2025-01-06, 00:00
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ja som rubrik. Haft problem med ångest många år men du sparkar livet lite extra pung.

Inget beroendeframkallande och något som läkaren inte tvekar om. Typ inte johannesört eller sockerpiller, men några steg efter.

Hade atarax ett tag, länge sedan minns att man fick typ träningsvärk dagen efter. Kanske drömde jag också minns ej.

Vad ska jag be om?
Ev komplettera med melatonin för kvällen.
Har anlag för sömngång så inga sömnmedel för allt i världen
Medicinen heter idrott, skippa beroende framkallande piller, ut och rör på dig, ju svettigare desto bättre
Citera
2025-01-06, 00:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ja som rubrik. Haft problem med ångest många år men du sparkar livet lite extra pung.

Inget beroendeframkallande och något som läkaren inte tvekar om. Typ inte johannesört eller sockerpiller, men några steg efter.

Hade atarax ett tag, länge sedan minns att man fick typ träningsvärk dagen efter. Kanske drömde jag också minns ej.

Vad ska jag be om?

Loratidin. Används mot pollen etc. 30 tab. räcker en hel månad, en per dag. Ett paket kostar 10-12 kronor på Apotea. Fick det av läkare för pollenallergi, men patentet har gått ut, så det kostar nästan inget som generika numera. Jag la märke till att Loratidin har en bieffekt som jag drabbas av, jag blir trött och vill sova.

https://www.fass.se/LIF/substance?us...POFGUAZDNVERT1
Citera
2025-01-06, 00:22
Medlem
Nikotin
Citera
2025-01-06, 00:26
Citat:

Vad ska jag be om?
För sömnen är alemazin bra kapslar tycker jag fungerar bra har även flytande vid behov .jag har nä.ligen det där sömngående .jag bytte till denna plus aritonin och lergigan för sömnen .tidigare hade jag zoplikom o mitrazipin ,reserverar mig felstavat kan det vara .
Atarax är inte jättebra i längden vet di att man kan bli lättiriterad av atarax .
Citera
2025-01-06, 00:31
Medlem
Citat:

Vad ska jag be om?

Psykedeliska.
Citera
2025-01-06, 00:52
Citronmeliss tinktur + mucuna pruriens (dopamin tillskott) + l-teanin 250-500mg

Lägg till kyolic (aged garlic) som stabiliserar blodtryck och hjärta efter långtids stress, oro och ångest.

Hett tips. Tas tillsammans på morgon.

På kvällen ZMA + GABA + ASHWAGANDA med råhampa (kapslar).

Viktigt att ta bort kaffe om du dricker det.
Byt ut det till te, svart om det behövs.
Tråkigt i början men man vänjer sig.

Kostar en slant per månad. Men har efter flera års laborerande hittat något som fungerar utan att behöva blanda in skiten från läkemedels industrin.
Senast redigerad av El0l 2025-01-06 kl. 01:01.
Citera
2025-01-06, 01:05
Medlem
Vad är det med alla unga människor som går runt med ångest egentligen?
Har dagens generationer blivit mindre tåliga eller vad har egentligen hänt?

Ja jag fattar att det finns en liten grupp människor som föds med någon allvarligare psykisk sjukdom eller har varit med om extrema händelser.
Men detta kan väl knappast tillskrivas majoriteten som känner sig ängsliga mm?
Citera
2025-01-06, 01:12
Medlem
Malawi-Golds avatar
Cannabis indica
Citera
2025-01-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ja, inderal har jag haft inför vissa möten, funkade bra. Tyvärr är jag helt slut dagen efter. Vågar inte, rädd att jag har fel på hjärtat .
Att du är helt slut dagen efter har inte med Inderal att göra. Inderal lindrar det kroppsliga symptomen och därmed oron kring den delen. Den inre stressen är kvar men den syns inte utåt, det är kanske det stresspåslaget som gör dig trött.
Inderal skrivs ut till patienter med hjärtproblem, så jag lovar att det inte påverkar ditt hjärta negativt.
Citera
2025-01-06, 02:16
Medlem
Sereenas avatar
BTW, har du provat tyngdtäcke för att se om det hjälper att minska sömngången?
Citera
2025-01-06, 02:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är det med alla unga människor som går runt med ångest egentligen?
Har dagens generationer blivit mindre tåliga eller vad har egentligen hänt?

Ja jag fattar att det finns en liten grupp människor som föds med någon allvarligare psykisk sjukdom eller har varit med om extrema händelser.
Men detta kan väl knappast tillskrivas majoriteten som känner sig ängsliga mm?

Samhället i sig har förändrats en hel del, och med det vilken press/stress folk utsätts för, och även vården har ändrats och tillgången till vård/stöd som inte är baserat på att skriva ut piller har minskat.
Citera
2025-01-06, 07:49
Medlem
Du ska börja gå ut
Skogsbada
Skaffa en hund
Lära dig att ta din ångest och veta att det bästa med ångest är att den går över
Kanske meditera?
Mycket av läkandet med psykisk ohälsa är saker man måste göra själv men det tar tid
Har du psykisk sjukdom kan det vara svårare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in