2007-04-29, 10:33
Medlem
Denna fråga har säkert varit upp ett par gånger men någon kan väl svara lite snabbt kanske... Såg att ettan och tvåan finns till dator, är det någon idé att spela dem på det formatet? Har inte tillgång till det på annat sätt.
Citera
2007-04-29, 12:40
Medlem
Satikkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Denna fråga har säkert varit upp ett par gånger men någon kan väl svara lite snabbt kanske... Såg att ettan och tvåan finns till dator, är det någon idé att spela dem på det formatet? Har inte tillgång till det på annat sätt.
Självklart är det värt, det är ju MGS! Koppla in en gamepad också om du har en sådan.
Citera
2007-04-29, 13:22
Medlem
JemyMs avatar
Citat:

Jag rekommenderar att du spelar ettan i emulator typ ePSXe. Det ger dig en mängd fördelar som t.ex. möjligheten att förbättra grafiken, spara när du vill m.m.

Tvåan fungerar fint på PC efter att du fått tag på den nvidia/ati fixade exe filen (vilken du kan hitta på t.ex. gamecopyworld).
Citera
2007-04-29, 19:00
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Jag rekommenderar att du spelar ettan i emulator typ ePSXe. Det ger dig en mängd fördelar som t.ex. möjligheten att förbättra grafiken, spara när du vill m.m.

o_O
MGS-serien ger ju en ny möjlighet att spara i början av varje "karta".. hur kan man behöva spara oftare än så?
Citera
2007-04-29, 20:06
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Jo, ja det är sant...Var ett tag sen jag lirade originalet, då mitt är kaputt.
Men i Twin Snakes är det fanimej omöjligt att pricka luckan på stridsvagnen

Jo, det är första striden jag menar, alltså den med stridsvagnen.
Det är fan omöjligt att pricka någonting... går ju inte att sikta i förstapersonsperspektiv (vad jag vet) och i tredjepersonsperspektiv ser man inte vart man siktar. Och dessutom kastar Snake så otroligt kort, jag tror att hans granater kommer tre meter, max.
Nej, jag har insett att jag inte kommer att klara detta på hederligt sätt. Fusk? Någon?
Citera
2007-04-29, 21:14
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
Jo, det är första striden jag menar, alltså den med stridsvagnen.
Det är fan omöjligt att pricka någonting... går ju inte att sikta i förstapersonsperspektiv (vad jag vet) och i tredjepersonsperspektiv ser man inte vart man siktar. Och dessutom kastar Snake så otroligt kort, jag tror att hans granater kommer tre meter, max.
Nej, jag har insett att jag inte kommer att klara detta på hederligt sätt. Fusk? Någon?
I MGS1 går det inte att skjuta förstaperson (förutom med PSG-1, Stinger & Nikita).

Har du problem med kanonen så använd en chaff grenade och spring mot den.
Sedan gäller det bara att hålla sig nära & springa runt den när soldaten använder kulsprutan.
Springer du i samma riktning som kulsprutan roterar är det ganska lätt att undvika bli träffad.
Ladda sen en granat medan du springer & kasta när du är riktad mot luckan.

Annars kan jag tyvärr inte hjälpa dig
Citera
2007-04-29, 21:25
Bannlyst
Ingen som ahr nämnt psp spelet metal gear solid portable ops :O

Detta är enligt mig en oerhört intressant titel, utspelar sig efter metal gear 3 och det första metal gear.

Man får alltså se var big boss gör och hur för o bygga upp sitt lilla imperium!
Citera
2007-04-30, 12:47
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drop
Ingen som ahr nämnt psp spelet metal gear solid portable ops :O

Detta är enligt mig en oerhört intressant titel, utspelar sig efter metal gear 3 och det första metal gear.

Man får alltså se var big boss gör och hur för o bygga upp sitt lilla imperium!

Är otroligt intresserad av detta spel, samt FF7:Crisis Core och kommande God of War-titel till PSP...Men jag har inte råd att köpa en till konsol just nu och hoppas istället att någon ska göra en åtminstone halvhyfsad konvertering till ps2...
Citera
2007-05-01, 04:20
Medlem
Citat:

Jag korde igenom dem spelen pa PC, aven med bara keyboard. Funkade utmarkt! Sa kor pa!
Citera
2007-05-01, 13:43
Medlem
Pure Evils avatar
Det verkar inte så troligt att MGS4 kommer till nåt annat än ps3 va? Jag skulle vilja se det komma till 360...
Citera
2007-05-01, 19:20
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Det verkar inte så troligt att MGS4 kommer till nåt annat än ps3 va? Jag skulle vilja se det komma till 360...

Det ryktas om att MGS4 kommer till 360 ungefär ett halvår efter PS3 releasen, hoppas
Citera
2007-05-02, 07:07
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Det ryktas om att MGS4 kommer till 360 ungefär ett halvår efter PS3 releasen, hoppas
Som 360-ägare och Metal Gear-älskare låter detta som en dröm. Hoppas att det är sant bara...

Det kan det nog vara det eftersom en hel del tidigare utannonserade Playstation-exklusiva titlar verkar dyka upp till Xboxen; Devil May Cry 4, GTA och Virtua Fighter bl.a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in