 play. Det är deras fel att folk går över till IPTV. Sanslösa priser för att se på dåliga sändningar med inkvoterade kommentatorer.

Lycka till det med detta förbudet haha. Det är omöjligt att stoppa.
Dom riktiga kriminella är alla jävla fotbollsspelare som ska ha tiotals miljoner i lön om året.

Är sporträttigheterna som blir allt dyrare för mediabolagen. Vilket gör att kostnaderna skenar. Vilket gör att man höjer priserna på abb mot kund.

Strömningstjänsterna gör väl inga större pengar. Omsättning 11 372 miljoner för Viaplay, förlust 8.1 miljarder. Lagt för mycket pengar på sporträttigheter. Viaplay har väl inte gjort någon betydande vinst något år.
Citera
2025-01-24, 16:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-forbud-utreds

Vad tänker ni om det här?

Jag är inte så kunnig i detta, men har ändå en fundering. Om IPTV redan är illegal, betyder det då inte att densamma är förbjuden? Vad finns det att förbjuda om det redan är illegalt? Jag tror jag behöver ett förtydligande här. Möjligen, behövs det från regeringen.
Citera
2025-01-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag är inte så kunnig i detta, men har ändå en fundering. Om IPTV redan är illegal, betyder det då inte att densamma är förbjuden? Vad finns det att förbjuda om det redan är illegalt? Jag tror jag behöver ett förtydligande här. Möjligen, behövs det från regeringen.
Tänk omvänd sexhandel, i detta fall förbjudet sälja lagligt köpa.
Citera
2025-01-24, 16:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tänk omvänd sexhandel, i detta fall förbjudet sälja lagligt köpa.

Varför heter det då "illegal IPTV"? Om det är legalt åt ena hållet, så tycks mig "illegal" vara ett felvalt uttryck.
Citera
2025-01-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Varför heter det då "illegal IPTV"? Om det är legalt åt ena hållet, så tycks mig "illegal" vara ett felvalt uttryck.
Kan hålla med men man säger också dagligt att sexhandel är brottsligt, men även där bara ena delen, lite "lek med formuleringar".
Citera
2025-01-24, 16:17
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Vad tycker Regeringen om att annars behöva betala tusenlappar per månad om man vill titta på sport??

Det pågår skjutningar, sprängningar och mord, men vet ni vad? Vi tar tag i IPTV. Prioritera de riktiga problemen istället för att fokusera på något som egentligen är bra.
Bortsett från lägre bränslepriser så är det samma röra som när Rödgröna var vid makten.
Tror de på allvar att förbudet av IPTV skulle lösa problemet? Bara gå in på strims.top eller live767.me (gamla livetv.ru) och titta

Ännu en anledning att rösta blankt nästa val
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-01-24 kl. 16:19.
Citera
2025-01-24, 16:38
Moderator
Siegfrids avatar
Blir väl spärrar på operatörsnivå, alltså att de tvingas blocka de sajter som strömmar vidare. Att slå ner på den enskilde tittaren blir ju typ jättesvårt. Men jag kan ana en enorm marknad för utpressningsbrev från rättighetsinnehavare typ " Du har tittat på CL matchen i tisdags och nu kommer vi att kräva dig på flera miljoner i skadestånd ANNARS KOMMER ERLING HAALAND ATT DÖ UTFATTIG OCH DET VILL DU VÄL INTE."
Citera
2025-01-24, 16:46
Medlem
Är det någon kunnig här som vet om det skulle GÅ att stänga ner de här strömmarna överhuvudtaget?
Citera
2025-01-24, 16:53
Medlem
DonaldBidens avatar
Förbud brukar vara ett fantastiskt sätt att minimera kriminellas intäkter på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in