Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-16, 09:36
  #469
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Hur försvarar du hans påhopp på offret? Vad har offrets vänners tatueringar med saken att göra?

Vilket påhopp?
Han beskriver ju offrets vänner bara. Inte mer än så.
Citera
2013-09-16, 09:46
  #470
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vilket påhopp?
Han beskriver ju offrets vänner bara. Inte mer än så.

Skitsnack och det vet du. Stycket var packat med värdemarkörer just för att skapa känslor i stället för normala adjektiv för att beskriva en nyhet. Pekoral helt enkelt.
Citera
2013-09-16, 09:52
  #471
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Skitsnack och det vet du. Stycket var packat med värdemarkörer just för att skapa känslor i stället för normala adjektiv för att beskriva en nyhet. Pekoral helt enkelt.

Roligt att åtminstånde en förstått vad Oisiens artikel handlar om.
Citera
2013-09-16, 10:03
  #472
Medlem
Gamblors avatar
Hur relevant är beskrivningen av offrets vänner egentligen? Om offrets vänner var klädda i skjorta och manchesterbyxor hade det då tagits med i texten?
Hur är gängse praxis i såna här fall? När det inte rör sig om Aftonblodet/Excessen-journalistik alltså.
Citera
2013-09-16, 10:23
  #473
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Hur relevant är beskrivningen av offrets vänner egentligen? Om offrets vänner var klädda i skjorta och manchesterbyxor hade det då tagits med i texten?
Hur är gängse praxis i såna här fall? När det inte rör sig om Aftonblodet/Excessen-journalistik alltså.

På vilket sätt påverkar beskrivningen av offrets vänner? Vilken bild får ni?
Citera
2013-09-16, 10:39
  #474
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Roligt att åtminstånde en förstått vad Oisiens artikel handlar om.
Jepp, och Det är nog detta som TS och många med honom reagerar på. När vi läser nyheter vill vi inte ha skrivet på näsan vad vi skall känna. Ci är fullödigt kapabla att dra våra egna slutsatser utifrån fakta i målet. Tycker vi konsekvensen av existerande lagar om häktesplacering och straffmyndighetsålder är upprörande blir vi upprörda. Oavsett om offrets kompisars armbandsur är dyra eller mindre dyra.

Så pekoral kan hållas till krönikor och ledarplats om det nu nödvändigtvis skall förekomma. Nyhetsrapportering vill vi ha saklig och nykter. Så för att förtydliga: Du är en journalist, jag skiter högaktninsfullt i vad du tycker eller känner det räcker att du beskriver vad som händer Det är ditt jobb, inget annat.
__________________
Senast redigerad av Din Morsa 2013-09-16 kl. 10:45.
Citera
2013-09-16, 10:44
  #475
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
På vilket sätt påverkar beskrivningen av offrets vänner? Vilken bild får ni?

Stereotypa invandrare av potentiellt skum karaktär. (Säger kanske mer om mig än dem...)
Citera
2013-09-16, 11:13
  #476
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ännu ett bra dokument levererat av Oisin som med närvaro beskriver rättegången mot ett barn som vägras ha sin mamma med. Ni kallar det snyfthistorier ni skittuffa fjunisar men det är inget annat en beskrivning av vad som händer.
Till skillnad mot TSs lögner håller sig Oisin till sanningen.
Att just du skulle gilla OCs krönikor är inte direkt någon överraskning. Ni befinner er ju på samma politiska planhalva och på samma intellektuella nivå. Om dig kan jag inte så mycket annat än det som kunnat läsas här på Flashback men OC känner jag till litet mer om.

OC är en ensam människa som egentligen aldrig riktigt varit med i någon gemenskap. I ungdomsgänget på Lidingö var han den medellöse bohemen (spelad såklart men han hade ingen annan roll att ta) som på nära håll via kompisarna kunde se vad rikedom hade att erbjuda för att inte tala om vad du kunde få om du hade ett vackert utseende. Allt detta fattades OC som med tiden blev bittrare och bittrare och hamnade alltmer ute på vänsterkanten, övergiven av sina barndomskamrater och för gammal för att träffa några ny riktiga vänner. Missionerandet på AB blev istället hans kall och där har han kunnat sprida sina ättiksdoftande, grunda och pekorala betraktelser till dem som är tillräckligt dumma för att ägna tid åt hans skräptexter.

Jag läste någonstans att han bor på Södermalm. Man kan säga att det är så nära ett umgänge han kan komma. Nu har han sina 15 minuter men på sikt kommer han att vittra bort ur folks medvetande. Han är ett öde som en figur i en Paul Auster-roman.
Citera
2013-09-16, 11:25
  #477
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Så pekoral kan hållas till krönikor och ledarplats om det nu nödvändigtvis skall förekomma. Nyhetsrapportering vill vi ha saklig och nykter. Så för att förtydliga: Du är en journalist, jag skiter högaktninsfullt i vad du tycker eller känner det räcker att du beskriver vad som händer Det är ditt jobb, inget annat.

Det är tyvärr en vanföreställning som många har.
Citera
2013-09-16, 11:27
  #478
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Att just du skulle gilla OCs krönikor är inte direkt någon överraskning. Ni befinner er ju på samma politiska planhalva och på samma intellektuella nivå. Om dig kan jag inte så mycket annat än det som kunnat läsas här på Flashback men OC känner jag till litet mer om.

OC är en ensam människa som egentligen aldrig riktigt varit med i någon gemenskap. I ungdomsgänget på Lidingö var han den medellöse bohemen (spelad såklart men han hade ingen annan roll att ta) som på nära håll via kompisarna kunde se vad rikedom hade att erbjuda för att inte tala om vad du kunde få om du hade ett vackert utseende. Allt detta fattades OC som med tiden blev bittrare och bittrare och hamnade alltmer ute på vänsterkanten, övergiven av sina barndomskamrater och för gammal för att träffa några ny riktiga vänner. Missionerandet på AB blev istället hans kall och där har han kunnat sprida sina ättiksdoftande, grunda och pekorala betraktelser till dem som är tillräckligt dumma för att ägna tid åt hans skräptexter.

Jag läste någonstans att han bor på Södermalm. Man kan säga att det är så nära ett umgänge han kan komma. Nu har han sina 15 minuter men på sikt kommer han att vittra bort ur folks medvetande. Han är ett öde som en figur i en Paul Auster-roman.

På vilket sätt har detta med en artikel om hur ett barn behandlas i en Svensk rättssal?
Citera
2013-09-16, 11:32
  #479
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Att just du skulle gilla OCs krönikor är inte direkt någon överraskning. Ni befinner er ju på samma politiska planhalva och på samma intellektuella nivå. Om dig kan jag inte så mycket annat än det som kunnat läsas här på Flashback men OC känner jag till litet mer om.

OC är en ensam människa som egentligen aldrig riktigt varit med i någon gemenskap. I ungdomsgänget på Lidingö var han den medellöse bohemen (spelad såklart men han hade ingen annan roll att ta) som på nära håll via kompisarna kunde se vad rikedom hade att erbjuda för att inte tala om vad du kunde få om du hade ett vackert utseende. Allt detta fattades OC som med tiden blev bittrare och bittrare och hamnade alltmer ute på vänsterkanten, övergiven av sina barndomskamrater och för gammal för att träffa några ny riktiga vänner. Missionerandet på AB blev istället hans kall och där har han kunnat sprida sina ättiksdoftande, grunda och pekorala betraktelser till dem som är tillräckligt dumma för att ägna tid åt hans skräptexter.

Jag läste någonstans att han bor på Södermalm. Man kan säga att det är så nära ett umgänge han kan komma. Nu har han sina 15 minuter men på sikt kommer han att vittra bort ur folks medvetande. Han är ett öde som en figur i en Paul Auster-roman.

Ett bra inlägg som kastar en hel del ljus på hans sätt att skriva.
Citera
2013-09-16, 12:30
  #480
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
På vilket sätt har detta med en artikel om hur ett barn behandlas i en Svensk rättssal?
En pärlhöna och du har nog problem att förstå det men övriga har sannolikt inga problem med kopplingen mellan OCs liv och den "journalistiska" vinklingen i hans krönikor.

Dessutom verkar du ha missat att tråden heter "Journalisten Oísin Cantwell". Här diskuteras OC från alla håll och vinklar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback