2025-01-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Du tar med egen laptop och kopplar upp mot bibblans wifi, gratis.

Ok. Då förstår jag. Har aldrig gjort det själv, nämligen.
Citera
2025-01-14, 22:50
Medlem
Gissar på att man sitter på café för att man vill se lite världsvan och intressant ut när man sitter och knappar på sin dyra dator.

Jag kanske skulle prova.

Ta med ett topplock eller ett turboaggregat och ha på cafébordet och sitta där och slipa lite ventiler samtidigt som jag sippar på en frappachino med sädesvätska i..
Citera
2025-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
man ser ju det iofs om dem är i sosse eller inte

Ja och det ser ju inte du heller, inte sant?
Citera
2025-01-14, 22:53
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Men e du helt efter liven hur fan ska man sortera in böcker fylla på hyllor ta emot bäställa etc hemifrån du fattar väl att de måste finnas pärsonal fysisk på plats på ett biblotek. Jävla idiot.

Visst I Japan finns virtuella biblotekari som gör mkt av jobbet åt dig menu du måste fortf fysiskt hämta o lämna boken hur ska du göra de hemifrån om du måste sortera o se till hyllorna e fulla Fan tänk efter lite innan du skriver
Generellt borde fler besöka bibliotek, framför allt då för att läsa. På det sättet kan man öva opp sin läsförmåga, och det kan i vissa fall vara önskvärt.
Citera
2025-01-14, 22:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nu varken jobbar eller pluggar jag. Men antagligen skönare att sitta hemma i kalsonger och dricka kaffe medan man jobbar kan jag tänka? Grejen med att jobba hemifrån är ju att man slipper lämna hemmet.

Exakt! Varför åka iväg och sätta sig på ett café eller bibliotek istället för kontoret?
Citera
2025-01-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Exakt! Varför åka iväg och sätta sig på ett café eller bibliotek istället för kontoret?

Killgissning, kanske lättare att verkligen jobba/ svårare att prokrastinera och poppa netflix hemma istället för jobb?
Citera
2025-01-14, 22:58
Medlem
bomhulls avatar
Varför inte sitta hemma istället?
Endel håller sig inne i stan för att man har fysiska möten också
Citera
2025-01-14, 23:02
Alla har inte möjligheten att jobb hemifrån. Jobbar med IT men inte ger det mig rätten att jobba 5 dagar hemifrån i veckan, måste vara inne på kontoret minst 3 dgr i veckan.
Citera
2025-01-14, 23:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Killgissning, kanske lättare att verkligen jobba/ svårare att prokrastinera och poppa netflix hemma istället för jobb?

Om man inte klarar att arbeta hemma för att man inte gör det man ska, så är man väl på jobbet tänker jag?
Citera
2025-01-14, 23:21
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nu varken jobbar eller pluggar jag. Men antagligen skönare att sitta hemma i kalsonger och dricka kaffe medan man jobbar kan jag tänka? Grejen med att jobba hemifrån är ju att man slipper lämna hemmet.

Det är ju det.... Fattar inte hur folk kan sitta och plugga/arbeta ute när man kan lika gärna sitta hemma och klia på bollarna..
Citera
2025-01-14, 23:32
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Mycket frågor om varför man inte jobbar hemma istället. Det är helt ovidkommmde då frågeställningen handlar om varför folk föredrar caféer över bibliotek i sån stor utsträckning.
Citera
2025-01-14, 23:57
Medlem
Malawi-Golds avatar
Som sagt så är det huvudsakligen pundare, luffare, fattiga studenter och annat löst folk som hänger på bibliotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in