Nog bra om ni tar det lite lugnt med deras drama. Kan vara intressant att veta vad som hänt, men det är bara onödigt att spä på något. Jag tror att Benjoo är en god människa, dock med vanföreställningar, hybris och säkerligen någon diagnos, medan jag tror att Zeb är en riktig sociopat som parasiterar på alla i sin omgivning, så som han har gjort på Benjoo.
Om Benjoo "vaknade" så tror jag att han kan bli normal, flytta till Sverige, skaffa sig ett vanligt jobb, få tillbaka sitt körkort och skaffa en familj. Men desto mer han följer sina vanföreställningar desto längre bort från en familj kommer han att komma.
Det är synd att all dopning (och kanske speciellt Tren?) har fuckat upp hans psyke så mycket, men inte tillräckligt mycket för att han ska ha förstått det själv.
Benjoo behöver acceptera den han är. Att han är 168 cm eller vad det nu är gör inget, det är ju något alla vi säger bara för att reta honom bara för att har ett sådant mindervärdeskomplex. Han är så sjukt besatt av att försöka vara manlig och "Alfa", men i verkligheten så är det ofta dom som försöker så mycket som är "Beta".. förövrigt termer som jag tycker är skitlöjliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mingydarkjew
Kan verkligen inte se framför mig att Hampus skulle nagga benjoo om att få vara med på en podd.. tror han menar de som varit med men inte varit i kompiskretsen, men även det känns osannolikt.
Haha tänkte också på Hampus, inte en chans att han frivilligt skulle orka var med