2006-08-25, 03:02
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
ge varning eller bann på att inte använda spoilerknappen, otroligt frustrerande när man får en hel spelserie förstörd pga av att någons dumhet.

hursomhelst så ska jag inhandla alla spelen nu i veckan och spela igenom dom på nytt, bara spelat 1an och 2an hittils och älskat båda två!

Då har du det bästa kvar! nämligen trean! Som enligt mig delar första platsen med Sons of liberty, SÅ COOLT!

Ngn som vet var man kan läsa storyn? helst på svenska dårå
Citera
2006-08-25, 11:33
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Då har du det bästa kvar! nämligen trean! Som enligt mig delar första platsen med Sons of liberty, SÅ COOLT!

Ngn som vet var man kan läsa storyn? helst på svenska dårå

http://www.metalgearsolid.org finns allt du behöver veta om hela serien !
Allt är på engelska, vet inte om det finns något lika ingående på svenska ?

Men hoppas det smakar
Citera
2006-08-25, 11:56
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
http://www.metalgearsolid.org finns allt du behöver veta om hela serien !
Allt är på engelska, vet inte om det finns något lika ingående på svenska ?

Men hoppas det smakar
EN otroligt bra länk. Det känns som om jag kommer att titta in på den sidan ganska ofta. Speciellt forumdelen.

Lite halvt vid sidan av ämnet:
Finns det några andra spel inom samma genre som MGS som är spelbara? T.ex hur står sig Splinter Cell-serien i jämförelse?
Citera
2006-08-25, 11:59
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
EN otroligt bra länk. Det känns som om jag kommer att titta in på den sidan ganska ofta. Speciellt forumdelen.

Lite halvt vid sidan av ämnet:
Finns det några andra spel inom samma genre som MGS som är spelbara? T.ex hur står sig Splinter Cell-serien i jämförelse?

splinter cell är roligt, men inte lika bra som MGS såklart. men dock udnerhållande under en viss tid
Citera
2006-08-25, 15:27
Medlem
FallMedStils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
ge varning eller bann på att inte använda spoilerknappen, otroligt frustrerande när man får en hel spelserie förstörd pga av att någons dumhet.

Varning på att inte använda spoilerknapp? Du måste skämta med mig jag avslöjade absolut ingenting ju... Det jag "avslöjade" går att läsa i vilken recension som helst men vad jag vet får man aldrig reda på det i själva spelet. Sen att kräva bann på någon och förolämpa mig genom att kalla mig dum utan att ens kolla upp om det jag säger verkligen förstör något för dig är ganska så nedvärderande för mig och pinsamt för din del.
Citera
2006-08-25, 16:18
Medlem
Citat:

Splinter Cell har typ noll story, men är ett bra smygaspel. Dock är det ett roligt spel med häftiga rörelse och gadgets, men inget man direkt spela om flera gånger.
Citera
2006-08-25, 16:23
Medlem
Protagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallMedStil
Varning på att inte använda spoilerknapp? Du måste skämta med mig jag avslöjade absolut ingenting ju... Det jag "avslöjade" går att läsa i vilken recension som helst men vad jag vet får man aldrig reda på det i själva spelet. Sen att kräva bann på någon och förolämpa mig genom att kalla mig dum utan att ens kolla upp om det jag säger verkligen förstör något för dig är ganska så nedvärderande för mig och pinsamt för din del.

Man får reda på det i spelet,
Citera
2006-08-25, 17:42
Medlem
FallMedStils avatar

Edit: Ber i alla fall om ursäkt om detta var information som ngn inte ville ha och editerar mitt första inlägg innan fler ser...

Edit 2: Kan inte redigera mitt första inlägg längre :/
Citera
2006-08-25, 17:53
Medlem
Targenors avatar
Citat:
För ett tag sedan så började jag spela MGS 3: Snake Eater. Jag fastnade i detta spel hårdare och djupare än vad jag hade fastnat i något spel på säkert tio år. Jag kunde sitta och spela hela nätter igenom trots att jag måste jobba dagen efter. Detta var min första kontkat med MGS-universat och jag blev helt frälst. Jag gillar hela storien med klyschor och allt samt den otroliga stämningen. Jag gillar smygkonceptet och känslan av att krypa nära inpå sina motståndare för att sedan attackera.

Sedan dess har jag införskaffat en rad MGS-spel och undrar därför vilka som ni tycker är bäst (motivera gärna) och i vilken ordning man "bör" spela dem:
MGS2: Sons of Liberty (PS2)
MGS3: Snake Eater (PS2)
MGS: Twin Snakes (GC)
MGS (PSX)
MGS: Special Missions (PSX)
MG Acid (PSP)

Jag har klarat MG Acid och MGS3 av dessa. De andra spelen har jag bara snabbtestat lite.
MG Acid var underhållande men lite väl kort och bygger på ett helt annat spelupplägg än de övriga spelen. Det var dock en väldigt intressant introduktion till det rika persongalleriet inom MGS-universat genom alla dessa spelkort.
MGS3 var som jag tidigare nämnt ett mästerligt spel. Jag har aldrig upplevt så roliga, spännande, utmanande och krävande slutbossar. Speciellt striden mot The End var en otrolig spelupplevelse. Det dröjde ett bra tag innan jag klarade av honom.

Jag längtar även till nyversionen av MGS3 (MGS3: Subsistence) och kommer med största sannolikhet köpa ett PS3 enbart för MGS4 om jag inte har hunnit tröttna innan dess...

Vad tycker ni om denna eminenta spelserie?

Började spela MGS när ja gjorde lumpen en kompis visade mig spelet , sen var ja fast.
Klarade inte spelet då, men skaffade en PS och spelet till PS 1 och klarade det efter många om och men.
Sen köpte jag MGS II Sons of Liberty, och ja de var annorlunda då man inte spelade snake längre, men snake fanns med i spelet.
Klarade det spelet också, efter bra många omspelningar.
Slutet på det spelet var ganska klurigt.

eftersom jag bara provat dom två spelen , så tycker jag att MGS II Sons of liberty är det mest spelvärda.
Citera
2006-09-22, 13:39
Medlem
DrSpankels avatar
Kolla nya Trailern till MGS4 från Tokye Gameshow på IGN.
En liten överaskning på slutet i den.

http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/vids_1.html
Citera
2006-09-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Kolla nya Trailern till MGS4 från Tokye Gameshow på IGN.
En liten överaskning på slutet i den.

http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/vids_1.html

Finns även att hämta på:

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/...mgs4_tgs06.wmv
Citera
2006-09-22, 19:19
Bannlyst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto