• 1
  • 2
2025-01-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Jeff Nippard har i en video visat p en forskningsstudie med fyra grupper:

1) De som inte trnade alls
2) De som trnade enligt ett givet program
3) De som tog testo men inte trnade alls
4) De som tog testo och trnade enligt samma givna program som de i grupp tv

Som vntat fick grupp 4 verlgset bst resultat och smiskade s klart upp grupp 2 p lktaren. Men det som var desto mer ovntat var att grupp 3 gjorde en markant och betydlig kning i muskelmassa (de kan till och med ha uppntt likvrdiga eller bttre resultat n grupp 2). Det ligger i linje med ditt experiment Dampis

Ja, det intressanta med den studien r att det tyder p att den muskelbyggande effekten av testosteron r fristende. S om du ger folk testosteron, fr de mer muskler (duh), men om du ocks fr dem att styrketrna, kar det inte deras tillvxttakt. Det lter flummigt, men vi ser detta i tv forskningslinjer.

I den frsta forskningslinjen har vi ett antal studier som har visar att personer med hgre testosteronniver generellt sett inte bygger mer muskler eller styrka frn trning jmfrt med personer med lgre testosteronniver. Det vill sga att tillvxttakten fr muskler och styrkeutveckling inte r pverkad av folks grundlggande testosteronniv.

Den andra forskningslinjen r studien ni hnvisat till. Dr ger man grupper testosteron, och naturligtvis ser vi att de kar i muskelmassa. Men den grupp som trnar fr inte mer muskler frn trningen p grund av testosteronet. Med andra ord, i statistiska termer, r effekten av testosteron additiv, inte synergistisk och det finns ingen interaktionseffekt mellan muskelbyggande frn testosteron och muskelbyggande frn styrketrning.

Det fanns allts ingen interaktionseffekt mellan testosteronet och trningen, s om du lgger ihop resultatet frn den grupp som trnade utan testosteron, med den grupp som tog testosteron utan att trna, var den totala summan i stort sett identisk med resultaten fr gruppen som tog testosteron och trnade. De fick lite muskler frn testosteronet och lite muskler frn trningen, men testosteronet kade inte muskelmassan de fick frn trningen.

Folk som tar testo, de vxer helt enkelt, hur de trnar pverkar inte tillvxttaken eftersom effekten av testosteron r additiv inte synergistisk.
Senast redigerad av Dampbarn69 2025-01-10 kl. 19:04.
Citera
2025-01-11, 19:19
Medlem
Winny123s avatar
Snygg trd och fina resultat fr slitet du la ner😆 jag gillar det helt klart.

Bry dig inte om alla testo dumma gym terrorister som bahh "hhh gymma ordentligt"

Jag kr 500mg ew bland annat nr jag blastar och jag r ultralpare. Absolut jag lyfter ocks men min huvudsakliga syssla r lpning 😉

Det sticker mnga gym rttor i gonen. Speciellt nr jag har bttre kroppen n dem oftast 🤣💪
Citera
2025-01-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Snygg trd och fina resultat fr slitet du la ner😆 jag gillar det helt klart.

Bry dig inte om alla testo dumma gym terrorister som bahh "hhh gymma ordentligt"

Jag kr 500mg ew bland annat nr jag blastar och jag r ultralpare. Absolut jag lyfter ocks men min huvudsakliga syssla r lpning 😉

Det sticker mnga gym rttor i gonen. Speciellt nr jag har bttre kroppen n dem oftast 🤣💪

Haha, tack! 🤙🏻Ultralpare lter flsigt, har du ngon erfarenhet av Cardarine? Har varit sugen p att prova.

Frresten, ni som r rutinerade blasters, r det inte mening att man ska m skit, bli deppig och tappa erektionsfrmgan nr man hoppar av testo? Det enda jag upplevt sedan avslut fr 5-6 veckor sedan r minskad motivation till trning och att jag gtt ner ca 4-5kg.
Citera
2025-01-12, 06:23
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarn69
Haha, tack! 🤙🏻Ultralpare lter flsigt, har du ngon erfarenhet av Cardarine? Har varit sugen p att prova.

Frresten, ni som r rutinerade blasters, r det inte mening att man ska m skit, bli deppig och tappa erektionsfrmgan nr man hoppar av testo? Det enda jag upplevt sedan avslut fr 5-6 veckor sedan r minskad motivation till trning och att jag gtt ner ca 4-5kg.

Del lter fldigare och flashigare n vad det r 😆
Jag har krt de flesta enchantsments fr uthlligheta utom EPO. Den vgar jag mig inte p 😉
Cardarine har jag legat p 15-20mg ed till och frn i 4 r snart. Jag lskar det!

Saken r den att alla r vi olika nr det kommer till terhmtning. Vissa reagerar vldigt mycket och blir deppiga, tappar allt dem byggt upp ven efter en ordentlig pct. Varfr? Ja dem hade kanske en kass egen produktion innan ocks🤷 svrt att sga.

Bara tacka och ta emot att du terhmtat dig s bra😉

Jag r en av dem som hade lgt testo innan jag hoppade p och dr fr valde att inte hoppa av igen. Jag kr hellre inga monster doser utan nr jag r p cruise s ligger jag p 100-150mg ew och blast s gr jag p 500-600mg ew ihop med 500-600mg EQ och ngon peptid som kar GH eller som nu d Rent HGH. Jag sysslar med biohacking. Jag har skrivit en trd p ett annat forum om just biohacking som du kan lsa om du r intresserad av sdant (FB lt mig inte publicera den hr av ngon anledning &#129335 😁 https://www.hushboard.biz/forum/view...?f=154&t=91410
Citera
2025-01-13, 14:18
Medlem
Intressant rapport, tack.

Du gr helt rtt i att ska dig till mast nsta kur. Slipper oroa dig ver dht och strogen.
Citera
2025-01-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labcat
Intressant rapport, tack.

Du gr helt rtt i att ska dig till mast nsta kur. Slipper oroa dig ver dht och strogen.

hh, dht behver han absolut oroa sig ver, det r ju ett dht derivat. strogen snkning sker dock, s i det syftet r det bra om man aromatiserar mycket.

dock verkar det som att dht konverteringen frn testosteron leder mer till bieffekter som flint eller kad behring p onskade stllen n vad dht derivat gr. Har inte riktigt greppat varfr men hrt det p fler hll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in