• 1
  • 2
2025-01-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Hej.

Jag beställde en vara från Amazon,
Den var inte dyr men det spelar ingen roll.

Det var hemleverans och PostNord skulle sköta det. Men paketet lades utanför ”10C” och markerades som ”Levererat”

Problemet är att denna ”10C” inte är i närheten av vart jag bor — chauffören har helt enkelt letat efter en 10C, och tagit foto på 10C, ingen dörr, inget annat än ett dåligt foto som visar ”10C”

Hur gör jag nu, vem kontaktar jag?
Jag skiter i summan och produkten
Men jag vill att jäveln som körde ut mitt paket åker dit och jag vill ha min produkt.

En principsak bara

Tack!

Vad står det för leveransvillkor/incoterms på orderbekräftelsen/fakturan?
Citera
2025-01-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Det stämmer, men jag hatar att känna mig blåst. Kommer tänka på det hela tiden.

Absolut att du ska kräva din rätt. Jag kör alltid hela vägen in i kaklet om något sådant här drabbar mig, med meföljande energiläckage. Men om jag bara skulle släppa det, så skulle det dränerna mig på ännu mer energi. Börja med att stoppa betalningen om du kan. Har du betalt med kreditkort kan du vända dig till den som utfördat kortet och stoppa betalningen.
Citera
2025-01-09, 14:21
Medlem
Postnord skrev levereat, såg inget paket så nästa dag frågade jag en lokal brevbärare. Han kom ihåg vem som kört min rutt och ringde kollegan - som i sin tur kom ihåg var han hade lagt paketet (hos en granne 100 m bort).

Hämtade det där.
Citera
2025-01-09, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Postnord skrev levereat, såg inget paket så nästa dag frågade jag en lokal brevbärare. Han kom ihåg vem som kört min rutt och ringde kollegan - som i sin tur kom ihåg var han hade lagt paketet (hos en granne 100 m bort).

Hämtade det där.

På postnord och Foodora känns de som att "utvecklingstörd" är ett måste i jobbannonsen.
Citera
2025-01-09, 15:59
Medlem
Patetisk sätt att leverera, har fått bilder som bara visar något sudd där man inte ens kan verifiera att det är min dörr.
Citera
2025-01-09, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du ska alltid reklamera oavsett vem som ska leverera. Men jag trodde amazon kör med airmee och inte postnord? Oavsett så är det uselt att inte ens lämna utanför rätt dörr där ditt namn står tydligt.
Amazon använder flera olika leverantörer, troligtvis beroende på vem som skickat/varifrån det är skickat. Där jag bor oftast postnord, men också Schenker och Bring är vanliga.

On topic: Byter alltid till ombud när paketet kommer in i postnord-appen, så vet jag det inte kommer "försvinna" någonstans mellan postnord och mig.
Citera
2025-01-10, 17:41
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Absolut att du ska kräva din rätt. Jag kör alltid hela vägen in i kaklet om något sådant här drabbar mig, med meföljande energiläckage. Men om jag bara skulle släppa det, så skulle det dränerna mig på ännu mer energi. Börja med att stoppa betalningen om du kan. Har du betalt med kreditkort kan du vända dig till den som utfördat kortet och stoppa betalningen.
Kontaktade Amazon via chatten,
Tog cirka 10 minuter att få pengarna tillbaka plus lite till.
Handlar som sagt inte om pengarna, men känns skönt att inte känna sig "blåst" på något sätt..
... även om jag fortfarande vill göra något åt den j...vla chauffören. Men men, skitsamma.
Pengarna tillbaka. Nöjd, case closed.
Citera
2025-01-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixmax
Du kontaktar Amazon och informerar dem om att du inte har fått din vara.

Det här med att PostNord tar ett foto som bevis på att varan har levererats är ju rent löjligt. Efter att de har tagit bilden kan de lika gärna ta med sig varan igen, eller så kan någon annan ta den. Det känns som trams att ett foto ska fungera som något slags bevis på att leveransen faktiskt har ägt rum.
Fotot de tar visar ofta bara paketet och inte något så att man kan identifiera omgivningen.

För ca en månad sedan mottog jag paket med hemleverans av PostNord, chauffören lämnade det till mig personligen. Jag blev vansinnig när jag klickade på visa leveransfoto i deras app efteråt och såg en namnteckning istället för ett foto på paketet. Den jävla chauffören förfalskade min namnteckning. Jag skrev till PostNord men svaret fick mig inte att tro att de ens skulle prata med den personen som förfalskade min namnteckning.
Citera
2025-01-10, 22:38
Medlem
Molekyl3ns avatar
Trust no bitch, inget fungerar i detta land längre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto