• 1
  • 2
2025-01-08, 15:42
Medlem
Innan kurens begynnelse, Juli 2024:

lder: 25.
Kn: Pojk.
Vikt: 86kg.
Lngd: 190cm.
BF%: Vispgrdde.

Kost: Cannabis, delicatobollar och lsgodis.

Trningserfarenhet: Absolut noll.

Kuren: Tanken var 300mg/w E3.5D Test-C tills 3 vialer var slut, jag hade rknat med 16 veckor men det blev 18 d jag fegade lite med dosen de frsta 6 veckorna.

Ml: Detta var ett desperat frsk att ka mitt vlmende, ta mig ur den patetiska vardag som jag levde i och frbttra min sjlvknsla. Att bygga muskler var sekundrt... denna kur var i praktik en hemmakokad antidepressant fr att komma vidare i livet. Jag hade inte tillgng till gym s trningen skedde hemma i vardagsrummet med en kettlebell p 16kg.

Hrdvara: 3st 10ml vialer Testosterone-Cypionate, 100st 20mg Tamoxifen, 100st 1mg Arimidex, 200st 25G 1" nlar, 200st 1ml pumpar.

Ett gng fre-bilder frn dagen efter frsta injektionen (Jag frsker inte ens se cklig ut. Har till och med rakat magen och axlarna): https://i.imgur.com/MMNHVa1.png https://i.imgur.com/8tgPMqe.png https://i.imgur.com/LjoHDJl.jpeg https://i.imgur.com/Ec2Y8Jc.png Edit: (imgur suger, hr r ALLA bilder https://gofile.io/d/x4C0zM )

Har kkat en del Elvanse i dag s risken finns att texten blir lng och fortstter i inlggen under, slnger in lite bilder lpande i texten.

Som framgr av titeln hade jag den geniala idn att brja ta steroider utan att ens ha lyft en hantel frst. Ingen tidigare erfarenhet, ingen grund, inget muskelminne... eller gym i nrheten. Sjlvklart r jag fullt medveten om att det r starkt rekommenderat att ha trnat ett antal r, eller i alla fall ha ngon slags rutin och veta vad fan man hller p med innan AAS ens kommer p tanke. Jag frvntar mig inte berm eller klapp p axeln av de som lser detta, det r riskabelt att anvnda steroider och lite av ett slseri att hoppa p en kur som en total nybrjare. Men vi ska alla brja ngonstans... och eftersom jag nu faktiskt genomfrde hela kuren s vill jag dela med mig av mina erfarenheter och resultat. Jag tycker sjlv att sn hr slags info r intressant, s oddsen r att ngra av er ocks gr det.

Innan jag startade kuren s var jag mer depresso n espresso. Allt jag gjorde var att rka p en THC-vape, spela och muncha p godis, chips och kakor. Jag tror rligt talat inte att jag t mer n 50 gram protein per dag, undantaget kanske var de dagarna jag unnade mig en fet kebabpizza. Jag knde mig rligt talat cklad varje gng jag passerade spegeln i hallen, hrig, finnig och fet. Hoppet var att om jag kom i ngorlunda form s skulle det ka min sjlvknsla och p s stt hjlpa mig komma igng med livet. Dock s var jag mer intresserad av de mentala effekterna av AAS och trodde p ngot stt att testo skulle ge mig allt som saknades i mitt liv.

Sjlva fitness-aspekten var sekundrt men eftersom min kropp fick mig att m dligt s ville jag sjlvklart frbttra den ocks. Dremot ville jag ville ha resultat SNABBT, snabbare n snabbast, grna igr. Begreppet "newbie gains" kastas runt mycket nr man kollar runt p folks transformations online, men rligt talat s trodde jag inte riktigt att "newbie gains" var s dramatiskt som det verkade... jag menar, jag lever i verkligenheten och knner gott om folk som gymmat i r utan resultat. Visst, alla som gymmar behver inte se ut som bodybuilders, men om man har trnat i flera r och fortfarande r definitionen av skinny fat s tror jag fan inte att newbie gains r s dramatiska som folk p Instagram fr det att se ut, skulle tro att de flesta ljuger om tidsramer och-eller anvndandet av AAS.

Hur som helst s var jag instlld p att mina newbie gains inte skulle vara bttre n genomsnittet, och jag var inte redo att dedikera flera r till trning fr minimala resultat. Om jag skulle komma i form, och hlla mig i form, s skulle det tamefan ske p ngra mnader- drav steroiderna. Lat och odisciplinerad... ja. ven om mina resultat inte r srskilt "Wow!", s var framsteg i alla fall garanterat med AAS trots dlig trning och kost.

Desto mer jag lste om gyno, akne, permanent nedsatt testosteron och hjrtproblem s fick jag lite kalla ftter och vervgde i fall riskerna var vrt det. Jag har haft problem med akne sedan tonren och ven i vuxen lder ftt utbrott med cystiskt akne som varat i mnader och rrat fult. Min rygg, axlar och brst r fullt av rr frn finnar, s det var ngot jag var riktigt orolig ver. Googla bara "steroidal acne" s kan ni se vilka skrckexempel det finns. Var inte supertaggad p gyno heller, men jag hade ju Nolva och Adex, och enligt min uppfattning s blir det inget permanent s lnge man r snabb p pucken.

I alla fall, under veckorna av velande s tnkte jag att OM jag ska gra detta, s kan jag lika grna gra det ngorlunda rtt. S jag bokade blodprov via Werlabs fr att kolla s allt fungerade som det skulle, blodvrden & hormoner: https://i.imgur.com/sImIBB9.png samt mer omfattande prover via vrdcentral: https://imgur.com/a/MPSbizr Lyckades ocks mygla till mig en kardiologisk utredning p kort varsel. Arbetsprov: https://i.imgur.com/9TzC11Q.png Ekokardiografi: https://i.imgur.com/EqnXND5.png

Med alla hslokoller frdiga s knde jag mig ganska sker p att kuren inte skulle ta livet av mig. Nu tnkte jag att det vrsta som kunde hnda var akne, och i hndelse av gyno s fanns AI/Nolva, eller i vrsta fall avbryta kuren. Min hy var redan rrig och finnig, s jag sa skitsamma och frberedde mig fr frsta sticket. Jag har inga problem med nlar, dock s var jag lite nojig ver vart man skulle sticka och orolig fr infektion, PIP, trffa fel, om oljan en va ren... I alla fall, efter lite research s kom jag till slutsatsen att ventroglute var den skraste kroppsdelen att sticka, ven om ngot skulle g fel s r rven det jag bryr sig om minst.

Det tog mig skert en timmes ritandes med tuschpenna fr att lokalisera ventrogluten, till slut s hittade jag mina bollar och laddade upp frsta sprutan. Standard protokoll dr: desinficera toppen av vialen med alkohol, sug upp vtskan sedan byt till ny nl, desinficera injektionszonen, stick, vrid, aspirera, sprut. Allt gick bra, jag tmde sprutan vldigt sakta, man var lite skakis och vispade runt med nlen en del, men sen hoppade jag in i duschen och masserade in det under varmt vatten. Hade lite PIP de frsta tv-tre sticken i vardera sida av rven men eftert s hade jag verraskande inte ett enda dligt stick, sllan ngon PIP alls under 18 veckor. Enda gngerna det kunde vrka lite var i fall jag hade brttom och verkligen pressade in oljan snabbt, men lrde mig fort att om man tmde sprutan sakta (1 min ish) och sedan tog en dusch och masserade lite s var PIP ett frmmande begrepp.

Mrkte ocks snabbt att det faktiskt inte r s jvla noga vart man sticker nlen, i alla fall inte nr man siktar efter ventroglute. S lnge du sticker ngonstans i verkanten av skinkan och inte lngre fram n mitten p lret s finns det verkligen ingenting du kan trffa frutom dorsoglute och ventroglute. Jag aspirerade varje gng, men det var bara en endaste gng som det kom blod i stllet fr luft in i pumpen, d var det bara att dra tillbaka och sticka igen, inget mer med det.

Jag brjade med 250mg/w, delat p tv doser E3.5D, mndag morgon och torsdag eftermiddag/kvll. Inte helt hundra p varfr jag inte krde 300mg direkt, men jag var frmodligen orolig ver bieffekter och tnkte att 50mg mer hade slutat i katastrof. Hur som helst, efter 6 veckor s var jag uppe i 300mg/w.

Vecka 1-6: Hade mer energi, kanske lite placebo men det kndes som jag hade permanent adrenalinpslag. Jag hade mindre ngest och blev mycket mer social... Vilket ledde till att jag sp och grillade med vnner varenda jvla dag i ver en mnad. Det blev i princip noll trning den frsta mnaden, jag gick upp frn 86 till 100 kilo blankt. Jag kanske krde ett fisljummet bakfullt trningspass i veckan under den perioden. Inte det mest optimala sttet att bulka, jag intalade vl mig sjlv att alla kalorier gick direkt till muskler eftersom jag gick p testo... Skulle tro att det var betydligt mer fett n muskler jag la p mig.

Vecka 6-12: Vnnernas semestrar tog slut och de tergick till jobbet, d blev det inget mer supande och jag brjade faktiskt trna hyfsat regelbundet hemma i lgenheten. Om jag ska vara helt rlig s krde jag till 80% upright-rows med min kettlebell, resterande av trningen var armhvningar och lite random vningar. Frn vecka 6 lg jag ocks i kaloriunderskott.

Fortsttning under-
Senast redigerad av Dampbarn69 2025-01-08 kl. 16:41. Anledning: kolon
Citera
2025-01-08, 15:43
Medlem
Vecka 12-18: Nu brjade jag bli stressad ver att jag slsat massa veckor p att gra ingenting och det kndes som att jag inte direkt ftt ngra resultat. Visst, ngot hade vl hnt men jag var fortfarande fet och saknade definition. Jag ngrar lite att jag berttade fr vnner att jag brjat med testo, fr d jvlar var frvntningarna hga. De hr bara "steroider" och tror att man p tre mnader skall lgga p sig 20 kilo muskler och samtidigt ha synliga magrutor, hade jag kunnat spola tillbaka tiden s hade jag hllit kuren hemlig. ven om jag kommit i hyfsad form s blir det ganska frminskat av de som vet om att man gtt p testo. Anyways, den sista mnaden s hmtade jag ut ett gammalt recept p Elvanse och gick in i en aggressiv cut. Jag t i princip ingenting alls under dagarna och nr Elvansen gick ur systemet p kvllen s drog jag i mig ett kilo Kvarg innan lggdags.

De sista veckorna av kuren, November 2024:

lder: 26 grattis.
Kn: Man.
Vikt: 94kg.
Lngd: fortfarande 190cm vafan.
BF%: Lite mer Bregott nu.

Vet att bilderna r weird, jag vet inte hur man poserar eller tar kort. Bttre n inget i alla fall, jag presenterar resultaten, efter-bilderna tagna v16-18:

Edit: om Imgur tagit bort bilderna s ligger de hr: https://gofile.io/d/x4C0zM

Jmfrelse underarm? (frga mig inte idk): https://i.imgur.com/ptmGNCZ.jpeg
Jmfrelse ben eller nt, trnade knappt ben: https://i.imgur.com/3ONwKjz.jpeg
Jmfrelse arm typ, konstig vinkel: https://i.imgur.com/LBzHfsU.jpeg
Jmfrelse lite verkropp: https://i.imgur.com/AcVnp20.jpeg
Jmfrelse kropp (glmde raka magen^^): https://i.imgur.com/BKvoRCn.png

Kost: Kvarg, kvarg och kvarg. Vecka 1-6: Alkohol, snacks, grillat, riktig dreamer bulk men glmde tyvrr trna. Vecka 6-12: Skulle tippa p 180-250 gram protein och ~2000 kalorier om dagen, underskott i alla fall fr jag gick stadigt nert i vikt. Vecka 12-18: 100-150g protein i form av Kvarg, 600-1000 kalorier om dagen. Hade lite ngest ver att jag var ganska fet och inte kunde se ngon direkt definition s jag var fokuserat p att tappa s mycket fett som mjligt innan kuren var slut. Jag ville grna f fram mina magrutor, kanske lter lite ljligt men jag hade aldrig sett dem frr och det var lite av ett ml fr mig. Men ocks fr att de som visste att jag tryckte frvntade sig att jag skulle ha "sex-pack" nr jag var frdig med testot.

Kosttillskott: 5g kreatin; multivitamin/multimineral; 1.5g vitamin-B5 (hrde att det hjlper mot akne); L-Karnitin (ingen aning om det ens hade nn verkan men vrt o prova); ngra kapslar Omega3; sporadisk anvndning av L-Glutamin (vet inte vad det gr men tror det fick mig att bajsa bttre); 25mg Zink; 350mg Magnesium.

Trningsrutin: Tyvrr s fanns det ingen direkt rutin, mest fr att jag r lat och odisciplinerad, men ocks fr att jag bara hade en kettlebell att jobba med, och fr att jag inte direkt visste vad jag hll p med. Jag frskte typ trna de muskler i verkroppen som inte hade trningsvrk och satsade p att vara permanent m. Ben hoppade jag ver dock, jag krde kanske tre eller fyra squat-pass hemma framfr spegeln men sen sket jag i det.

Bieffekter: Ass... ovntat nog- inga alls (?) Jag trodde rligt talat att teston var fejk eller s pass underdoserad att jag bara gick p en TRT dos. Men icke, jag tog blodprov i vecka 16 fr att verifiera. Stack mndag morgon och blodprovet r taget torsdag eftermiddag 3.5 dagar senare https://i.imgur.com/7jCtjT7.png (SHBG verkar saxat frn mitt frra provresultat, jag tror inte att SHBG uppmttes i det nya provet?). Jag lste en hel del om "spicy/zesty nips" o gyno symtom, men det tog mig rligt tre mnader att inse att nr engelsktalande sger nipple s menar de inte bara brstvrtan utan hela omrdet runt ocks. S jag knep och klmde bara p sjlva brstvrtan de frsta mnaderna... enda gngen jag hade mma nipples var nr jag hade klmt och gnuggat som besatt i flera dagar i strck. Men annars inga konstigheter.

Dremot ngot som var jvligt verraskande var att min akne blev BTTRE under kurens gng?? Jag var helt instlld p att det skulle balla ur totalt, men icke. Visst fick jag nn finne p axlar och rygg, men det var ingenting jmfrt med vad jag drogs med i tonren. Kan inte ens kalla de finnar jag fick under kuren fr "akne", det var rligt talat bara nn ensam finne hr o dr. Hrfstet verlevde ocks, jag blev lite paranoid mot slutet av kuren och inbillade mig att jag brjade bli tunnhrig s jag snaggade mig kort bara fr att kunna om det var nn urtunning, men nej- inte det heller.

Mina testiklar har krympt lite, inte drastiskt men de r definitivt mjukare och inte lika... fulla. Jag har tyvrr inte mtt de med skjutmtt men de ser fortfarande normalstora ut. Om jag inte inbillade mig, eller s kanske det var orelaterat, men mina bollar brjade vrka lite mitt i kuren och det varade nog nn vecka sen var det lugnt. Jag anvnde aldrig min AI (eller Nolva) under kuren eftersom jag inte hade ngra biverkningar och det kndes ondigt att knapra AI utan anledning. Dock s gnagade jag av en liten bit av en tablett bara fr att kolla i fall det var gift (det va det inte).

S, var kuren vrt det? S lnge jag inte rubbat min naturliga produktion av testosteron permanent, s tycker jag det var vrt. Knner nd att jag fick ganska okej resultat och att steroiderna inte var helt verkningslsa med tanke p hur lite jag anstrngde mig under dessa 18 veckor. Eller s r det bara ganska ltt att komma i hyfsad form (?) mina resultat kanske bara r mina "newbie gains" som jag hade ftt utan hjlp av testo, jag vet inte... detta var ju frsta gngen jag gjorde ngot trningsrelaterat.

I efterhand knner jag att det hade varit en bra id att komma in i en trningsrutin och ha pli p dieten INNAN jag brjade med AAS. Jag hade nog ftt bttre resultat om jag inte spenderade 12 veckor i kaloriunderskott... jag menar, det heter "anabola" av en anledning. Men med allt det sagt s lrde jag mig mycket och ven om jag hade en jvligt knackig start s har jag nd bildat bra vanor och ftt en trevlig kickstart p vad jag knner r ett lngsiktigt engagemang till trning. Att jag skulle lgga ner helt med trningen nu nr jag ftt smak fr hur mycket bttre man r kapabel att se ut r inte sannolik. Jag frstr ocks att jag inte behvde anvnda mig utav steroider fr att f de resultat jag ftt, och att det r fullstndigt ondigt att kura med mlet att "komma i form".

Om PCTn skulle bli vldigt tuff och man tappar livslusten helt eller det visar sig att jag permanent skadat min testosteronniv s kanske min sikt frndras, men i dagslget mr jag bra. Jag har dock hrt att det vrsta med steroider r att bli ren, och att mnga bieffekter kommer medans man PCTar och inte under kuren. Men vi fr se. I dag r det typ 1.5 mnader sedan mitt sista stick, och allt r fortfarande lugnt, visst r jag lite mindre taggad p trningen men mentalt r det bra och kuken fungerar fortfarande galant, har ruskat tuppen varje dag fr att kolla lget med soldaten. Jag brjade med Tamoxifen fr snart 2 veckor sedan och planen jag gr p r 20mg/ed de frsta tv veckorna, sedan 10mg/ed i 8 veckor. En mnad efter PCTn r avklarad s tar jag nytt blodprov fr att se om mitt hormonsystem r terstllt. Har varit dlig p att trna senaste tre veckorna, bland annat fr att jag r mindre motiverat med noll testo i kroppen, men har ocks varit sjuk, samt Jul, Nyr, insert standard bortfrklaringar. Har nnu kvar ett fyr-pack, s man har inte tappat allt p 1.5 mnader i alla fall: https://i.imgur.com/O155fhE.jpeg

Som sagt s hade jag ingen historik eller erfarenhet av trning eller fysisk anstrngning verlag, jag har i hela mitt liv spelat datorspel och antingen varit smalfet eller normalfet. Nr jag tittar och jmfr med bilderna s r jag ganska njd med de hr 4-5 mnaderna, men jag undrar nd hur mycket av mina resultat var tack vare testosteronet eller bara newbie gains.
Senast redigerad av Dampbarn69 2025-01-08 kl. 16:30.
Citera
2025-01-08, 22:55
Medlem
Kanske missade det men vad hade du fr mrke p teston?

Kan frn djupet av mitt hjrta rekommendera dig att skaffa isotretinoin (roaccutan) och stta igng med det. Kommer ta ett tag men med tiden kommer det att helt bota din akne. Tips.

Och brja gymma p riktigt va fan
Citera
2025-01-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Kanske missade det men vad hade du fr mrke p teston?

Kan frn djupet av mitt hjrta rekommendera dig att skaffa isotretinoin (roaccutan) och stta igng med det. Kommer ta ett tag men med tiden kommer det att helt bota din akne. Tips.

Och brja gymma p riktigt va fan

Mrket p testo var Forza Pharma!

Jag har funderat p isotretinoin, och det r ngot jag frmodligen borde kra en kur av med tanke p att min akne ofta lmnar rr. Tror det r ngot jag frsker mig p efter PCT, d jag inte vill dras med lgt testo plus potentiella mentala bieffekter av accutane.

Och ja haha, jag ska brja gymma p riktigt. Hela den hr kuren var bara ett experiment, men jag ska inte ljuga... det lr inte vara den sista.
Citera
2025-01-09, 21:28
Medlem
herregud vilken jvla form.... ser ut som jvla somalie.. varfr frstr du din egenproduktion och inte ens tar trningen serist?.... tror du p fullaste allvar att snka dig helt p testo kommer bidra MER till ditt jvla vlmende long term ???
Citera
2025-01-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
varfr frstr du din egenproduktion och inte ens tar trningen serist?.... tror du p fullaste allvar att snka dig helt p testo kommer bidra MER till ditt jvla vlmende long term ???

Du fr det att lta som om det vore garanterat att min egenproduktion r frstrd, jag har inte skrt av mig bollarna hrrdu.

Risken att min naturliga produktion r nedsatt med en betydande mngd lngsiktigt r i princip noll.

Men vi fr se nr jag uppdaterar om ett par mnader med nya blodvrden.
Citera
2025-01-10, 09:47
Medlem
Tyckte du fick frvnansvrt bra resultat som totalt otrnad nr man tittar p fre och efter bilderna haha. Om du inte sktte varken kosten eller trningen r det riktigt bra resultat.

Roligt experiment men inte det smartaste direkt, se till att skta kosten och trningen nsta vnda. 600mg r overkill fr en otrnad, kr hlften nsta gng och bygg mer massa innan du drar p med s hg dosering. Du tjnar ingenting p att g p s hgt med noll massa.
Citera
2025-01-10, 10:48
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Tyckte du fick frvnansvrt bra resultat som totalt otrnad nr man tittar p fre och efter bilderna haha. Om du inte sktte varken kosten eller trningen r det riktigt bra resultat.

Roligt experiment men inte det smartaste direkt, se till att skta kosten och trningen nsta vnda. 600mg r overkill fr en otrnad, kr hlften nsta gng och bygg mer massa innan du drar p med s hg dosering. Du tjnar ingenting p att g p s hgt med noll massa.

Jeff Nippard har i en video visat p en forskningsstudie med fyra grupper:

1) De som inte trnade alls
2) De som trnade enligt ett givet program
3) De som tog testo men inte trnade alls
4) De som tog testo och trnade enligt samma givna program som de i grupp tv

Som vntat fick grupp 4 verlgset bst resultat och smiskade s klart upp grupp 2 p lktaren. Men det som var desto mer ovntat var att grupp 3 gjorde en markant och betydlig kning i muskelmassa (de kan till och med ha uppntt likvrdiga eller bttre resultat n grupp 2). Det ligger i linje med ditt experiment Dampis
Citera
2025-01-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Jeff Nippard har i en video visat p en forskningsstudie med fyra grupper:

1) De som inte trnade alls
2) De som trnade enligt ett givet program
3) De som tog testo men inte trnade alls
4) De som tog testo och trnade enligt samma givna program som de i grupp tv

Som vntat fick grupp 4 verlgset bst resultat och smiskade s klart upp grupp 2 p lktaren. Men det som var desto mer ovntat var att grupp 3 gjorde en markant och betydlig kning i muskelmassa (de kan till och med ha uppntt likvrdiga eller bttre resultat n grupp 2). Det ligger i linje med ditt experiment Dampis

Ja, haha. Det r den vlknda studien vi ven diskuterade i en annan trd hr i delforumet. Tror doseringen var 600mg s det var en rejl dos.

Sg nu att dampis krde 300mg och inte 600 s det var ju bra att han inte verdrev.
Citera
2025-01-10, 13:16
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja, haha. Det r den vlknda studien vi ven diskuterade i en annan trd hr i delforumet. Tror doseringen var 600mg s det var en rejl dos.

Aha, det har jag helt boomat och japp: De krde 600 mg. Ja, 250-300 mg knns nd hyggligt genomtnkt trots 0 fokus p kost och trning. Men fortfarande: Intressant, fan!
Citera
2025-01-10, 15:42
Medlem
Citat:

Frn brjan var det tnkt att jag skulle kra standard-kuren p 500mg i 16 veckor men desto mer jag lste p s verkade det ganska ondigt att brja med s mycket. Srskilt nr jag redan var fet och otrnad s kndes det som att 500mg hade gett fr mycket huvudvrk med strogen.

Nu vet jag att jag tolererar 300mg utan ngra problem och att det lgger mig p ~70 nmol/L (mtt 3.5 dagar efter stick). Jag har 2 vialer Mast-E liggandes samt en vial Sust-250 som jag fick som bonus d leverantren gjorde fel med bestllningen.

Nsta kur introducerar jag Masteron, men det blir frmodligen efter sommaren d jag vill se hur min egenproduktion terhmtar sig och stabiliserar efter PCT. Vill ocks f bttre rutin p trningen samt tappa mer kroppsfet s jag kan hoppa p en rejl bulk innan det r aktuellt.

I fall att egenproduktionen inte r terstlld 4 veckor efter jag avslutat Nolvan s kommer jag cruisa p den vialen Sust-250 tills jag r redo fr en till blast 💪
Citera
2025-01-10, 15:44
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn69
Frn brjan var det tnkt att jag skulle kra standard-kuren p 500mg i 16 veckor men desto mer jag lste p s verkade det ganska ondigt att brja med s mycket. Srskilt nr jag redan var fet och otrnad s kndes det som att 500mg hade gett fr mycket huvudvrk med strogen.

Nu vet jag att jag tolererar 300mg utan ngra problem och att det lgger mig p ~70 nmol/L (mtt 3.5 dagar efter stick). Jag har 2 vialer Mast-E liggandes samt en vial Sust-250 som jag fick som bonus d leverantren gjorde fel med bestllningen.

Nsta kur introducerar jag Masteron, men det blir frmodligen efter sommaren d jag vill se hur min egenproduktion terhmtar sig och stabiliserar efter PCT. Vill ocks f bttre rutin p trningen samt tappa mer kroppsfet s jag kan hoppa p en rejl bulk innan det r aktuellt.

I fall att egenproduktionen inte r terstlld 4 veckor efter jag avslutat Nolvan s kommer jag cruisa p den vialen Sust-250 tills jag r redo fr en till blast 💪

Mast r en "trevlig" olja men fr allt i vrlden: Om du nu ska preppa, se till att ha hjrnkoll p kosten och slarva inte en sekund med trningen. Annars eldar du fr krkorna helt i ondan. Fast det hr visste du redan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in