Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Detta jävla oskick. För mig är det en självklarhet att stjälfästet skärs bort, eftersom att det är torrt, segt och äckligt att tugga på medan själva tomaten ska vara saftig och smakrik. Finns ingen anledning, utom lättja, att låta den sitta kvar. Att bli serverad en sallad exempelvis med fästet kvar är allt annat än professionellt matlagningsmässigt. Ibland har jag till och med varit på finare restuaranger där man serverar tomaterna på detta sätt.
Är du en av dem som låter den sitta kvar och månne kan bjuda en förklaring till varför? Är det bara lathet eller har du aldrig reflekterat över den biten? Antar att det ofta beror på ett ointresse av matlagning eller obryddhet.
Glad hasch
Pratar vi "vanliga" tomater (av "svensk" standardvariant, med grovt stjälkfäste) är jag helt enig. Att servera med detta kvar vittnar om att personen i köket helt enkelt inte bryr sig. Det är som att servera ett stekt ägg med skalbitar. Jag skulle tro att de flesta människor inte har något problem med detta, men å andra sidan så tycker uppenbarligen de flesta människor att McDonalds på riktigt är gott så det kanske inte säger så mycket.