• 1
  • 2
2025-01-08, 19:58
Medlem
jagfunderars avatar
Hej.

Jag beställde en vara från Amazon,
Den var inte dyr men det spelar ingen roll.

Det var hemleverans och PostNord skulle sköta det. Men paketet lades utanför ”10C” och markerades som ”Levererat”

Problemet är att denna ”10C” inte är i närheten av vart jag bor — chauffören har helt enkelt letat efter en 10C, och tagit foto på 10C, ingen dörr, inget annat än ett dåligt foto som visar ”10C”

Hur gör jag nu, vem kontaktar jag?
Jag skiter i summan och produkten
Men jag vill att jäveln som körde ut mitt paket åker dit och jag vill ha min produkt.

En principsak bara

Tack!
Citera
2025-01-08, 20:19
Medlem
Prova med att kontakta Postnord och klaga.
Citera
2025-01-08, 20:28
Medlem
Full-Retards avatar
Fick du bilden från Postnord?
Citera
2025-01-08, 20:44
Medlem
Du kontaktar Amazon och informerar dem om att du inte har fått din vara.

Det här med att PostNord tar ett foto som bevis på att varan har levererats är ju rent löjligt. Efter att de har tagit bilden kan de lika gärna ta med sig varan igen, eller så kan någon annan ta den. Det känns som trams att ett foto ska fungera som något slags bevis på att leveransen faktiskt har ägt rum.
Citera
2025-01-08, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av lixmax
Du kontaktar Amazon och informerar dem om att du inte har fått din vara.

Det här med att PostNord tar ett foto som bevis på att varan har levererats är ju rent löjligt. Efter att de har tagit bilden kan de lika gärna ta med sig varan igen, eller så kan någon annan ta den. Det känns som trams att ett foto ska fungera som något slags bevis på att leveransen faktiskt har ägt rum.
Är denna funktion ny eller?

Jag beställer aldrig hemleverans om den inte får plats i brevlådan eftersom jag inte vill att diverse luffare ska se eller ta paketet.
Citera
2025-01-08, 21:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Är denna funktion ny eller?

Jag beställer aldrig hemleverans om den inte får plats i brevlådan eftersom jag inte vill att diverse luffare ska se eller ta paketet.

exakt! bor man i flerfamiljshus i utanförskaps områden (som dom flesta tyvärr blivit) så är detta ett måste, har sett många lappar i trapphuset genom åren på olika språk .(verkar vara vanligt utlänningar beställer hemleverans) där det efterfrågas paket som ställts utanför deras dörr men försvunnit..

Edit: Har bara sett på jobbet att vissa som leverera större paket (typ DHL)tar bilder som bevis på det inte är transportskadat , men då har vi alltid folk som öppnar porten och tar emot så ev stöld är obefintlig.
Senast redigerad av Tystnad 2025-01-08 kl. 21:29.
Citera
2025-01-08, 21:35
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Fick du bilden från Postnord?
Ja, genom appen PostNord

Vanligtvis brukar Amazon leverera direkt till person, dvs plingar på och leverar direkt till mig. Det är första gången detta händer.

Väldigt suspekt det hela.
Håller med om att foto-grejen är helt värdelös. Ser chauffören ex vis att avsändaren är Apple så kommer han att ta datorn, paddan eller vad det nu är, eller andra dyrbara saker.

Amazon ber mig vänta 48 timmar innan jag kan öppna något ärende med dom. PostNord kommer jag chatta/ringa imorgon.

Riktigt jävla trist då jag såg fram emot det här. Är som sagt inget dyrt, ca 300kr allt som allt, men det är inte det det handlar om.

Jävla luffare…
Citera
2025-01-08, 21:43
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Ja, genom appen PostNord

Vanligtvis brukar Amazon leverera direkt till person, dvs plingar på och leverar direkt till mig. Det är första gången detta händer.

Håller med om att foto-grejen är helt värdelös. Ser chauffören ex vis att avsändaren är Apple så kommer han att ta datorn, paddan eller vad det nu är, eller andra dyrbara saker.

Amazon ber mig vänta 48 timmar innan jag kan öppna något ärende med dom. PostNord kommer jag chatta/ringa imorgon.

Riktigt jävla trist då jag såg fram emot det här. Är som sagt inget dyrt, ca 300kr allt som allt, men det är inte det det handlar om.

Jävla luffare…

Ok min fråga var angående om du varit i kontakt med deras kundtjänst och fått bilden därifrån. Ja nu är det antagligen inte så att budet snott dina amazongrejjer utan gjort ett misstag i sin leverans. Hur som helst gör du bättre i att prata med Postnords kundtjänst än att komma på alternativa lösningar här.
Citera
2025-01-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Ja, genom appen PostNord

Jävla luffare…

300 kr är ju inte så mycket pengar, men det kommer också att kosta massor av energi och tid att kontakta Amazon och Postnord och försöka få svar på vad som gått snett och försöka lösa det. Det energiläckaget är en mycket högre kostnad än de 300 kr. Det är min erfarenhet i alla fall från liknande strul.
Citera
2025-01-08, 21:59
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
300 kr är ju inte så mycket pengar, men det kommer också att kosta massor av energi och tid att kontakta Amazon och Postnord och försöka få svar på vad som gått snett och försöka lösa det. Det energiläckaget är en mycket högre kostnad än de 300 kr. Det är min erfarenhet i alla fall från liknande strul.
Det stämmer, men jag hatar att känna mig blåst. Kommer tänka på det hela tiden.
Citera
2025-01-09, 00:20
Medlem
yz44s avatar
Du ska kontakta den du beställt varan av (Amazon), de i sin tur får sköta kontakten med Postnord.
Det är alltid beställaren av tjänsten som ska reklamera densamma.
Citera
2025-01-09, 06:53
Medlem
swebarbs avatar
Du ska alltid reklamera oavsett vem som ska leverera. Men jag trodde amazon kör med airmee och inte postnord? Oavsett så är det uselt att inte ens lämna utanför rätt dörr där ditt namn står tydligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in