Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-24, 08:04
  #1
Medlem
SilverSurfers avatar
Ser ofta att aftonbladets "rasist avslöjanden" av diverse personer i samhället skrivs av Oísin Cantwell, kanske inte något konstigt med det, men artiklarna har oftast lite hänt-i-veckan över sig och känns lite väl sensationella, nu senare var det någon stackare på villaägarna som hade sagt nåt negativt om mörkhyade i europa -> utmålas som rasist.

Vem är Oísin Cantwell, är det en seriös journalist eller en spökskrivare ? lite nyfiken för hans artiklar är somsagt ofta lite uppseende märkande "aftonbladet avslöjar" .. men dom försvinner ofta ganska fort också


Rasistattack vid skatte- demonstration
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...876234,00.html
Citera
2006-08-24, 22:40
  #2
Medlem
Det är nog en seriös journalist. I alla fall försöker han. På grund av namnet - jag tror pappan är irländare - skuffas han väl in i kränkta invandrarfacket och i dessa tider som är hårda för journalister finner han det väl bäst att uppfylla förväntningarna.
Citera
2006-08-24, 22:43
  #3
Medlem
Kan inte finnas några seriösa journalister som arbetar på Aftonbladet. Förmodligen för att han inte är tillräckligt kompetent att arbeta på någon mer "seriös" tidning.
Citera
2006-08-24, 23:01
  #4
Medlem
Har för mig att han jobbade på Radio Stockholm tidigare och rapporterade i Stockholmsnytt. Just Radio Stockholm är ju en gammal hederlig plantskola för journalister som vill komma upp sig (ex vis som här och den här journalisten). Jag vill minnas (om jag nu minns rätt) att han var helt OK som reporter.
Citera
2006-08-25, 09:27
  #5
Medlem
Malakas avatar
Oisin är en schysst typ, trots att han jobbar på AB.
Citera
2006-08-26, 14:43
  #6
Medlem
Oisin är en elak liten lus som är beredd att gå över lik för att få ihop en story. Han är förstås synnerligen uppskattad för det av cheferna på AB.

Privat har han tyvärr dåligt ölsinne och har blivit utslängd från restaurang Kvarnen på Söder flera gånger då han gillar att högljutt kommentera tjejers eventuella hängpattar.
Citera
2006-08-27, 17:28
  #7
Medlem
Jag har haft nöjet att stöta på denne 'journalist' under hans yrkesutövande.
För ett antal år sedan gick det ett rykte att prostituerade kvinnor sålde sex på nattåget Stockholm<->Norrbotten (en stor del av passagerarna är ofta värnpliktiga, och kanske lite 'utsvultna'). Kort sagt, en perfekt aftonbladsstory. Man skickade ut denna reporter med fotograf på en tågresa för att spana lite.
Under resan gick han runt och presenterade sig för de flesta passagerarna, och undrade om vi sett något. Senare under kvällen/natten ser man honom smygandes i korridoren och lyssnandes in i kupéerna (dock var fotografen inte med, konstigt om man nuville ha 'bevis'). Troligtvis hörde han inget, efterssom den artikel han senare skrev var väldigt urvattnad (fast den fick ju mig att köpa ett ex av AB, så helt bortkastad varju inte resan.)

Varje gång jag läser något av denna man så tänker jag alltid på denna, ytterst komiska, episod.

Som en parentes: om jag minns rätt så kom det senare fram att hela storyn var påhittad av några värnpliktiga som lyckades blåsa AB på tipspengar.
Citera
2006-08-28, 19:05
  #8
Avstängd
Kafirs avatar
Hans "rasistavslöjanden" får han närmast färdigproducerat av EXPO redaktionen. - Några han super med då o då för övrigt. Att EXPO är avdankade fd kriminella AFAiter och är 98% finansierat av "rörelsen" för att nazifiera SD tycks han strunta i när han får sitt "opartiska" material i gåva.
- Naiv lathet kallas det även för. - Duktig idiot. - Perssons lilla springpojke.

- Att EXPO avlyssnar interna e-mails mellan ledande SDare, köper stulna medlemsregister från SD, har datoriserade politiska åsiktsregister över oliktänkare
och rapporterar regelbundet till sin uppdragsgivare SAP på 68:an och
tom skryter om det öppet saknar däremot helt nyhetsvärde i hans världsbild.

Ett dussin heltidsanställda fd AFAiter som leker "jounalister" o sitter i en jättelokal med bastu och altan på Kungsholmen. - Vad tror ni att det kostar och vem tror ni betalar?

Huvuduppdraget är att svartmåla SD så att hoppet mellan (s) och SD skall bli så stort som möjligt. SDs väljare är nämnligen inte fd nazister, utan fd socialdemokrater. - Det vet sossarna. Därför finns Expo och det är därför
Oísin Cantwell förses med pilsner och material. - Duktig idiot. Utan att ens veta om det är han en socialdemokratisk valarbetare.
Citera
2006-08-28, 19:50
  #9
Avstängd
Kafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xml-ecd
Som en parentes: om jag minns rätt så kom det senare fram att hela storyn var påhittad av några värnpliktiga som lyckades blåsa AB på tipspengar.

Jag tycker det låter som om duon och horexperterna Korsås/Aschberg "det finns en hora under varje sten" är inblandade.
Citera
2011-04-09, 07:30
  #10
Medlem
UACs avatar
Nu är stolpskottet igång och idiotförklarar Polisen på nytt. Nu i fallet med Gryningspyromanen. Han hävdar att Polisen varit värdelösa på att ta fram bevismaterial, samtidigt som han gillar att domstolarna underkänt alla bevis under årens lopp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12855764.ab
Citera
2011-05-18, 08:28
  #11
Medlem
Oisín Cantwell skriver; "IMF-pampen är inte dömd och jag har ingen aning om vad som hände på det där hotellrummet i New York.", men ändå så anser OC att han är tillräckligt insatt för att ägna en hel krönika om pamparna som faller offer för sina sexbegär och att IMF-pampen "är så dumkåt att han ställer till det så för sig". Hur kan det komma sig?

Svar: Oisín Cantwell är och förblir en överbetald och nyttig idiotjournalist.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13042573.ab
Citera
2011-05-18, 08:47
  #12
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Oisín Cantwell skriver; "IMF-pampen är inte dömd och jag har ingen aning om vad som hände på det där hotellrummet i New York.", men ändå så anser OC att han är tillräckligt insatt för att ägna en hel krönika om pamparna som faller offer för sina sexbegär och att IMF-pampen "är så dumkåt att han ställer till det så för sig". Hur kan det komma sig?

Svar: Oisín Cantwell är och förblir en överbetald och nyttig idiotjournalist.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13042573.ab

Det är ju en lysande kolumn. Jag tycker Oisin slår huvudet på spiken. För hur kommer det sig att män som riskerar att mista allt ens sätter sig i situationer där dom kan misstänkas för sexbrott. Och hur kommer det sig att dessa vita män ofta försvaras av allmogens män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback