2026-07-27, 04:57
Medlem
Alltså KOLLA HUR HAN SER UT I HANS VIDEOS FÖR FAN.

Han är så sjukt liten och smalfet.

Hur i hela helvete kan han trycka 3g?

Jag ser i princip alltid diverse body-building podcasts, intervjuer, ALLT. Mest för att jag har detta som en hobby, inkluderat steroider, och har så haft sen väldigt ung ålder.

Det är princis konsensus att de största pro-byggarna maxar ut mellan 2-3g gear i veckan. IBLAND finns det någon toker som kommer upp i 5g men det är väldigt få och dom kommer sällan särskilt långt då hälsan tar för mycket stryk.

2-3g. 2-3, 2-3g, alltid samma svar från de största proffsen. Ibland 1-2g.

Detta är alltså byggare som är uppe 150kg offseason vars JOBB detta är, deras LÖN baseras på hur bra de presterar och de i princip lever bodybuilding 24/7.

De vill också alltid anmärka på att 2-3 är när de verkligen pushar och endast ett par månader högst, på grund av riskerna.

Tren är det SÄLLAN någon som kör 1 fucking gram i veckan, ofta 50 per dag, högst 100.

Men här kommer Benjoo, ser knappt ut som att han trycker öht, kör i sig 3g ÅRET RUNT.

Det är fan helt otroligt när man tänker på det.
Citera
2026-07-27, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Jag använde precis calorie calculator, baserat på Harris-Benedict Equation(i princip gold standard för detta).

Jag var till och med snäll och skrev in 170cm istället för 168cm (hans faktiska längd).

Maintain weight
2,487 100%
Calories/day

Detta är vad Benjoo behöver för att stå still i vikt.

INTE 3500 kalorier

Han är så fucking bombad i skallen han kan INGET.

INGET.

HAN ÄR TJOCK SOM FAN å här har vi en stor anledning.

Nu har jag aldrig rört en steroid i mitt liv, men man har ju hört att bola ökar ens förbränning jävligt mycket

Kan det vara så att hans förbränning ökat med 1000~ kcals per dag ish av att blasta så mycket bola och tren, samt hgh? 🤔

Har också reagerat på att han har väldigt hög påstådd TDEE med tanke på hans storlek, men han har ju varit lean innan och tävlat nån gång, så han kan väl inte felräkna så grovt?
Citera
2026-07-27, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Nu har jag aldrig rört en steroid i mitt liv, men man har ju hört att bola ökar ens förbränning jävligt mycket

Kan det vara så att hans förbränning ökat med 1000~ kcals per dag ish av att blasta så mycket bola och tren, samt hgh? 🤔

Har också reagerat på att han har väldigt hög påstådd TDEE med tanke på hans storlek, men han har ju varit lean innan och tävlat nån gång, så han kan väl inte felräkna så grovt?

Nja.

Det sker en viss uppreglering med androgener. Men detta rör sig alltså om ett par ynka 100-200kcal per dag, om ens det. Detta förutsatt att det faktiskt är androgener man kör och inte specifika fettförbrännare som clen (som man enbart använder ett par veckor pga hjärtat).

Den största anledningen till att byggare äter så pass mycket är mer korrelerat med AAS. IE de är stora som fan (pga AAS och all mat) att de måste äta mycket för att behålla/öka vikten.

Väger man 120kg med 10% kroppsfett så kommer ens förbränning vara väldigt hög.

Har experimenterat med allt från 100mg till 1.8g i veckan. Lite mer förbränner man, men som sagt är ökningen förhållandevis liten i sammanhanget.

Det finns inte en chans i världen att Benjoo förbränner 3500kcal idag. Särskilt med tanke på att hans träningsintensitet är ren skit och det finns inte en chans i världen att en sån lat-boll som Benjoo skulle köra cardio.
Citera
2026-07-27, 05:19
Medlem
Gällande HGH misstänker jag att det har tagit slut och att han inte har råd att köpa mer för tillfället.

Observerar en rätt så markant skillnad i hur "pumpad" han ser ut senaste tiden.

GH redan vid typ 3 IU i veckan tenderar att öka ens tryck i musklerna. Vid 6 IU+ går man i princip runt med gympump hela dagarna känns det som.

Benjoo gör inte det längre. Han är "kall" hela tiden förutom i gymmet och även i gymmet är hans pump inte alls lika markant.
Citera
2026-07-27, 05:22
Medlem
Förövrigt är Trensparent with Nyle Nayga på youtube bland de bästa podsen inom detta nu för tiden.

Sjukt bra intervjuer, kända byggare unga som gamla, mycket intressanta episoder.
Citera
2026-07-27, 05:59
Medlem
Jag vill gärna ha en whiteboard-video med fördelarna av att ta retatrutide
Citera
2026-07-27, 06:12
Medlem
Ja det syns på Benjoo att han inte mår så bra nu. Det är nog en del aspekter som spelar roll just nu.
Citera
2026-07-27, 06:15
Medlem
Citat:
Gällande HGH misstänker jag att det har tagit slut och att han inte har råd att köpa mer för tillfället.

Observerar en rätt så markant skillnad i hur "pumpad" han ser ut senaste tiden.

GH redan vid typ 3 IU i veckan tenderar att öka ens tryck i musklerna. Vid 6 IU+ går man i princip runt med gympump hela dagarna känns det som.

Benjoo gör inte det längre. Han är "kall" hela tiden förutom i gymmet och även i gymmet är hans pump inte alls lika markant.

Intressanta insikter från nån som är insatt om bola

Det måste vara ett helvete att kroppen bara sjunker ihopp nästan direkt om man slutar eller sänker dosen på bolan / hgh

Men kan tänka mig att effekten inte blir lika påtaglig om man är sjukt stark och faktiskt har kommit långt med sin träning vs när man som benjoo bara kör fluff & pump träning i gymmet, inget schema, ingen progression, bara går in och lallar lite som man gjorde när man var 15 bast

Det älskar jag med att vara natty, jag kommer aldrig tappa min fysik vad jag än gör förrens jag blir gammal möjligen, men då tar jag TRT tillslut, och det är extremt enkelt att maintaina med minimal träning när det väl är byggt, fast kommer ju aldrig vara lika imponerande som en som trycker
Citera
2026-07-27, 06:26
Medlem
Citat:
Intressanta insikter från nån som är insatt om bola

Det måste vara ett helvete att kroppen bara sjunker ihopp nästan direkt om man slutar eller sänker dosen på bolan / hgh

Men kan tänka mig att effekten inte blir lika påtaglig om man är sjukt stark och faktiskt har kommit långt med sin träning vs när man som benjoo bara kör fluff & pump träning i gymmet, inget schema, ingen progression, bara går in och lallar lite som man gjorde när man var 15 bast

Det älskar jag med att vara natty, jag kommer aldrig tappa min fysik vad jag än gör förrens jag blir gammal möjligen, men då tar jag TRT tillslut, och det är extremt enkelt att maintaina med minimal träning när det väl är byggt, fast kommer ju aldrig vara lika imponerande som en som trycker

Jag började efter ca 10 år som natty. Började träna när jag var runt 16 år och blev rätt stark. Men när jag var ca 26 märkte jag hur det var omöjligt att öka mer. drog 290kg i marklyft och reppade på 150kg bänkpress. Steroidanklagelser redan som natty

Det viktiga är att man ökar sin faktiska styrka när man använder steroider. På så sätt bygger man en fysik som inte sjunker ihop sekunden man går av eller sänker dosen.

En stor stor majoritet av hobbyroidare trycker bara i sig massa, blåser upp (glykogen, vätska etc), ser stora ut under kur sen så fort de går av så tappar de i princip allt.

Med det sagt så kan man inte komma ifrån att man får en viss "look" på steroider, en look som förändras när man går ner på lågdos TRT.

Axlarna och trapz kommer blåsa upp, musklerna får mycket mer tryck och ser större ut inom ett par dagar (glykogen etc).

Träning är något så otroligt roligt igen när man maxat ut natty och försökt förgäves i 2-3 år att försöka öka utan att det går. Sen helt plötsligt börjar man trycka lite och det är som man är newbie igen och gains kommer direkt.

Men ja.

Benjoo gör något fundamentalt fel, det är helt klart.
Citera
2026-07-27, 07:25
Medlem
Citat:
Jag började efter ca 10 år som natty. Började träna när jag var runt 16 år och blev rätt stark. Men när jag var ca 26 märkte jag hur det var omöjligt att öka mer. drog 290kg i marklyft och reppade på 150kg bänkpress. Steroidanklagelser redan som natty

Det viktiga är att man ökar sin faktiska styrka när man använder steroider. På så sätt bygger man en fysik som inte sjunker ihop sekunden man går av eller sänker dosen.

En stor stor majoritet av hobbyroidare trycker bara i sig massa, blåser upp (glykogen, vätska etc), ser stora ut under kur sen så fort de går av så tappar de i princip allt.

Med det sagt så kan man inte komma ifrån att man får en viss "look" på steroider, en look som förändras när man går ner på lågdos TRT.

Axlarna och trapz kommer blåsa upp, musklerna får mycket mer tryck och ser större ut inom ett par dagar (glykogen etc).

Träning är något så otroligt roligt igen när man maxat ut natty och försökt förgäves i 2-3 år att försöka öka utan att det går. Sen helt plötsligt börjar man trycka lite och det är som man är newbie igen och gains kommer direkt.

Men ja.

Benjoo gör något fundamentalt fel, det är helt klart.

Benjoo behöver en PT så han kan bygga lite muskler äntligen

Men ang kaggen han har fått, vad beror den på tror du? Är det HGH eller är det hela ”cocktailen” så att säga? För den växer fan lavinartat nu

Han har börjat få ett mycket komiskt utseende med stor mage, och stor och bulking torso med väldigt små armar (detta syns bara ibland då han oftast kör med fish eye lins, filmar i vinklar osv)

Och hur länge tror du han kan hålla på med detta realistiskt? Han ligger ju på 3-4g bola konstant vad jag förstått det som, alltså inte blast and cruise, utan non stop, och han har tryckt bola nu i typ 6-7 eller 8 år? + ett medfött hjärtfel på det, ingen bra kombo
Citera
2026-07-27, 07:37
Medlem
Citat:
Benjoo behöver en PT så han kan bygga lite muskler äntligen

Men ang kaggen han har fått, vad beror den på tror du? Är det HGH eller är det hela ”cocktailen” så att säga? För den växer fan lavinartat nu

Han har börjat få ett mycket komiskt utseende med stor mage, och stor och bulking torso med väldigt små armar (detta syns bara ibland då han oftast kör med fish eye lins, filmar i vinklar osv)

Och hur länge tror du han kan hålla på med detta realistiskt? Han ligger ju på 3-4g bola konstant vad jag förstått det som, alltså inte blast and cruise, utan non stop, och han har tryckt bola nu i typ 6-7 eller 8 år? + ett medfött hjärtfel på det, ingen bra kombo

Nej nej. Det har inget med HGH att göra. Doserna han har råd att köra kommer inte göra något med hans mage.

Vad jag gissar på är detta: Benjoo körde HGH och 3g gear.

Han får mindre pengar och kan således inte upprätthålla specifikt HGH brukandet. HGH har en tendens att köra in en stor del av carbsen du äter i musklerna, vilket skapar ett "tryck" i muskulaturen (ref den konstanta muskelpumpen jag skrev om ofan). Då HGH har run out så blir carbsen från kaloriöverskottet istället fläsk som sätter sig på magen.

Möjligt att han också gått ner i trendos, då han kanske insåg det inte är hållbart i längden. Även detta kommer drastiskt förändra kroppskompositionen.

Gällande steroiddosen kan han antagligen köra på väldigt länge.

Testosterondosen i sig är antagligen inte särskilt farlig förutsatt att blodtryck hålls under kontroll. Det är inga större förändringar i blodvärden på 200mg och 1g testosteron - varken för mig eller de flesta byggarna jag pratar med. Testosteron är förvånandsvärt milt för hälsan och påverkar inte allt för mycket förutsatt att östrogen kontrolleras. Detta är en stor anledning till varför många föredrar att köra rejält stora testosterondoser och skita i övriga steroider då det är de övriga som har en stor tendens till att fucka upp saker.

EQ gör dig ofta väldigt nervös och orolig, särskilt på högre doser. Det tenderar att krossa östrogen totalt vilket gör en svag mentalt och fysiskt, osäker och återigen nervös. Det gör ofta blodet tjockare relativt snabbt och påtagligt vilket i sin tur höjer blodtrycket och helt enkelt gör det svårare för blodet att pumpas runt i kroppen. Han kan antagligen köra på rätt många år med detta också men jämfört med testosteron så KOMMER detta med tiden att resultera i negativa konsekvenser.

Tren borde han sluta med omedelbart, om han inte redan gjort det. Toxiskt för hjärna, hjärta, lever, hela skiten. Gör dig mentalt ostabil, humörsvängningar, ökar DRASTISKT risk för alzheimer etc. Ren skit och det finns en anledning till att byggare kör väldigt korta perioder med detta preparat. Extremt effektivt men även extremt toxiskt.

Men ja, kaggen har att göra med hans värdelösa diet, 5 påsar chips före sängen och antagligen för att han slutat med hgh och/eller minskat dosen androgener rejält.
Citera
2026-07-27, 10:19
Medlem
Väldigt få visningar på Benjoos whiteboards videos. Ändå fortsätter han att spruta ut dem.
Han vet ju om det också.
Är han lat eller vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in