2025-01-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
PostMord har anställt blattar - så enkelt är det. Vad förväntade ni er egentligen?

Det är faktiskt många svenskar som jobbar där. Problemet är som med allt annat liberalism. Urusla arbetsförhållanden och låglönejobb för att de få på toppen ska kunna bli ännu mer smällfeta på de anställdas bekostnad. Och de på golvet ser ju hur cheferna roffar åt sig och tänker inte vara sämre. Sen undrar man hur någon kan driva företag och inte veta hur det fungerar att skicka rek
Citera
2025-01-07, 00:26
Medlem
Det hela låter ju helt sjukt. Vem fan vågar skickar något med postnord när dom inte ens ersätter upp till 10.000kr ändå bara för värdet översteg det beloppet.

Vad fan håller dom på med.
Citera
2025-01-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellius
Fick noll kronor, då värdet är långt över de 10 000kr. Även om jag hade köpt till värde extra hade jag inte fått något då värdet är mer än 25 000kr.

Det hade du, om du skickat två försändelser istället för en.
Citera
2025-01-07, 01:10
Medlem
Postmord är precis som aktörerna i tågrafiken, man gör helt enkelt bäst i att inte ha nått med nån av dom att göra.
Citera
2025-01-07, 04:37
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Det KAN vara så att dina telefoner ligger hos någon annan transportör, ombuden är oftast inte dom vassaste knivarna i lådan så att säga, så att dom lagt paketet i tex Brings,DHL:bur, det händer varje dag, jag jobbar på en stor terminal för en av dom andra, och vi får in 20-100 PN paket varje dag fel.
PN hämtar upp dessa när dom har tid och plats men det kan ta ett tag.
Citera
2025-01-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellius
Hade jag valt värde extra, hade ändå fått något då värdet är över 25000kr.

Du verkar har gjort något fel här.
Du ska ju få 10k per försvunnen försändelse.

Så har jag uppfattat det iaf

Edit: ser att jag är nr 99 på bollen.

Mitt förslag är att kontakta media.
Med tanke på hur många som blivit upprörda i tråden så har detta absolut ett nyhetsvärde
Senast redigerad av Lostinflashback 2025-01-07 kl. 06:08.
Citera
2025-01-07, 08:20
Medlem
Tidsresenarens avatar
Det låter mycket riktigt som ett scam-villkor som måste lyftas fram. Sånt här ska inte PostNord eller andra stora företag, med ansvar, hålla på med.
Citera
2025-01-07, 08:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag har också skickat en mobiltelefon med Postnord. Den var visserligen bara värd 6.000 men skickades som rek med värde upp till 10.000. Försändelsen kom fram utan problem men om den hade försvunnit så hade jag inte lidit någon ekonomisk förlust.

Finns liksom ingen anledning att chansa för att snåla in på kostnaden för att skicka något av värde. Det skiljer ju inte många kronor mellan att skicka Rek (10.000) eller Rek extra (25.000) och när det gäller att skicka värdesaker måste man läsa produktvillkoren, oavsett vilket företag man vill skicka med. Särskilt som villkoren i det här fallet klart och tydligt anger att ersättning uteblir om man skickar nåt med högre värde än vad som gäller för tjänsten man betalat för.

En dyrköpt läxa för TS. Men det kanske går att teckna en företagsförsäkring för att minska ekonomiska förluster i framtiden?
Men är det så det skall fungera i ett civiliserat land? Att man skall behöva betala flera % av objektets värde för att skicka skitet?? Förstår du vad det gör med priserna på ett objekt?? Som företag tappar man konkurrenskraft direkt och går under om man måste lämpa över dessa kostnader som kund.

Tänk lite med röven du har uppe istället för huvudet, din sk framröv.
Citera
2025-01-07, 10:46
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Men är det så det skall fungera i ett civiliserat land? Att man skall behöva betala flera % av objektets värde för att skicka skitet?? Förstår du vad det gör med priserna på ett objekt?? Som företag tappar man konkurrenskraft direkt och går under om man måste lämpa över dessa kostnader som kund.

Tänk lite med röven du har uppe istället för huvudet, din sk framröv.
"betala flera % av objektets värde för att skicka"... Det kostar ca 200 spänn att skicka nåt som har ett värde på upp till 25.000 och skulle det försvinna så blir du ersatt, om du nu följt produktvillkoren. Det är knappt en (1) %. Kostnaden betalar mottagaren för, om du nu inte är helt jävla dum i huvudet som företagare.

Om du nu vill att en sådan tjänst ska vara gratis för kunderna så starta för all del ett eget företag där du tar emot och transporterar värdesaker gratis över hela landet. Det kommer att gå lysande.

Undrar vem som tänker med röven. Prova även att skita innan du tänker till.
Citera
2025-01-07, 10:56
Medlem
https://www.arn.se/globalassets/exte...2018-12962.pdf

Där ser man, ARN har tydligen redan testat ett sånt här ärende och kommit fram till att villkoren inte var oskäliga, avtalvillkoren gäller, förutsättningarna var avtalade, bla bla bla

Lite historik finns även med om hur detta kom att regleras i avtal.

Fortfarande svinigt avtal
Citera
2025-01-07, 11:09
Medlem
Firewaias avatar
Har själv fått paket uppslitna och rånade med DHL två gånger och därför ändrat över till PostNord, men då är det med andra ord lika bra att testa ett tredje företag innan samma sak händer här då. Tackar för info, dagens Sverige är fan patetiskt.
Citera
2025-01-07, 12:14
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Enligt deras tjänstevillkor:

Kan tycka det är lite missvisande. Hade för det första enorma problem att hitta villkoren. För det andra verkar villkoren inte bifogas i anslutning till beställning. Och på hemsidan står följande:

Sen verkar villkoren bara gälla konsumenter. Vill minnas att man ansöker om att bli företagskund för att få ta del av deras villkor till företag.

Prova stäm dem i domstol

Ja, det var det sjukaste. Det är upplagt för konsumenten att bli lurad. Om marknadsvärdet på det man skickar överstiger försäkringsbeloppet på sånär en krona, utgår ingen ersättning alls. Vad är detta för skumraskfasoner?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in